OSL - 50 % PÅ PARKERING PÅ P2, P10 OG PARK & GO (01.05 -31.08) FUNGERER FORTSATT 01.01.24

Tråd i 'Reisedeals' startet av saetershagen, 31. des 2022.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Rutebussen går også rett nede i veien og er vel godt halve prisen.
     
    Earl and Magnus1001 like this.
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Et tips for å spare noen kroner her er å droppe av familien og bagasjen på flyplassen selv, og så kjøre tilbake og parkere bilen og ta bussen alene.

    Ikke bare slipper man å drasse på bagasjen, men man får også fred fra unger i en liten halvtime... :cool:

    Edit; og selvfølgelig det samme på returen. Bare la resten vente på bagasjen mens man selv subber avgårde mot bussen og henter bilen..
    Eneste å være obs på er hvordan eventuell fordeling av taxfree blir gjort så man ikke unødig blir "smugler" om man ikke passerer grensa på samme tid.
     
    Magnus1001, Preference and Upsaker like this.
  3. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,018
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjort dette på returen, da går jeg rett forbi bagasjebåndet og gir reisefølge oppgaven med å samle baggasje (så lenge vi er innenfor på kvoten). Men når man skal ha overnatting så er dette får å kunne slappe av litt lenger i senga. Da går det litt ekstra tid med å kjøre samboer og barn bort med egen bil, før man må kjøre tilbake for parkering og buss til terminal.

    Uten overnatting så er dalen parkering med fri transport det alternativet jeg foretrekker.
    Med overnatting bruker jeg også dalen hvis comfort ikke har et park, stay & fly tilbud.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke kategorisk enig i den konklusjonen der.
    Spesielt om man blir stående i kø for innsjekk av bagasje, så kan man like godt fordele oppgavene ved at noen står i kø og noen kjører bilen tilbake.
    Men klar, avhenger av situasjonen, jeg personlig ville nok valg denne løsnigen i 99% av alle tilfeller da det fremstår som mye mer komfortabelt enn å drasse all bagasje på de bussene.. Men godt vi ikke alle er som meg :rolleyes::D
     
    Jeanette and Magnus1001 like this.
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    1,354
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut til at denne koden ikke lenger er gyldig, noen som har oppdatert kode for parkering i P10?
     
    Duxton liker dette
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,423
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som sitter på en rabattkode for september med park & go? :)
    "tidligute" virket logisk nok ikke. 1469 kr for 1-9. september er jo ikke SÅ ille, men alle monner drar.
     
    tobeornot999 and mrt like this.
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,140
    Likes mottatt:
    8,423
    Bonuspoeng:
    183
    Ble bråstopp på gode koder etter nytt parkering selskap kom inn.

    Nå er det både dyrere og røffere.

    Og i tillegg får de ikke til å håndtere ombookinger eller avbestillinger av p plasser, sier obs-obs topplinje i Avinor appen (og har gjort lenge)
     
  8. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som hadde fått med seg at det nå er umulig å avbestille parkeringer på Gardermoen.. Er visst nytt fra 27. juni. Jeg fikk avbestilt over tlf, men da fordi bestillingen var gjort for lenge siden. Gjør bestilling her uaktuelt fremover ettersom vi ofte endrer reisetider.

    Fremover er det 24 timer åpent kjøp, akkurat som SAS - det er jo enkelt å huske men ikke kundevennlig.
     
    Rscott liker dette
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    What?? Det er jo helt tullete.. Jeg bestiller tidlig for å spare penger, men endrer ofte pga turer som ikke blir noe av, eller flighter som endrer seg.
     
    Bolle and WingmanWizard like this.
  10. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Logg deg på i Avinor og se etter avbestillingslinken i bestillingen... Der står det nå at man må ringe Onepark og damen på tlf var streng...
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Æsj da.. Da blir det Flightpark eller Dalen Parkering heretter.
     
    WingmanWizard liker dette
  12. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    De priser seg ut også. Jeg har brukt Flightpark i årevis, hvor de henter og leverer bilen ved kortidsparkeringen på avgang. Litt dyrere, men veldig praktisk. Så var det tilbud på P10 tidligerei venter, og jeg fant ut at jeg skulle prøve. Det funket jo egentlig like bra. Men nå for 14 dager siden var det 300 kroner rimeligere for en helg hos Flightpark enn P10, så da er jeg tilbake hos dem.

    Edit: @holmen: Dalen parkering skjer bare ikke :p
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. Har ikke brukt Dalen P på mange år. Blir nok Flightpark på meg. De har jeg brukt mye, og har vært veldig fornøyd. P10 er digg på vinteren når man kan legge fra seg vinterjakken i bilen og dra til solen. :)
     
    Rscott liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Det går alltid et tog, innimellom hender det til og med at de er i rute :)
     
    holmen liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hehe.. ja. Prøvde det på forrige reise, og det gikk overraskende bra. Mer buss enn tog, men dog. (Og da kan man ta en GT også!)
     
    RoadKing liker dette
  16. saetershagen

    saetershagen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    33
    Skandaløse betingelser. Da blir det goodbye parkering på OSL, så får vi håpe på at Flytoget kan bli reddet før 2028. Blir ikke mye behagelig start med Vy.
     
  17. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    6,974
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri brukt flightpark før så jeg sjekket litt priser, men det ser ut til at de er en hundrelapp dyrere enn å parkere på P10 for 14 dager nå i sommer. Som sagt så kjenner jeg ikke Flightpark, men er det noen som helst grunn tl å bruke dem når P10 er billigere?
     
  18. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Flightpark har fortsatt fleksibel booking som kan avbestilles helt frem til avlevering. Du betaler ved henting. I tillegg har jeg ved noen anledninger latt andre som kommer før hjem hente ut bilen når jeg fortsatt har vært på reise. Da er det praktisk at de oppbevarer nøkkelen og gir deg den personlig ved henting (vet at det er mulig å levere nøkkel i lost&found, samt i resepsjonen i P10, men der er det åpningstider og ekstra mas å forholde seg til).
     
    Arvid1410 liker dette
  19. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,560
    Likes mottatt:
    6,974
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, men da skjønner jeg at ettersom jeg ikke behøver fleksibilitet (ut over tilfeller der reiseforsikring uansett vil slå inn) eller at noen andre skal hente bilen så gir det ikke mening å benytte flightpark?
     
  20. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,614
    Likes mottatt:
    3,860
    Bonuspoeng:
    113
    Strengt tatt, nei. Det er like enkelt å komme seg fra P10 som fra kortidsparkeringen. Men som nevnt så var de 300 kroner billigere for en langhelg enn P10 for meg for 3 uker siden, så verdt å sjekke i hvert fall.

    En annen ting å tenke på er at du må betale for kortidsparkering den tiden de står med bilen og venter på deg. Selv om de følger med på forsinkelser osv, så blir det fort en 30-lapp i parkering i tillegg.
     

Del denne siden