OSL-DOH-DXB-DOH-OSL

Tråd i 'Reisebrev' startet av MIkrovegas, 21. sept 2016.

  1. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    DOH - Al Safwa First Lounge

    Var veldig spent på denne på forhånd. Denne er for kun for personer som flyr på første klasse med Qatar. Og av en eller annen grunn så går business internt her nede som first. Så da ble det lagt inn et stopp på 3,5 time i DOH for ha tid nok til å sjekke den ut.

    Legger ved noen bilder nedenfor, men en kort oppsummering er som følger:
    Vanvittig stor, god mat og drikke og god service, ikke noe wow-faktor på servicen. Fikk veldig museumsfølelse der, føltes ikke helt ut som en lounge. Men likevel veldig fornøyd med at jeg kunne ta turen innom.
    Her er bildene:
    image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
     

    Attached Files:

    Insomnia4u, Kjakan, AndersWE and 8 others like this.
  2. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    45 minutter før avgang kom det en person bort til oss i loungen å gav beskjed om at de hadde startet å boarde flyet.
    Ettersom det bare var 4 minutter å gå til gaten så satt vi inne i flyet 5 minutter etterpå, i god tid før avgang.
    Flytypen på denne 379 kilometer lange turen var i dag en 777, 42 seter i business og totalt 7 reisende i First så vi hadde god plass.
    Har flydd 777 med Qatar mange ganger før og liker det flyet svært godt, når man reiser som par så må jeg si at setene de har er mine favoritter.

    Vi ble tatt i mot i den egne inngangen til first-passasjerer, og ført til setene på andre rad.
    IMG_0347.JPG
    Disse setene har meget god benplass:
    IMG_0349.JPG
    Når ikke frem med foten, så knyttnevetesten bestås med glans. :)
    Så fort vi satt oss ned så fikk vi spørsmål om vi ønsket noe å drikke og om vi ønsket varme eller kalde kluter.
    IMG_0350.JPG
    Rakk påfyll også.
    10 minutter før avgang kom de rundt en gang til, denne gangen ble vi tilbudt dadler:
    IMG_0354.JPG
    Arabisk kaffe:
    IMG_0355.JPG
    Og fasttrack vouchere:
    IMG_0351.JPG
    Flyturen var beregnet til 50 minutter, men ca 15 av dem var å fly i sirkel over DXB, så på den korteflyturen så rekker man ikke så mye, men de rakk og servere et måltid før vi gikk inn for landing:
    IMG_0364.JPG
    Her er et bilde av kabinen etter landing:
    IMG_0370.JPG

    Oppsummering:
    Meget imponert over hva de klarer å få til på en så kort tur.
    Spesielt mens vi sto og ventet på bakken.
    Meget artig at det ble flybytte til 777 men på hjemveien håper jeg at jeg får prøve A320 som pr nå står oppført, har aldr flydd A320 med Qatar før.
     
    Upsaker, Insomnia4u, Kjakan and 4 others like this.

Del denne siden