Det stemmer. Vi hadde 7 timer flybonus og øl/vin/champers i gullstua fredag, det ble noe skarpt etterhvert og
Ny runde på samme tema: Noen med erfaring når det gjelder tilgang med innenriksbillett? Jeg ankommer fra ARN og befinner meg da i utlandsdelen, men har billett videre innenriks. Det er fast rutine å ta en sving innom gullstua da portene her ikke skiller på inn/utland, men jeg har ikke vært på OSL lounge før og vil gjerne sjekke om gresset er grønnere der.
De gjør en manuell/betjent scan av boarding pass i inngangen og tar betalt eller registrerer besøket på det kortet du har som gir tilgang. Har vært der 100 ganger, og aldri opplevd at de er interessert i hvor du skal reise til, men jeg har jo alltid hatt en reise videre mot utlandet. Vil tro det går helt fint med ditt opplegg, og du har jo absolutt ingenting å tape på å prøve
Og med Lounge Key så har man tilgang uansett, bare man har klart å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen? Dvs, skal reise utenlands eller kommer inn fra det store utland...?
For tiden er premium delen stengt for absolutt alle - uansett om de egentlig har tilgang eller ikke. Slik har det vært helt fra de gjenåpnet selve loungen etter covid. Utover dette, kjenner jeg dessverre ikke til TAP - men British Airways biz bare, som jeg vet gir tilgang til premium i "normale tider".
Det er en stund igjen til reise, så satser på at det rekker å bli normaltider. Uansett så har jeg funnet anmeldelser på nett som skriver om OSL Lounge Premium, så det ser ut som det normalt er tilgang.
Noen som vet hvor strengt 3-timersregelen praktiseres i OSL Lounge? Har en 5 timers mellomlanding. Med ny innsjekking av baggasje og litt shopping blir det nok ca 4 timer i loungen, hvis det går...
Praktiseres ikke i det hele tatt, den 3-timers regelen etter min egen erfaring. Få ganger jeg har vært der mer enn det, men det har skjedd på et par innland- til utland transfers uten problem nå det siste halve året. På den andre siden har jeg vært der så mange ganger at de kjenner meg igjen og hilser meg velkommen - så det kan jo være at de ikke ville vært like avslappet med regelen ellers. Men følelsen min er at de ikke ser særlig nøye på BP og avg tid.
Gammel tråd, men siden det var denne som dukket opp da jeg i forkant forsøkte å søke meg til svar på om man kan bruke OSL Lounge ved ankomst fra utland før videre innenlandsforbindelse kan jeg oppdatere den med at gårsdagens erfaring var en kontant avvisning og forklaring om at man måtte ha gyldig boardingpass TIL en utenlandsdestinasjon for å komme inn. (Gjaldt for i alle fall for både Amex Plat. og Loungekey)
Jeg har 4 timer på OSL med domestic transfer. Gullstuen frister mer enn en overfylt innenlands-lounge. Vil jeg bli "etterlyst i tollen" (passeringspunktet for domestic transfer), om jeg venter for lenge med å gå igjennom? Finnes det noen regler her? Fare for at jeg overkompliserer ting nå