Sa bare at jeg tar meg en tur nå, snakkes når jeg kommer hjem Dama har nok ikke så mye å si egentlig når jeg betaler for hennes reiser å hobby
C, D, J, Z, U har lik inntjening på EuroBonus (200%) og KrisFlyer (125%). Miles & More gir 150% på SQ D.
Det jeg trengte å vite var om det var 200% uansett dersom man kjøper business, uansett klasse, med Singapore
Her ligger nok mye av svaret: Just do it og definer det som hobby, og ikke som noe man bare gjør for moro skyld. Nå kan det hevdes at definisjon på hobby er å gjøre noe for moro skyld, men la nå den ligge. Poenget er at det må likestilles med f.eks et par dager laksefiske i Namsen, et par nye ski med tilhørende fluorpulversmørning, nye felger til din motorsykkel/bil eller andre rare ting folk bruker penger på. De nevnte eksempler er dog av mange betraktet som mer høyverdige enn en helgetur til AKL. Fritt oversatt fra Wikipedias artikkel om kognitiv dissonans: Mennesker har et stort behov for å være konsistente.[trenger referanse] På denne måten vil menneskers holdninger, meninger og atferd som regel være i samsvar, men det finnes alltid unntak. For eksempel en person som vet at helgeturer til AKL ikke er bra for miljøet og lommeboken, men likevel fortsetter å fly opplever inkonsistens eller dissonans mellom holdninger og atferd. Personen vil imidlertid sjelden akseptere denne dissonansen, og vil gjøre forsøk på å rettferdiggjøre sin atferd. For eksempel kan personen si til seg selv at han er så glad i å fly at det er verdt det, eller minimalisere sjansene for at han selv kommer til å oppleve de miljø- og pengemessige konsekvensene flyreiser kan medføre. Men i noen tilfeller vil ikke rettferdiggjøringen være nok til å skape konsistens, og inkonsistens vil vedvare. Under slike forhold vil man oppleve psykologisk ubehag.[trenger referanse] Det handler om prioriteringer, som alt annet i livet. Trenger du to(?) biler, må begge være dyre, eller er en tur til AKL mer verdt. Svaret vet man selv @bighc Håper ingen opplever psykologisk ubehag og kognitiv dissonans pga en aldri så liten tur til ZRH for å besøke SAS "new cabin" gjengen. Sees i loungen snart!
Når noen nevner klima og miljø i forbindelse med at jeg flyr mye, svarer jeg ærlig at det tenker jeg ikke på – overhodet. Motparten blir vanligvis litt provosert av dette svaret. Klimagasser tenker jeg null på, relatert til egne reiser. Men jeg liker at flyselskapet og bransjen er beviste sitt samfunnsansvar, tenker smart, utvikler ny teknologi, forbedrer drift og systemer – og en god miljøprofil påvirker hvem jeg kjøper produkter og tjenester av. Siden tråden er om SQ, så prøver vel de sitt beste som alle andre flyselskap. Managing Our Environmental Impact https://www.singaporeair.com/saar5/pdf/Investor-Relations/Annual-Report/sustainabilityreport1617.pdf
Er vel ikke helt riktig dette regnestykket.. Drikke i loungen er allerede gratis med EBG og Singapore har ikke amenity kit i business.
Sjokolade på Swiss flighter, helt nødvendig. Amenity kit på SQ Business, mehh – du får alt du trenger upon request. Singapore Airlines går så det suser om dagen; de har rendyrket sitt konsept, har korrekt fokus og jeg tror de forstår sine kunder. SQ svarer bra for seg her: "you can't really differentiate yourself through an amenity kit" http://www.ausbt.com.au/singapore-airlines-no-plans-for-business-class-amenity-kits-pyjamas
Du kan raide skuffene på toalettet for både tannbørster, barberhøvler etc. og med på veien ut kan du også ta med deg flaskene med godlukt fra L'Occitane , så da skulle du være berga en stund
Det er riktig. Alt finnes på flyet, men ingen mappe De mener at det er sløsing, da de fleste har flydd C før og har allerede en haug med disse.. Du får det i F