Da er høstens kampanje for Business Class lagt ut: https://www.singaporeair.com/en_UK/no/special-offers/flight-from-Oslo/ Oslo - Auckland/Wellington/Sydney retur ca. 23 000 NOK Oslo - Bangkok og SIN retur ca. 16 500 NOK Ser ut som prisene ikke er lastet opp i søkemotor og GDS/tredjepart enda. Tipper det er på plass i løpet av morgendagen. Fare basis DT5NOR2 Business Lite Book by 08SEP19 Travel period 01OCT19 – 10JUN20 Minimum stay 7 days Blackout period from 07DEC – 23DEC19 and 27MAR20 – 07APR20 Kun via CPH/ARN, A359/77W med 2013J sete ex-Europa No refund, 250 USD change fee Fine tilbud i Economy class også, Singapore for under 5000 NOK, Sydney 8000 NOK Mer info om Singapore Airlines (SQ) her: https://insideflyer.no/forums/singapore-airlines-dine-og-andres-erfaringer-med-sia
Fine priser, men synd med minimum opphold på 7 dager og at disse prisene forutsetter reise via CPH. Men, med A350 så er det litt lettere å akseptere. Er det forresten noen som har en forklaring på dette med minimum opphold? Kan ikke forstå at det betyr det noe for flyselskapene? Er det kanskje pga samarbeid med diverse reiseorganisasjoner etc.? Eller er det bare rett og slett en utspekulert regel fra flyselskapene for å unngå mileage runs?
Har alltid trodd at minimum stay var for å segmentere mellom fritidsreisende og jobbreisende? Litt det samme som at mange fares krever at man er på destinasjon natt til søndag.
Fant selv de beste prisene ved å legge inn et døgn i SIN på returen på momondo. Søkte GOT-SYD sammenhengenede, SYD-SIN og deretter SIN - GOT dagen etter og fikk da opp priser under 21K. Ved tur/retur søk lå prisene på rundt 23-24K. Hadde uansett lyst på en overnatting og SIN og fikk da også valgt ny a380 på ruten til og fra SYD. Skal sies at jeg bor omtrent like nært GOT som OSL så derfor jeg valgte å reise derfra men fant billetter til under 22K fra OSL.
Disse prisene var helt grei og er på linje med QR. Nå var imidlertid QR ute tidligere og da booket jeg dem ifm Champis turen til Hongkong. Angrer ikke, for nå skal Q-suite testes
Booket du turen via momondo også da, eller Singapore? Siden til Singapore opplever jeg som kjip, og får stadig error når jeg har flere faner oppe... ute etter å tjene penger de visst!
Ja booket via momondo. Var kun der jeg fikk opp de alternativene jeg ville ha med tanke på flytyper og var såpass stor prisforskjell mot SQ sine sider at jeg endte med å booke via momondo på travellink. Har uansett god tid på alle mellomlandinger så da får vi bare satse på at vi ikke blir stående fast noe sted og trenger hjelp av travellink da jeg antar det kan være utfordrende Finner dog ikke disse prisene i dag på datoene jeg valgte når jeg bestilte i går.
For å mimre litt, så finnes fortsatt OSL-FRA/LHR-AKL retur i Business for ca. 26 000 NOK via OTA. Eksempel fra desember 2020, da er sommeren godt på vei i New Zealand. Omtrent samme pris denne vinteren til Melbourne og Sydney.
Ikke spesielt imponerende, det var det vi betalte på singaporeairlines.com pr pers for vår tur sist jul (OSL - LHR - SIN - AKL, AKL - SIN - ZHR - OSL) og det var ikke salg. Men prisene har kanskje gått opp på et års tid?
Personlig synes jeg det er meget imponerende å kunne ta fire interkontinentale flyvninger med Singapore Airlines i Business for den prisen. Your mileage may vary. Les også: https://insideflyer.no/forums/hvordan-kommer-denne-krisen-til-å-påvirke-flypriser-fremover
Før kunne man jo fly oslo-doha-auckland for 13 000kr med Qatar i C, så 26 000kr med SQ er ganske stiv pris. Og Qatars q suite skal visst være mye bedre enn SQ sine seter, noen som kan bekrefte dette?
Fikk man q suites for den prisen? Har ikke testet Qatar, men det ser jo ganske bra ut! Fordelen med SQ er at man får gullkort med på kjøpet..
I skikkelig gamle dager kunne du få samme tur for 6 laken. Det å sammenligne gamledager med dagens priser har ingen verdi. Alt var bedre i gamle dager ... Da kostet krone-isen 50øre.
Jeg er absolutt ikke uenig i det. Alt er relativt, og sammenlignet med hva man betaler for andre destinasjoner med andre selskaper, annen grad av service og ikke minst materiell, så er det verdt hver en krone. Jeg ville bare påpeke at jeg mener man skal kunne finne slike priser hos flyselskapet selv og kanskje lavere enn hos en OTA.