Etter en hendelse med JetBlue i Tampa, Florida, må over 6000 A320 oppdateres før neste planlagte flygning, noe som vil forårsake enorme følgeforsinkelser… https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/airbus-issues-major-a320-recall-after-flight-control-incident-2025-11-28 Berørte individ utgjør over 50% av verdens A320 maskiner…
Ekstrems tabloid fremstilling av selveste Reuters. Tok en kikk på FR24. Kan virke litt glissent,ja. Det er jo i slike situasjoner det virkelig lønner seg å være på god fot med de ansatte.
Det er nok litt forskjellig status. Noen trenger online mykvareoppgradering via eteren(flesteparten), noen via en floppy/CD og noen trenger komponentbytte.
Det minner meg om da jeg reiste verden rundt for Caterpillar i -99 med en floppydisk for å oppdatere programvare i noen Windows 3.11 baserte styringssystemer for å unngå Y2K kræsj. Det var tider det!
Leser på søsterforum at en ansatt fikk beskjed at deres flåte på 50 neos skulle tas i løpet av natta, så det blir nok ikke så sinnsyke forsinkelser
Jeg fikk også den meldingen fra SAS i appen i dag, rett etter meldingen om at min opprinnelige flight i dag var kansellert (uten oppgitt grunn)...
Tok noen timer gjennom natta for Easyjet å gjøre på en flåte av 300 fly. De meldte fort at trafikken ville bli som vanlig dagen etter, og slik har det vært. British Airways har også en brukbart stor A320 flåte, men av de flyene var det bare 3(!) som trengte nedgraderingen.