Overraskelsestorsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av btm, 09. okt 2025.

Tags:
  1. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,401
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen,

Jeg våknet til min store overraskelse opp til en e-ticket fra SAS i mail-boksen min. Reisereferansen tilhører en avbestilt reise fra september.

Norsk By-FRA-AMS-LIM med LH, Air Dolomiti og KLM i midten av november, merket med invol change. Det var jo overraskende moro, for jeg drømmer jo om å få realisert Sør-Amerika drømmen min i neste reisevindu, som er akkurat den uken som utreisen er lagt til. Hva er oddsen? Ikke har jeg blitt trukket noe, heller.

Men, jeg mistenker at dette er noe en agent har fiklet feil med ifm refusjon av skatter og avgifter. Jeg venter på refusjon ifm september-turen til Lima som ble kansellert av KLM. Det var ikke mulig å slå opp bookingen i SAS-appen heller. Men, er det ikke litt pussig å få en e-ticket uten noe offisiel kansellering?

Edit: etter noen timer kom Refund Notice, så da var det nok bare det, dessverre.

Last edited: 09. okt 2025
    Calling, Earl, Rscott and 3 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,960
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor skrive "Norsk By" når det åpenbart er BGO ..... etter tidligere innlegg?

Calling, Earl, Rscott and 10 others like this.
  3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Hellas,

Thessaloniki er en livlig by med masse god mat og drikke "overalt". Synd at det er lite tid til å oppdage byen mellom det som kreves av jobben, men byen får havne på listen av steder jeg ønsker å dra tilbake til som turist.

I morgen blir det den lange veien tilbake til Norge, via Polen. Fikk såvidt sjekket ut LOT loungen på vei ned men hadde veldig dårlig tid. Om det ikke blir forsinkelser skal jeg ha rundt halvannen time mellom flygningene i morgen, så satser på et litt lengre opphold enn 10 minutter :D Håper at jeg kan bli med en tidligere flygning fra OSL til TRD også, ellers må jeg bare bruke litt ekstra tid på lounge, går fint det også.

Ha en fin torsdag :)

EndreD, Calling, Earl and 9 others like this.
  4. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,391
    Bonuspoeng:
    163
    God ettermiddag fra hjemmekontoret i uværet i nordvest. Ikke bare SAS som sliter med hjemmesidene. Har forsøkt booke billetter med KLM idag, men siden bare låser seg gang på gang. KLM kan ellers by på dette røverkjøpet for 4 pers i Euro Business fra SOU til AES i Embra maskiner:
    billlig.JPG

EndreD, Calling, Earl and 8 others like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,960
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten en torsdag..
    Det er litt blå himmel også ..
    T- en evighet IMG_0653.jpeg

Flymunda, EndreD, Calling and 9 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,960
    Bonuspoeng:
    293
    Min neste planlagte flytur går til Thessaloniki for å se fotballkamp, ryktet sier at de lokale supportene ikke er god å komme ut for …
    Eieren av fotballklubben PAOK skal visstnok løpt ut på banen med skytevåpen etter en kamp i 2018
    https://www.bbc.com/sport/football/43383313

Det blir helt sikkert spennende å være Brann-supporter i Thessaloniki i november

Calling, Earl, Flyingdutchman and 2 others like this.
  7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag frå ein hardt arbeidande Sunnfjording på heimekontor.

I dag er det T-0 for sjølvaste Harald Rex som skal til FDE med WF. Eg trur det er ei stund sidan han har vore her. Spørst kva han seier når EB-poenga ikkje kjem inn på konto som dei gjorde før i tida...

EndreD, Calling, Earl and 6 others like this.
  8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,298
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag fra ALF. Straks klar for avgang mot OSL, og midtsete block i Plus ser ut til å holde i dag også. Samme crew ned, som opp i går. Håper smilet sitter litt løsere i dag altså.

Ellers skal det bli godt med helg en eller annen gang i løpet av morgendagen.

EndreD, Calling, Earl and 8 others like this.
  9. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her! Fikk kansellert 4 pax m CT trd-ams-lax (klm) lørdag 04.10 pga Amy. Ringte og avbestilte dagen etter. I dag kom refund notice, og 4 billetter m SK den 25.11, trd-cph-lax for to og trd-osl-cph-lax for to. Merkelig....

10. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri skjønt meg på fotballsupportere av typen hooligan...
    Håper du slipper unna styr :)

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,530
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan lage den setningen enda kortere for min del. :p

Flymunda, Earl, Rscott and 1 other person like this.
  12. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    En ting er å rope og brøle (som jeg heller ikke ser poenget med) når laget gjør noe riktig eller feil, men streken går virkelig ved at de mener at ting må bli ødelagt fordi laget har gjort noe riktig eller feil.

holmen liker dette
  13. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    God aften fra SQ loungen på LHR T2 før kveldsflyet hjem med SAS. Tok akkurat 28 min fra jeg gikk av Elisabeth Line til jeg ankom loungen, uheldig med trillekofferten som gikk til manuell kontroll i FT med flere i kø. Var bare å gå rett i baren her for champis, mat får vente :D Laytons Champagne for de som måtte lure

Budet på 640 kr til biz ble avslått, fryktet det da minsteprisen økte til over 1400 kr siste uken i september

IMG_3040.jpeg

Attached Files:

Last edited: 09. okt 2025
    Flymunda, EndreD, Ololsen and 4 others like this.
  14. Eriksan

Eriksan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    419
    Bonuspoeng:
    63
    For de som måtte lure, rad 11 som er første nødutgangsrad på A320neo, har recline som er motstridende med setekart og alt man har forholdt seg til tidligere. Eller så fantaserer jeg fælt nå, ble noen glass champagne i Silverkris…

Del denne siden