Jeg vet det ... da vi startet den fysiske omleggingen var det ramaskrik hos publikum og PostKom (fagforeningen), historien har jo vist at det var absolutt nødvendig ... Folk får ikke brev lenger og Post-i-Butkk er jo til glede for de fleste, åpen fra 07:00 til 23:00, postkontorene lukket jo kl 14 ....
Som siviløkonom er jo dette noe en måtte sjekke nærmere Tilsvarer ca 11300 spenn i dag basert på konsumprisindeksen. Det er vel en tilsvarende sum som det under gode kampanjer er mulig å komme til Asia med business i dag. Samtidig er kanskje ikke prisen helt vill med tanke på at skal en reise innenlands i Norge på kort varsel kan jo fort prisen bli 5k. Det er vel da det er kjekt å kunne benytte bonuspoeng.
Jepp. Jeg synes Post i butikk er helt nydelig, da kan jeg hente pakkker frem til kl 21, og til og med på lørdager! Prøver hardt å ikke få post hjem i det hele tatt, men noen bakstreverske selskaper driver fortsatt med papirpost. Bare irriterende, spør du meg.
God mandagskveld fra det sørlandske! Jeg har endelig fått noe nær hvilepuls og gjenvunnet kontrollen over terrenget. Har som kjent hatt en ukes sutalaus tilværelse på Granka. Hadde overtalt Trillian til at det var lurt å reise i plus, og hadde ( både som *G og plus) priority bagasje. Note to self og evt andre : Det DRITER de i på LPA . Bagasjen kom i helt uforutsigabre puljer, Trillians "priority" etter ca 1 t og min ditto ca 1.5 t. Da hadde jeg tydeligvis kommet helt ut av køen på Shuttlebuss-selskapt. Vi fant navnene våre hengt opp på en liste... muligvis tenkt som en venteliste A , men det viste seg etter hvert at det nok var nærmerre venteliste M. Ble bedt om å sette oss og vente, og vi ventet ca 30 min. Ny henvendelse "No! Wait here , please". Nye 20 min og så gikk damemennesket for dagen (!) Vi fikk endelig kontakt med en handlekraftig fyr og han fikset maxitaxi til oss på 1-2-3. Etter en heller begredelig start forløp egentlig resten av uken helt etter planen. Så til hjemreisen. Hadde fulgt anvisningen fra shuttlebus-selskapet og bekreftet pick-up på hotellet. Alt frem til boarding var egentlig bare brus og boller, men så begynte moroa. Vi hadde bussgate, men var ferdig boardet, ( trodde vi) i passe tid før planlagt avgang. Men så dukket det plutselig opp en solid bøling dansker. De smilte seg forbi purseren som ønsket velkommen på flyet til Oslo (De HØRTE han si det, men trodde det var en slags spøk) .Bakover i flyet så de med stigende undring hvor fullt det var, og at bråtevis av folk satt på "deres plasser". Først ved begynnende diskusjoner med folk som satt på "deres seter" gikk det opp for dem at de IKKE var ombord på SAS-maskinen til CPH. Nuvel, Det hele stjal ca 15 min, og motvind stjal ytterligere 15. Landet dermed på OSL 30 min forsinket og med knapppest mulig margin til å rekke et flytog og siste ekspessbuss sørover til Arendal. SAS groundhandling OSL ( vesignet være!) sendte koffertene våre som # 2 og #3, Trillian gikk mot sin insjekking til BGO ( med oodles av tid), mens jeg hev meg mot flytoget. Bestilte for sikkerhet skyld billett til Lysaker (kassaapparatlyd....plan B var nemlig å følge toget dit, og så ta Nor-Way videre derfra). Men alas! mitt flytog gikk bare til Oslo #. Sprang som "et pisket skinn" bort til en taxi og ba om å bli kjørt til Lysaker, ekspesbussholdeplassen. (høy kassaappparatlyd) Vi startet omtrent samtidig med at bussen gikk fra Bussterminalen. Dagens taxisjåfører har tydeligviis ikke noe krav til kjentmannsprøve, og selv om han kjørte forholdsvis kjapt, stoppet han på Fornebusiden av E 18. Snuoperasjonen var sannsynligvis nok til at ekspressbussen dundret forbi (kassaapparat-lyd). Dermed ble det plan C. Lokaltog til Oslo (svak kassaapparatlyd), Ny billett til Gjerstad (Det går ikke tog til Arendal fra nattoget til Stavenger ( ny kassaapparatlyd). Klarte å huke tak i en bror som kunne plukke meg opp i snødrevet i Gjerstad 01:38. Han satte meg til Arendal slik at jeg kunne hente min gjensatte Leaf. I seng kl ca 03:30. Reiselogistikk, ass!
Endte vel opp med å lese minimalt, falt av etter 4 linjer .... (Det finnes andre metoder for å holde lesere innenfor en «greie», Ulysses? Hell yeah)
Det har da i uminnelige tider funnes noe som heter postboks min gode mann, de har det på post i butikk også.
Joda, men jeg prøver å ikke få post i det hele tatt! Miljøvennlig, vettu! Nå får jeg kanskje to ting i postkassen i uken.