Påskehilsen fra SAS? Økte priser for oppgradering ved gate

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ILS2, 13. april 2017.

1. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ikke helt hva du sikter til. De som flyr mest har stort sett så stor opptjening at en slik endring ikke medfører noen stor forskjell. Personlig skulle jeg like at poeng opptjent på å faktisk fly, skulle telle mer på uttak av poeng, enn hva Trumf og lignende teller.

Schlandy liker dette
  2. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Er en stund siden du har besøkt SAS' nettsider forstår jeg :D En slik differensiering av poeng vil Bolaget aldri evne å få til. Aldri!

De kunne imidlertid har differensiert prisene for uttak iht. status. Jo høyere status, jo rimeligere uttakspris. Ser ikke bort fra at Eivind har lovet noe slikt på dialogmøtene - med andre ord; blir aldri innført.

NoLimit and vegardg like this.
  3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vi drar inn ca 400 000 poeng totalt i husholdningen pluss det lille vi får i form av å fly. De som ikke drar inn poeng på annet sett en å fly er de som blir sittende med svarteper. En person som F.eks flyr tur-retur to ganger per måned innenlands vil klare gullkort og samtidig få med seg 12 000 poeng pluss 25% om han allerede har gullkort. Med andre ord ikke rare inntjeningen for å være lojal. Da har man lagt mer igjen om man bytter til Norwegian som privat person.

Robert H and dkvt like this.
  4. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Er det lov å håpe at SAS gjør opp for devaluering av poeng, samt økende muligheter for å få poeng fra alt annet i livet, ved å øke poenginntjeningen man får av å faktisk sette seg på et fly?

Nei?

Ikke litt en gang?

- hilsen én av de stakkarene som får inn litt i overkant av 60% av poengene sine ved å fly.

Robert H and Xflipper like this.
  5. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Gjør man egentlig det? Nå er det lenge siden jeg har jaget Cashpoints men gir ingen domestic lowfare 1%? Lit forenklet må du da fly 2 ganger innenriks pr. uke i et år for å få en skarve innenrikstur i bonusreise...

6. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg også tatt med at det allerede er en god pris forskjell i utgangspunktet. Vil tippe at den fort kan bli 10 000kr i løp av 48 turer innenlands. Norwegian gir vel også gratis bagasje, fasttrak og setereservasjon hvis man reiser så mye. 16 000= 1600kr. Da betaler man 8 400kr for tilgang på loung. Og i mitt tilfelle så blir det da maks en av veiene, og når jeg er på vei hjem så blir det antagelig ikke øl heller, så da blir det for dyr suppe/pølse. Poenget et at de som tilsynelatende er målgruppen(EGB+) til SAS har lite igjen for å være lojale med alle forbedringene SAS kommer med. De fleste som tar slike reise i forbindelse med jobb så vil arbeidsgiver være litt mindre prissensitiv og de vil nok holde seg til SAS tros mange forbedringer.
    Jeg for mindel bruker kortet i ferier og med familie og som sagt poengene som kommer på de få innenlandsreisene merkes knapt.
    På den annen side så forstår jeg jo godt at de ønsker å ta seg ekstra betalt og at ved å øke gate oppgrsderingspris i poeng vil antagelig øke budene via plusgrade. Jeg for mindel hadde ønsket at familiekonto og rollover poeng faktisk ble noe de gjennomførte ganske snart.

Insomnia4u, Scandipendler and kiev like this.
  7. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Da flyr du enten veldig mye eller så har du ikke unger som spiser deg ut av huset eller på andre måter tømmer reisekassen. Eventuelt begge deler :)

8. Icarus

Icarus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Mest det siste, også bor jeg attpåtil alene. :) Og når jeg flyr er det mye longhaul, og med litt hjelp av plusgrade skal det ikke så veldig mye til å komme seg over gullgrensen på poeng.

Fredrik81 liker dette
  9. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Ta det med knusende ro. Det har aldri vært lettere å få poeng om dagen! De kaster poeng etter deg overalt jo...

Chrisbgg, Xflipper, Fredrik81 and 3 others like this.
  10. trugrand

trugrand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Nå har de økt poengnivået på Plusgrade også. Mitt bud som før var "Even better" er nå blitt til "a bit low"

11. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Var kanskje ikke annet å forvente når de økte ved gate...

Men hva er nå minstebud? Lå jo på 10.000 og 20.000 - godt under 15.000 og 25.000 ved gate (Tidligere)

12. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg flyr en miks av jobb og privat, men det er en god del innenlands, så det blir ikke mye poeng av det. Men det blir atskillige segmenter. Sist opptjeningsperiode og nåværende, når jeg EBG i vha antall legs i løpet av første 8 mnd av perioden. Det er for langt fram til EBD, så jeg lar det bli med det jeg kan få ut av EBG og AmEx platinum.

Fredrik81 liker dette
  13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som vet hva minste budet på plusgrade er nå på Ineter Continentale reiser hos SAS?

14. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Nye minstesatser Plusgrade:
    Go --> Plus 15.000 poeng (tidl. 10.000)
    Go --> Business 40.000 poeng (tidl. 35.000)

Cash-prisen er uforandret.

Vaskehanske, Xflipper and Fredrik81 like this.
  15. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Faen, devaluering av EB-poeng i gang?

Neste er bonusreiser? Hvis det blir innført uten forvarsel blir jeg virkelig forbanna! Se bare på Elkjøp-kampanjen de hadde nylig, stod tydelig bonuspriser der. De poengene kommer jo først etter 34 dager og så skal man jo bruke dem, så hvis det blir innført uten varsel mener jeg det er en sak for Forbrukerrådet.

Når jeg tenker meg om kan man vel nesten si det om oppgraderingsprisene i poeng også? Står jo fortsatt de gamle på sas.no...

Shyneno, Xflipper and Fredrik81 like this.
  16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Rollover kommer ikke.. Det er nok like greit rent økonomisk for SAS. Familiekonto skal komme tilbake ifg. en rekke lovnader, så det kan jo være at det kommer... eller ikke.... vi får se.........

Fredrik81 liker dette
  17. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Ble vel lovet at det skulle komme høsten 2016? ;)

18. samirunway

samirunway Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Aner konturene av en cashback/kickback/trumf/ekstrapoeng-bonanza nå framover her hjemme. Forventer dessverre at EB-devalueringen vil fortsette.

19. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,153
    Bonuspoeng:
    113
    Er også redd det. men håper du tar feil.
    Forventer at de setter opp pris på award flights til 140K så prisen er lik med *A. men tror/håper det stopper der:)

20. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    163

Del denne siden