Påskehilsen fra SAS? Økte priser for oppgradering ved gate

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ILS2, 13. april 2017.

1. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Og sjovt nok bliver det solgt som en forbedring...
    "– Det er en prisjustering som gir samsvar mellom tjenestene. Det er flere kundefordeler med at det er likt, sier informasjonssjefen."

Stuttfeiten, Mbj and Chrisbgg like this.
  2. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ble mer provosert av:

Hvorfor gjør dere det?

– Fordi vi vil gi et bedre tilbud for kundene ved at man får bekreftet oppgraderingen på forhånd. Mange har satset på å gjøre det ved skranken på slutten. Nå har man lik pris og denne endringen vil gagne flere kunder.

Så til alle flynerder.. ved å øke kostnaden opptill 40% får dere alle et bedre tilbud!

Så ingen klaging :D:confused:

Last edited: 22. april 2017
    Eddie47, Stuttfeiten and Mbj like this.
  3. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    SAS får bare fortsette å grave sin egen grav. Hvis de klarer å skremme vekk sine mest lojale kunder, er de ute og kjører. Dét gjør de mindre med tiltak som dette enn måten de kommuniseres på. Dette er rendyrket arroganse.

Harmonisering... forbedring.... Hvem tror de at kundene deres er?

Last edited: 22. april 2017
    kaijoar, Stuttfeiten and Mbj like this.
  4. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    får man bekreftet oppgraderingen til 50k? på plusgrade?

5. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skjønner ikke hva han mener med bekreftet oppgradering som står i nyheten... Er det skriftlig juging igjen som sist? Dette må noen ta tak i på meet and greet..

6. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Harmonisering!

7. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Så er det jo hva de IKKE har gjort...

Fjernet familiekonto ---- Forbedring (Uten å komme med nytt produkt)

Diamantfordeler og Eurobonus 3.0 som skulle gjøre "alt" så mye bedre...

8. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Informasjonssjefen i SAS, Knut Morten Johansen, fremstår mer og mer som den norske versjonen av Sean Spicer (Trump sin pressetalsmann), han legger jo også frem "alternative fakta".

Henrik, Petter B-C, dervig and 9 others like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,601
    Bonuspoeng:
    293
    Send det der til journalisten som skrev artikkelen og be han spørre SAS om svaret.

Chrisbgg, samirunway and Are like this.
  10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Eller... Man kan rett og slett bare slutte å fly med SAS.

Jeg er selv allerede på god vei; ikke bare fordi jeg skal slutte å pendle, men også gjennom aktive valg på de turene jeg rent faktisk skal ut på. SAS' manglende tilbud om lounge på BLQ, AGP, FCO, AOI og BLL har bidratt til at mine kommende betalte reiser i juni og juli er booket med Brussels Airlines, Luftwaffe, Swiss og British Airways. Dette er 56 318,- som ellers hadde gått til SAS (og som jeg utrolig nok har diamantkort hos). I tillegg kommer at jeg har booket de fleste av min siste håndfull pendlerreiser til CPH og ARN med DY, og da heller bruker priority pass lounger. Nå får det være nok.

11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan kan vi fortelle gutta i shitty loungen dette på en måte så de tar det til seg?

Er flere Pandions her inne som også har gått bort fra SAS, så det er mye penger som går i dragsuget av ymse forbedringer. Er redd for at vi kun snakker om tid før Nordicwings er et faktum...

12. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    For å tenke litt radikalt: Kanskje det er nettopp dét SAS er i ferd med å posisjonere seg i forhold til...? Det har jo vært beiling med Luftwaffe også tidligere (selv om Elverum foreløpig har blitt spart).

13. Kimpe

Kimpe Medlem

Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Må ærlig innrømme at jeg alltid har brukt SAS mest, men det siste året etter alle "forbedringene" har jeg faktisk flydd rødnesene mer på innenriks enn noe år før...

Har vært EBD siden innføringen og Gullmedlem helt siden Braathens Wings, men de skal passe seg litt for ikke å sette pris på sine (beste?) kunder...

Kim

Travellingalf liker dette
  14. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,721
    Bonuspoeng:
    113
    Enig! Etter at jeg var sikker på at jeg ville bli EBD også neste år har det blitt ca 50/50 SAS og Norwegian. Jeg passerer 90 SAS-flyvninger neste uke, og med over 2 måneder igjen av kvalifiseringsperioden velger jeg det som passer best tidsmessig. Hos Norwegian kan jeg også bygge opp rett til gratis bagasje og fast track ganske fort, så har nesten større grunn til å fly dem.

15. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet til SAS er vel at verdien kun ligger i eurobonus, og Lufthansa har sitt eget program som fungerer bra.

Største fordelen for oss ville vært flere muligheter til å tjene poeng i Europa, bedre tilgang på F-award og poeng/lounge ved bruk av Condor som har en rekke interessante ruter fra FRA.
    Største ulempen et at terskelen for Senator er betydelig høyere enn både EBG og EBD...

16. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ikke så overraskende egentlig at poengene får litt mindre verdi når det nesten ikke går en dag uten at noen poeng er i lomma enten der er en haug med bananer, for mye bleier, eller en printer eller Canal Digital abo som man ikke trenger...... og så fyller du bensin og samler flere poeng på vei hjem igjen.

Før var det jo litt mer sånn at flyingen var det som samlet poengene. Hos meg er det fortsatt sånn at det samler rundt 400 K poeng i året så det er ikke så viktig å samle andre poeng at jeg blir helt satt ut hvis kona foreslår å kjøpe bananer noe annet sted enn Kiwi.

Uansett: Oppskriften for å unngå å hisse seg opp over dette er enkelt: Har akkurat ferdigstilt selvangivelsen (eller Skattemeldingen som det nå heter..) og kommet frem til beløpet som må innbetales som restskatt innen 31.05 - det blei litt mer enn jeg hadde tenkt gitt........... tenker ikke på at poengene er noen skarve øre mindre verdt da :)

17. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Det var da en grusomt trist tanke.
    Må betale mer på skatten enn forventet og i tillegg raser verdien av poengene på konto..
    Blir i samme gate som: "oi, f@en jeg tråkket på en spiker. Ja, da får jeg vel finne frem hekksaksa og ta en finger så har jeg noe annet å tenke på." :D

Edin, TomF66, Xflipper and 2 others like this.
  18. Tweety

Tweety Nytt Medlem

Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Man kan nå foreta en "Poengoppgradering med Star Alliance om bord på SAS".
    Fast pris fra Plus til Biz er 35.000,- poeng. Ikke mulig med oppgradering fra Go.
    https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/oppgraderinger-star-alliance/

vegardg liker dette
  19. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,301
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Det blir ikke riktig. For det er et valg du kan ta. ;)

Det ritkige blir at når du har kutta av deg fingeren med hekksaksa (skatten), så er ikke det å tråkke på spikeren (eurobonus poengene verdt 5, 10 eller 15 øre+ ...) noe du tenker på

Last edited: 23. april 2017
  20. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden