Vi trasket ut av hotellet I retning Galataport(ligner på Aker Brygge) På veien fikk vi god utsikt. Saltbae har lokaler over hele byen.
En bonusnisses våte drøm? Halv pris ved bruk av mastercard. Tur til Bebek. Jeg var smånervøs om Curve ble oppfattet som mastercard,heldigvis funket det Vi tok turen Galataport-Bebek t/r. Bebek er et kjendis sted i Istanbul. Vi tok bare en is og kikket rundt i gatene. Masse fint å se på underveis på båtturen. Broen som deler Europa og Asia. Senere skal vi krysse den med bil.
Min Tyrkiske venn hadde advart meg på forhånd. Allikevel måtte vi innom Grand Basar. Hjelp for et kaos. Kikk og ikke kjøp noe, var advarselen på forhånd. Og etter kort tid, kom dere ut. Og om dere kjøper noe, prut og prut igjen Farvel Bazar, dere ser meg aldri igjen
Vi tok en tur innom den Tyrkiske slakteren, Salt Bae. Ble burgere og fries på alle. Prøvde selge meg salt på veien ut
Vi dro over til Asia siden, fikk ikke knipset Welcome to Asia skiltet. Første gang jeg har flyttet meg mellom kontinenter i en bil Vi gikk en del km gjennom Bagdad street. Fant etterhvert Fenerbache sitt stadion. Og kopien til wall street oksen Før det ble båttur over igjen.
Takk for gode tips! Kona og jeg har 24 timer på vei til Vietnam i høst. Har booket hotell i nærheten av den blå moskeen. Hvilke attraksjoner bør vi prioritere på den korte tiden?
Vi tok farvel med hotellet. Og satt kursen for IST. Biz innsjekk her er virkelig behagelig og direkte inn i egen sikkerhetskontroll. Rett i Thurkish sin biz lounge. Noe jeg kommer til å savne når Sas trer ut av Star Alliance. Barna vet hvor popcorn maskinen står
Turkish vil også savnes stort. Maten de serverer er virkelig bra. Syntes de leverer et meget godt produkt i c.
På turen hjem måtte vi ta strafferunden via Brussel. Vårt første besøk på God påskestemning i loungen Med perfekt utsikt til når boarding starter Vi får teste ut fasilitetene til sommeren