Ble såpass inspirert at jeg har bestilt oss en helgetur til Istanbul!
Fant ingen egne tråder for denne byen, så antar at flere som søker det opp på forumet ender opp i denne posten, tillater meg derfor å "hijacke" litt med noen generelle spm som kanskje flere lurer på (og da må selvfølgelig også flere enn OP få svare
):
1. Har du denne ruten som Google Maps Trip Planner eller lignende?
2. Bør man booke inngang på noen av stedene? Hvilke?
3. Er det noen områder som er mer egnet enn andre å bo i? Vi liker å utforske til fots, men å ta kollektivt et par ganger om dagen går også fint
4. Noe poeng å booke en "food-tour"? Eller er det for enkelt å oppleve/teste tyrkisk mat på markedene der på en trygg måte selv?
5. Tyrkisk bad/Hamam - noen som er bedre enn andre her? Antar de kan være ganske crowded i helger
6. Cash, eller holder det med Curve (eller andre kort) over alt?
og så kanskje det viktigste spørsmålet for dette forumet:
7. Er Turkish Biz verdt det selv om man må fly litt omvei?
Har aldri flydd Biz før, så er veldig nysgjerrig, og det ser jo bra ut på YouTube. Har booket for poeng på direkteflyet IST-OSL, men det finnes et alternativ i Biz IST-ARN-OSL, med bare 1 time 40 min på ARN. Burde jeg bare bestille denne med en gang for å teste? 24.000 poeng ekstra er ikke noe problem, bare om samboer kommer til å synes det var verdt det med mer tid på fly vs direkteruten Vis alt...