Park Hyatt Saigon, Ho Chi Minh-byen Vietnam

Tråd i 'Hotellanmeldelser' startet av Scribble, 29. juli 2025.

1. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Periode: tre netter i mai 2025
    Gjester: kun meg, reiste med en kompis som hadde eget rom
    Status: Ingen
    Rom: 1 king bed, oppgradert til city view
    Pris betalt: ca 21 mill VND som tilsvarer 8200,- NOK
    Bestilt via: Brukte siten classictravel.com, som ga virtuoso-fordeler (frokost, oppgradering, 100$ stay credit)

Rom: Stort og flott rom. Tilbragte ikke så mye tid her, det var hyggeligere å henge i hotellets fellesarealer med reisefølget.

Mat og drikke på hotellet: Fantastisk frokost med latterlig mye tilgjengelig på a la carte (se meny her!). Ellers to andre restauranter som serverer middag, men vi testet ikke de siden HCMC er et matmekka. Cocktailbaren i første etasje anbefales for gode drinker, men utpå kvelden er den også et samlingspunkt for lokale gledespiker på jakt etter kunder (ikke aggressive altså, men som to menn uten damefølge merket vi at de søkte blikkontakt).

Her er mi quang jeg hadde til frokost en dag, en nudelrett med vaktelegg:
    miquang.jpg

Nudelsuppe til frokost er en greie i Vietnam.

Fasiliteter: Deilig utendørs bassengområde med drikkeservice. Jeg tilbrakte mye nedetid her:
    tests.jpg

Ellers var det badstu og hot tub, men det fristet ikke så voldsomt når det føltes som en badstu utendørs.

Beliggenhet:
    Midt i district 1, som der de fleste bedre hotellene er. Greit utgangspunkt som turist, men den beste street fooden er et stykke unna.

Andre kommentarer og verdt å vite: Når jeg er i på tur i kaotiske storbyer i Asia liker jeg veldig godt at hotellet føles som en oase å komme tilbake til. Park Hyatt Saigon var absolutt det! Jeg vil hit igjen.

Sonictravel, Flymunda, paron and 9 others like this.

Del denne siden