Paypal lanserer vennebetaling i Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av sam11net, 19. febr 2019.

  1. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Noen andre så får feil når en prøver å gjøre overføring med AMEX? Får betaling avvist, mens MC funker fint. Prøvd å legge kortet inn på nytt også uten hell
     
  2. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Etter min mening er det jo en høyst regulær transaksjon så jeg har problem med å se at det ikke skulle være lov. Men jeg har ikke lest Paypals regelverk som vil være det som gir rammene for hva som er innenfor, og det er vel de du bør sjekke..
     
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøk med lavere sum.
     
    Malmo liker dette
  4. chudtwa

    chudtwa Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    "Den nye vennebetalingstjenesten er uten gebyrer, også på tvers av land i EU,"

    Er ingressen. Det stemmer jo helt klart ikke, og er villedende.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Den nye vennebetalingstjenesten er uten gebyrer, også på tvers av land i EU, og har så langt ingen øvre transaksjonsgrense før gebyrer begynner, så lenge det ikke er valutakonvertering.

    Du kan jo ikke kutte ut halve setningen selv om den er lang og krøkkete med alt for mange komma.
     
    NoLimit and veeegard like this.
  6. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Av en eller annen grunn så prøvde jeg ikke på det...men funket da:)
     
    bighc liker dette
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Betalte en kompis i Sverige 2500 NOK for et oppdrag. Jeg fikk 59 kr i avgift står det. Tok vennebetaling
     
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Og du overførte Norske kroner til hans svenske konto?
     
  9. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Han har svensk konto ja
     
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har prøvd å betale venner med kort og fått det gjennom uten gebyr?

    En kompis handlet for meg på power i helgen med sitt dnb mc og jeg tenkte jeg skulle sende han oppgjøret på paypal i stedet for vipps for å få spend på amex. Fikk beskjed av han om at han måtte upgrade til premium (altså en form for business acc) for å kunne få tak i pengene - noe jeg da tror medfører at han trekkes standardgebyret på 2.9% + ca 1 $. Noen som vet noe om hvordan vi kommer rundt dette? Er det paypal som har feiltolket intensjonen med handelen og antatt at det er snakk om et kjøp/salg av vare kontra refusjon for utlegg?

    Har ikke hatt samme problemet når jeg har betalt min søster, men her har det da vært snakk om mindre beløp (under 1000 kr). Til kompis var det snakk om 3179 kr x 2 for 2 stk nintendo switch.

    Skal jeg heller satse på å dele opp beløpet i mindre deler, selv om det bokføringsmessig er litt annerledes?
     
  11. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Ja går fint og overføre gratis uten gebyr
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk selv oversendt det uten gebyr on my end - men har du sett hva som skjer på mottakersiden? Slik jeg forstår det hvis kompis oppgraderer til premier (som er en form for business acc), så treffer man innom de vanlige kjøp og salg-rutinene (bare at denne gang trekkes det da fra "selgers" side) - ergo han vil få mindre peng enn de 3179 jeg sender ham.

    Har du selv prøvd litt større beløp til bekjente og sett at de kommer frem gebyrfritt både for deg og mottaker?
     
    Last edited: 03. mars 2019
  13. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Mottaker overførte fra sin vanlige paypal konto gebyrfritt til sin bankkonto
     
    Neonex liker dette
  14. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,300
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Kan oppdatere, hvis flere lurer på det.

    Kompis oppgraderte til premier acc og da var alt ok. Det er business acc som innebærer fast månedsgebyr + prosenter av overføringen. Premier acc er gratis og den må man ha for å kunne motta betalinger som er gjort med kredittkort.
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Premier account er det bare verifisert konto?
     
  16. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det er det
     
  17. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om det er noen begrensninger på beløp fra Amex? Prøvde å overføre 8400kr for et utlegg, men ble avvist. Delte opp og prøvde med 4000 kr og da gikk del 1, men får ikke overført noe mer. Har prøvd et mindre beløp også. Kan det være beløpsgrense på dette ala SAS MC på Payr???
     
  18. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Tror ikke det nødvendigvis skyldes Paypal, kun selve beløpet. Om du har mye utestående kan det hende du treffer den usynlige beløpsgrensen som de påstår man ikke har. Ring Amex og hør, si at du prøver å gjøre en større betaling. Måtte gjøre det samme for noen flybiletter tidligere i år.
     
  19. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Tror ikke man skal benytte denne tjenesten for mye før det blir problemer!

    Overførte 8600 kr til en venn forrige torsdag. Det endte med at Amex sperret kortet mitt på fredag uten noe beskjed eller forvarsel. De ber nå om at jeg sender inn lønnsslipp og bankutskrift for siste tre måneder for "nærmere vurdering". Behandlingstid på dette er opp til 1 uke fikk jeg beskjed om. I mellomtiden er Amex sperret. Latterlig opplegg!!
     
  20. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Det er muligens det samme som har skjedd med meg etter å ha kun gjort en overføring for en stund siden. Plutselig sist uke begynte flere av mine abonnementer å melde issues med betaling. Veldig frustrerende og tidkrevende å gå inn å oppdatere alt mens man er på ferie :p Måtte ringe inn og spør hva som skjer og fikk da melding om å sende inn dokumentasjon på lønnslipp. De kunne i det minste ha sendt email / telefon og gitt beskjed.
     

Del denne siden