Paypal lanserer vennebetaling i Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av sam11net, 19. febr 2019.

  1. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis vennebetaling ikke skal ende opp på en privatkonto, hvor skal den da ende opp?

    De mener kanskje din egen konto?
     
  2. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Neida, der var hun tydelig. Betaling med PayPal til en privatkonto var brudd på retningslinjene. Så derfor er vennebetaling ikke ok. Mulig man kan bruke PayPal vennebetaling til bedrifter/foreninger også?
     
  3. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Dette kan da umulig stemme? Det står i vilkårene at kontantuttak ikke genererer EB poeng, som er helt ok. Videre står det kun at det ikke vil være mulig å ta ut kontanter de første 6 månedene, før dette blir automatisk aktivert for hovedkort og eventuelle tilleggskort.
     
  4. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har aldri hatt problemer med kontantuttak, sikkert tatt ut valuta 10 ganger siden jeg fikk kortet i november. Typ 2-3 tusen pr uttak i snitt tipper jeg. Jeg er for øvrig ganske sikker på at jeg har fått poeng for hvert uttak uten at jeg finner det igjen akkurat nå.

    Damen jeg snakket med sa ingen ting om 6. mnd frist, men ser jo at det står dette i vilkårene, så der har du nok rett. Ikke at jeg gidder å ta sjansen på dette selv:D
     
  5. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Heldig. Jeg sendte inn lønnslipp også. Men neida. Du tjener visst mer enn meg:cool:
     
    NoLimit liker dette
  6. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Kom hjem til nytt brev fra AMEX da, men det er datert 11 mars hvor de innformerer om at de sier opp kortavtalen pga brudd av vilkår. Antar det var det hun UK mente med at konto ville bli kansellert i mai hvis jeg ikke sendte inn. Sykt at de på to legitime paypal overføringer går så drastisk til verks ass.

    Får vel ringe asap imorgen tidlig slik at de får sitt på kontoutskriften :)
     
    NoLimit liker dette
  7. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    BAB7569E-8DB0-4917-90DE-A060648EBAA2.png
     
    magnusant, Vaskehanske, drsyk and 2 others like this.
  8. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Virker helt tullete spør du meg. Ikke mye "Elite" over kundebehandlingen til Amex sammenlignet med når DNB styrte butikken. Vi behandles som kriminelle annenrangsborgere kan det nesten virke som til tider nå:D
     
    Malmo liker dette
  9. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    769
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen man kan ringe/skrive til i Amex som vet dette helt sikkert? Noen her skriver at vennebtaling til privatkonto ikke er lov, men jeg har brukt vennebetaling en gang, for et par uker siden, 5000 i barnebidrag til min x. Mitt kort har ikke blitt sperret, har heller ikke fått noe brev. Er dette bare tilfeldig? Skulle gjerne likt å kunne gjøre dette fast hver mnd, hadde jo generert 60000 i året, men tar ikke sjansen på dette når jeg hører alle disse historiene før noen fra Amex at det er lov.
     
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Amex har aldri vært voldsomt begeistret for ‘kontantoverføringer’ via PayPal, husker jeg først leste om det når jeg begynte å interessere meg for bonuspoeng tilbake i 2013.

    Her er en bloggpost fra et par år tilbake (et Google søk gir mange tilsvarende resultater) - https://travellingtheworld.boardingarea.com/2017/09/warning-dont-use-amex-paypal/

    Antagelig best å avstå uansett hvor legitim bruken måtte være.
     
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    AmEx Elite har visstnok våknet opp. Får holde meg til Vipps, og AmEx min er ikke låst da jeg gjort mye "spennende" i 2018 og koste meg med Dnb Saga`n til nok spend ble oppnådd til 1 april. Nå er det mer "varsomt" bruk av AmEx fremover...
     
    Vaskehanske and MagnusT like this.
  12. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er jo helt sykt.
    Håper virkelig dette løser seg. Hold oss gjerne oppdatert.
     
  13. John_Torvald

    John_Torvald Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Sperra kort utan nokon forvarsel etter paypal.me, har sendt inn lønnslipp etc. og ringt 2x. Er no 12 dagar sidan eg sendte inn og ingen respons yet (bortsett frå brevet som kom igår).

    Amex Elite...
     
  14. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dette står i den avtale vi signerte ved å aksepterer AmEx, er de vel innafor?

    Jeg husker NADA hva jeg signerte i min tid.

    Vi nok følge spillereglene som alle andre... Men var ikke klar over at vennebetaling var på "FY FY" listen før denne tråden tok det opp.

    Så stort takk for å dele dette her og håper det ordner seg for alle her med AmEx blokkert.

    @Tore flere ting som er på FY FY listen?
     
  15. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Kan jeg overføre til en utenlands firmakonto uten at noe blir sperret?
     
  16. MaddyX

    MaddyX Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Mitt ble stengt 1.mars, venter fortsatt på at det skal bli åpnet. Har sendt inn alt av dokumentasjon i 3 runder nå. Helt idiotisk!
     
  17. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Etter vennebetaling?
     
  18. MaddyX

    MaddyX Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, må ringe dem i morgen og forsøke å få snakket med de som jobber Brighton i England. De er de som bestemmer.
     
  19. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Mitt kort funker igjen, men uten at jeg har fått beskjed om at det. Bra kundeservice igjen:rolleyes:

    Får vel ringe de og be om å få det skriftlig at alt er OK nå.
     
    NoLimit liker dette
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer :)
     

Del denne siden