Planlegger bursdagsgave til pappa 70 år

Tråd i 'Reisemål' startet av ina, 09. aug 2018.

1. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Tromsø. Fiske i sjøen fra land hvorenn man måtte ønske. Tilgang til diverse barnevennlige aktiviteter. @RoadKing kommer også med to gode forslag.

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
  3. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    jeg er litt i samme båt.
    (pun intended)
    tenkte å ta med pappa på lofotfiske i februar, og googler etter å finne en båt vi kan bli med på.
    dersom noen har kjenskap til slikt så settes det stor pris på.
    vi ønsker IKKE fiske safari etc. sånn du er på båt med en haug turister i 3 timer, så kommer du inn og får torsketunger tilberedt av ei gammel bestemor,

4. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Så forandret pappa mening og kan tenke seg å reise langt til varmere strøk hvort det er god mat. Så planlegger en tur til Ho Chi Minh City (Vietnam) i Premium Economy klasse med Singapore Airlines, som bursdagsgave.
    Pappa er pensjonist så har fleksibel dato, og kan være borte lenge, jul og nyttårsfeiringene pleier å være bra, har tenkt fra November og til og med 1 uken i februar (for å få med kinesisk/vietnamesisk nyttår den 5. Februar).
    Kan erfarne medlemmer hjelpe med fine ruter.
    Tusen takk for hjelpen.

Last edited: 23. aug 2018
  5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Du tenker då kjøpt billett?

Når det gjeld Vietnam, så vil eg sterkt anbefale noko lenger nord. Ho Chi Minh er ok, men eg fekk mykje betre mat og oppleving i nord. Eg hadde det også topp langs kysten, og synes Hue/Da Nang var artigt på fleire måter. Er også fleire byer langs kysten som er fine badebyar

Chrisbgg and ina like this.
  6. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke kjøpt billettene enda, det et vanskelig å tregt på Singapore web og en del i Economy Premium er utsolgt . Er det ruter med Boeing777 eller A380 som er best?

Er det mulig med layover i Singapore? Pappa har ikke vært der.

Takknemlig for alle råd om Vietnam .

7. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen problem med layover i Singapore om du betaler for billettene, anbefaler å sjekke med Berghansen (eller ringe til SQ i Køben).
    Du får også stopover holiday der, som er bra deal om du har tenkt til å besøke nokon av stedene som er inkludert(dette kan bestilles seinare). Elles er det betre å booke viatrumf.

Når det gjeld SQ og premium Eco, så er alle setene omentrent like, men 380 er litt meir spektakulært å fly. Elles er 350 eit topp fly, men usikker på om flygningen via DME(Moskva) anbefales.

Kor lenge tenker de å vera i Vietnam? Og har du noko status i *A?

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    380 gruser 777 any time. Men da må du reise FRA eller LHR tenker jeg. CPH har bare 777.
    Evt 350 fra AMS.

snus_mumrikken liker dette
  9. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Pappa er pensjonist så han kan være fra november til februar hvis han vil .

Jeg er helt fersk når det gjelder bonus.
    ( Som digresjon så ser jeg etter et bonus kort med *A hvis noen har et de ikke har bruk for . Nå har jeg ikke så mye annet status å bytte bort, men tar gjerne imot forslag )

10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,301
    Bonuspoeng:
    183
    No
    Eller 350 frå DUS. Ofte billig DUS-SIN

RoadKing liker dette
  11. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at SQ sine sider er trege og unødvendig kompliserte. Viss man f.eks. søker fra Oslo så blir man også ofte "tvunget" via CPH eller ARN og det kan være vanskelig å finne alternativer via LHR, AMS eller DUS som etter min mening er bedre alternativer når det gjelder flytyper og/eller lounger.
    Men, du kan også sende e-post til SQ i København og de er vanligvis veldig hjelpsomme og svarer raskt: [email protected]

Edvard liker dette

Del denne siden