Akkurat nå flyr vel Air Leap og Widerøe omtrent vinge mot vinge etter at Staten gikk inn med rutekjøp på ruta, men om den da gir EB vet jeg ikke siden den da er "semi"-anbud uten enerett... Edit: Nettsiden til flyplassen er vel så langt unna oppdatert som man nesten kommer i disse Corona-tider... Edit 2: Og nå meldes det visstnok i følge rapporter på Flyprat at rutekjøpet på ruten avsluttes 30. april, og da er vi tilbake til kun Air Leap...
Takk for korrigering! Etter å ha sjekka ved å starta ein bestillingsdialog hos WF så kjem det opp at WF ikkje tilbyr poeng på ruta OLA–OSL:
Nå legges ruten uanz ned om 2 uker siden widerøe ikke fikk fornyet kontrakt. Kostbart stunt for både skattebetalerne og Air Leap spør du meg..
For en gang skyld trodde jeg at kundeservice visste mer enn forumets deltakere, siden de hevdet på chat at ruten er poenggivende: Men ser nå at det ikke stemmer, og at ruten uansett ikke lenger flys på de dagene jeg hadde planlagt, så da slipper jeg å prøve... Forumet vinner igjen!
Fant ut på den harde måten at EVE-TOS har blitt anbudsrute, ingen opptjening etter bestilt og flydd Full Flex.. Noen som vet når strekningen ble anbudsrute, og gjelder det alle flightnumre på disse rutene? Fløy nemlig BOO-EVE som visstnok skal være anbudsrute, men der fikk jeg etterregistrert poeng