Prioritert landing Norwegian - 8 fulle passasjerer! Tullinger på tur!

Tråd i 'Nyheter' startet av Skarven, 30. des 2018.

  1. Thor-Erling

    Thor-Erling Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    :):):)
     
    Skarven liker dette
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    PH061.jpg
     
    Kristian, swib, Thor-Erling and 2 others like this.
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Skarven liker dette
  4. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Rart. Jeg trodde luftfarten var så fokusert på sikkerhet at de ikke slapp slike opp igjen på fly sånt helt uten videre. Er vel et eller annet håpløst direktiv som stopper "black listing"....
     
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tipper at en ikke kan utveksle informasjon på tversk av selskap, men hvert enkelt selskap må da kunne svarteliste kunder? Nå er det noen år siden jeg jobbet som student i finansbransjen, men en del kunder var ikke ønsket i den bedriften jeg jobbet for. Hvis ikke flyselskap kan svarteliste folk som lager bråk på fly så er det noen som må oppdatere lovverket pronto.
     
    Skarven liker dette
  6. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Det vil nok her være utveksling av den type informasjon som er problematisk ja. Det kommer fort på kant med GDPR i alle fall. Men et selskap kan fint hevde at det er i deres interesse å oppbevare personopplysninger om svartelistede personer, selv om dette i praksis er til skade for personen det gjelder. Her finnes det unntak i GDPR som lar et selskap gjøre vurderingen at deres bruk av personopplysninger er viktigere enn invendingene til personen de gjelder, f.eks. grunnet sikkerhet.
     
    Skarven and OttoL like this.

Del denne siden