Priority Pass med Akademikerne

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ina, 03. sept 2022.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo ingenting som stopper deg fra å ha begge deler?

2. Mra056

Mra056 Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Er selv medlem i JF og kunde i Handelsbanken. Ut fra prislisten så ser det ut som om det er 0 kr for medlemmer og 30 USD for gjester? Har du sluppet inn gjester uten å bli belastet for det eller?

Dette er teksten som står der: "Gratis adgang til mer enn 1000 VIP lounger. Gjester USD 30".

Ellers så vil jeg si min prosess med bytte fra DnB til HB gikk greit. Jeg måtte innom den lokale filialen for å identifisere meg, men var ikke behov for noe mer enn det. Det er mulig DnB hadde en løsning hvor man kunne "scanne"/laste opp passet, for å oppfylle krav til identifisering?

Nettbanken/mobilbank til HB er kurant, men ikke like bra som DnB sin, men de har varslet en helt ny mobilbank fra januar 2024, mener jeg.

Link: https://www.handelsbanken.no/tron/nopu/info/contents/v1/document/48-99043

Ser forøvrig at Havsalt på OSL har dukket opp i Loungekey-appen, som omtalt her tidligere i tråden.

Last edited: 14. juli 2023
  3. Elmo

Elmo Medlem

Likes mottatt:
    702
    Bonuspoeng:
    93
    Sant. Ved å ha flere forskjellige bankforhold får man glede av de mange forskjellige nyansene hver enkelt bankprogram har å tilby, på samme måte som man kan glede seg over nyansene fra å ha tre-fire forskjellige fjernkontroller på stuebordet istedet for en felles universalkontroll :)

Cumulus, jonss, Meursalt and 4 others like this.
  4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,065
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, herlig!
    Nyanser kan man glede seg over når man tester champagne.

kfly and Elmo like this.
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Du snakker til et forum som har kortstokken full av forskjellige kredittkort. Såklart vi hadde hatt begge hvis hver av de hadde hatt en fordel som den andre ikke har

Maggie and Berlioz like this.
  6. permorten

permorten Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    28
    Er det ikke krav om å ha lønskonto hos HB for å få platinum kort?

7. sday

sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Tidligere har det vær unlimited guests gratis. Ble ikke belastet på fredag, da jeg brukte lounge i Dublin.

8. Mra056

Mra056 Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Interessant. Takk for svar!

9. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    744
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært fornøyd kunde i Handelsbanken i litt over 3 år nå, ser meg i hvert fall aldri tilbake til DNB! Ja, vi måtte møte fysisk i banken, men til gjengjeld fikk vi da kontakt med en rådgiver som kunne møte oss og våre behov mye bedre enn de automatiske digitale løsningene hos f.eks Danske Bank og SBanken. Da kunne vi få låne det vi trengte. Vedkommende har også personlig kjennskap til oss, slik at det var enkelt å ta kontakt da vi ønsket å kjøpe bil, og få ny finansiering nå når vi ser etter ny bolig.

De digitale løsningene er helt ok, du får gjort det man trenger. Skal komme nytt og bedre fra januar 2024, så får vi se, men klarer meg egentlig helt fint med dagens løsninger. Savner bare Google Pay, men det har vel de fleste her via Curve uansett som meg :D

Fikk Platinum kortet denne uken, siden jeg er Tekna medlem, og skal få testet LoungeKey for første gang neste uke. Gleder meg!

PS: Skjønte ikke helt Havsalt Lounge tilbudet på OSL. Får man mat for 240kr per pers gratis der?

10. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det er slik jeg har forstått det. Kanskje også drikke, men du må kjøpe mat, og da er det ikke mye igjen uansett.

Preference liker dette
  11. jonss

jonss Metaprokrastinator

Likes mottatt:
    1,163
    Bonuspoeng:
    93
    Antar at man da bytter dagens lounge-adgang mot rabatten hos Havsalt? - eller kan man ta en Ole Brum?

12. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ver ikke hvordan det er når man har unlimited access, har man begrenset antall så løser det jo seg selv. Amex har en policy på at man kun skal bruke et tilbud per flyplass/dag, men hva LoungeKey har vet jeg ikke.

13. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Har noen testet dette Havsalt Lounge 'tilbudet' på OSL? Lurer på om det går an å bruke det ved ankomst fra utlandet før videre reise innenlands?

14. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jeg 99% sikker på at skal gå fint.

Skyline liker dette

Del denne siden