Prisøkning ‘poeng + penger’ på langdistanse?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av steve0, 02. des 2025 kl 17:01.

1. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Legger merke til nå under kampanjen at prisen for å betale vanlige billetter med poeng har tilsynelatende skutt i været. Noen flere som har oppdaget dette?

Eksempelet jeg ser på: for snaue to måneder siden booket jeg en tur til MIA i A-klasse (billigst Plus på kampanje), og betalte med poeng. Dette kostet 48.305 poeng og 1629 kroner (med EBD-rabatt). Tilsvarende cashpris for billettene lå på ca. 6800kr.

Når jeg sjekker samme turen (samme reisemål, samme tidsperiode, samme bookingklasse) i dag under kampanjen, har ikke cashprisen endret seg nevneverdig (6785kr), men ved betaling med poeng skal de nå plutselig ha 84.106 poeng og 1647kr. Dvs poengverdien har gått fra 10.6 øre til 6.1 øre, og dermed mistet 42% av verdien.

Tror dere dette har kommet for å bli, eller har noen trykket på feil knapp?

2. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,650
    Bonuspoeng:
    183
    Mer sannsynlig at tilbudsprisen vi tidligere har sett på Premium (A) var en feilprising.

Det gav veldig lite mening at ordinære billetter for poeng skulle være såpass mye billigere enn bonusbilletter, og ekstra spesielt at man fikk betydelig bedre "kurs" og billigere billetter ved kjøp av Premium enn Economy :)

Last edited: 02. des 2025 kl 18:02
  3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,235
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg mener Anko (eller Aaron) sa på eventet i Oslo at de leker litt med prisene poeng for revenue billetter for å få folk til å bruke opp poeng. Det kan hende prisene for poeng går litt opp og ned...? Jeg har sett poeng pris på oridnære billetter i Europa til bonuspris (par hundre poeng over). Det er jo en god deal!

Travellingalf liker dette

Del denne siden