Prisen av et diamantkort

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av October, 02. april 2016.

  1. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan du si, det var jo en gimmick å ta diamant, men på den andre siden så var det jo slik at jeg skulle reise og ville se stedene. Så jeg har jo fått sett veldig mye og hatt det gøy mens jeg gjorde dette. Og så hadde jeg en kompis som fikk seg et gullkort.
     
  2. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    13.780,- per person for mitt og samboerens EBD. Tok det på antall segmenter. 6780,- for WFs Norge Rundt-billett og ~7000,- for øvrige billetter.
     
    BendikHa, milehigh and RoadKing like this.
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Tja.....jeg har vel ikke regnet på hva EBD kortet mitt koster egentlig. Det er jo arbeidsgiver som betaler jobb reisene. Med månedlige Asia reiser og ditto 20-30 netter på fly i året så blir det jo en 250 - 300000 poeng av det - og de koster jo fort en 30-35 KNOK pr tur. Sånn sett har jeg kanskje det dyreste ?

    Nå er det jo ikke stor at disse pengene som kommer i lommene på SAS da - mest hos partnere. Men jeg har jo vært flink med flere ferieturer hos SAS da (og det betaler jeg selv :)) - så de får kanskje value tilbake for kortutstedelsen allikevel ?


    Litt offtopic: Jeg sliter litt med å bli kvitt gullkortet jeg kan gi bort i år. Perioden avslutter 30.06 og jeg vil gjerne fornye kona sitt (som gikk ut 31.03). Men problemet ser ut til å være at hun er EBG i hele grace perioden ......som er lik min gjenværende opptjeningsår....og da får jeg jo ikke brukt "årets" kort kvote til henne.

    Noen workaround ? ....prøve med en mail til [email protected] kanskje ?
     
    Last edited: 03. april 2016
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Med forbehold om at jeg har skjønt dette riktig så får vel hun da status tilsvarende å ha "opptjent" gull i sin nye periode og beholder statusen ut neste periode også? Altså helt til 31.03.18 gitt at hun ikke rekvalifiserer i 17 til 18 perioden?
     
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, hun opptjener ikke noe status selv. Kun det jeg "gir" som Diamond. Dvs. at hun fikk et kort av meg for litt under 2 år siden og det går ut nå. Da ender hun som EBS hvis ikke jeg får gitt ett nytt nå - og jeg ville gjerne brukt årets "kvote" til det (før 1.7) - der oppstår problemet siden det er i hennes grace period.

    Diamond mailen sier "sorry, men vi har samme problem". Jeg har ufordret dem til å finne en løsning ... så får vi se :) (de kan vel gi complimentary gold cards....og fjerne mitt giveaway card - må være litt kreativitet i spore hos dem også vel)
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har nettopp fylt ut min danske selvangivelse og har en ganske nøyaktig pris på (rekvalifisert) EBD på segmenter: 84 321 danske kroner (dette inkluderer noen OT, noen Plus, men mest Go). Jeg har her utelatt arbeidsgiverfinansierte reiser og privatfinansierte reiser utover de 90.

    Hilsen en som nettopp har lært seg å bruke Excel.
     
    LN-FHU liker dette

Del denne siden