De bør holde dem som tar avgjørelsene angående oppfølging av sikkerhet personlig ansvarlig, slik at dem personlig kan bli dømt for uaktsomt drap og holdes personlig ansvarlige for å presse sine arbeidere til å ta snarveier angående flyene de jobber med. Folk som sitter i styrene kan også bli personlig ansvarlig for å ha presset mellomledere til å presse arbeiderne til å ta snarveier på jobben, og da kan mellomlederne saksøke ledelsen personlig i forhold til å betale erstatning for de juridiske skadene de har blitt påført, sånn som å denne søksmålet og erstatningen som er rettet mot en mellomleder for å ha presset en ansatt til å bryte loven på vegne av dem. Det er mye bedre å gjøre folk personlig ansvarlige for det de gjør, enn å gi dem muligheten til å gjemme seg bak at " Jeg gjorde bare jobben min".
Dårlig start på uka hos Boeing... All testing av 777X (777-9) er stoppet og flyene er satt på bakken etter at det er funnet sprekker i titan-fester som fester motor til fly. Er 777-designet også pushet for langt? https://theaircurrent.com/aircraft-...ter-failure-of-key-engine-mounting-structure/
Boeing trengte vel ikke en ny Dreamliner saken i tillegg, men det føyer seg jo inn i rekken av trøbbel... https://check-in.dk/flere-hundrede-dreamlinere-skal-inspiceres/
Tenker kjapt at digitale modeller ikke tar innover seg hele virkeligheten ennå - tipper de korrigerer dette raskt. Samtidig betyr det en kjip utsettelse for dem og kundene.