Problemer hos Boeing (737 MAX, 787)

Tråd i 'Nyheter' startet av furlong, 10. mars 2019.

Tags:
  1. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,708
    Likes mottatt:
    6,241
    Bonuspoeng:
    183
    De bør holde dem som tar avgjørelsene angående oppfølging av sikkerhet personlig ansvarlig, slik at dem personlig kan bli dømt for uaktsomt drap og holdes personlig ansvarlige for å presse sine arbeidere til å ta snarveier angående flyene de jobber med.

    Folk som sitter i styrene kan også bli personlig ansvarlig for å ha presset mellomledere til å presse arbeiderne til å ta snarveier på jobben, og da kan mellomlederne saksøke ledelsen personlig i forhold til å betale erstatning for de juridiske skadene de har blitt påført, sånn som å denne søksmålet og erstatningen som er rettet mot en mellomleder for å ha presset en ansatt til å bryte loven på vegne av dem.

    Det er mye bedre å gjøre folk personlig ansvarlige for det de gjør, enn å gi dem muligheten til å gjemme seg bak at " Jeg gjorde bare jobben min".
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran Moderator

    Innlegg:
    2,499
    Likes mottatt:
    10,807
    Bonuspoeng:
    183
    NoLimit liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,923
    Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    De kommer til å brekke nakken på det prosjektet der.
     
    NoLimit liker dette
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    2,377
    Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
  5. The_Dude

    The_Dude Pompøs

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    3,150
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker kjapt at digitale modeller ikke tar innover seg hele virkeligheten ennå - tipper de korrigerer dette raskt. Samtidig betyr det en kjip utsettelse for dem og kundene.
     
  6. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    973
    Likes mottatt:
    3,376
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som det er enda mer trøbbel
     
    Cowarse liker dette
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    4,181
    Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Ajajaj. Det der så ikke bra ut
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    5,752
    Likes mottatt:
    12,324
    Bonuspoeng:
    293
    Dette kan vel også skje A320 motorene, så her er plutselig et mulig stor-problem som ikke bare rammer Boeing.

    Selv om det veldig sjelden kommer en diger "kalkun" inn i motoren, så er jo røykutviklingen i kabin og cockpit potensielt katastrofal.
     
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    4,181
    Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
  10. kiev

    kiev Mr Fasttrack

    Innlegg:
    1,487
    Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Det er dessverre en greie jeg har lagt merke til i USA: man setter inn ledelse basert på andre kriterier enn her i nord.
    I vår del av verden er det forståelse for fagkompetanse fra bunnen og relativt høyt opp i rekkene, og det er stort sett gjensidig respekt og god tone opp og ned i linjene på faglige spørsmål.
    I andre deler av verden, spesielt i USA, synes det å være en helt annen virkelighet. Her blir store deler av mellomledelsen byttet ut hver gang toppledelsen endres, og kriteriene går mye på bekjentskaper, lojalitet og evne til å gjøre sjefen fornøyd. Faglig forståelse er underordnet. Dette gir en merkelig oppførsel og kommunikasjon hos disse sjefene, hvor de oppleves direkte arrogant mot sine medarbeidere. Disse mellomlederne kan være hyggelige og åpne mot oss utenlandske eksperter, men i det øyeblikket de snur seg mot sine svært kompetente medarbeidere er det en helt annen kommanderende tone. Jeg bare undres om denne kulturen kan være medvirkende til noe av det vi ser der borte nå, både på Boeing og andre deler av samfunnet?
     
    Nordlands, Sonictravel and Eddie47 like this.
  11. Rapolo

    Rapolo Veteran

    Innlegg:
    2,020
    Likes mottatt:
    7,829
    Bonuspoeng:
    183
    Det er interessant å se hvor vanskelig det skal være å ha litt ryggrad og si (og så for) at man har gjort feil, samt ta det ansvaret som følger med.
    For å spore av, Jan Erik Aalbu viste et prakteksemplar på hvordan man gjør det. Når alle ser at man har gjort noe feil er det smålig og ingen hjelp i å prøve å sno seg unna.

    I tro med trådnavnet. Nå skal jeg ut og fly både 787 og 737 Max med ET, så hvis dette blir mitt siste innlegg, vil jeg at halve erstatningen fra Boeing går til flere unødvendige reiser til forumets aktive brukere.
     
    Cumulus, Storbaba, Kristian and 14 others like this.
  12. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,562
    Likes mottatt:
    4,714
    Bonuspoeng:
    113
    Nytt problem med 737 MAX, denne gangen relatert til motorer og kabinluften.

    https://simpleflying.com/boeing-737-max-engines-problems-performance/

    Se også vidoe fra Mentour Now!:


    En veldig kort oppsummering: Et system pilotene ikke visste om (Load Reduction Device, LRD), som i verste fall kan gjøre at flyet fylles med giftig gass.

    Burde man ha med seg en brannflukthette i håndbagasjen når man flyr?
     
    Lillegutt, EndreD and Storbaba like this.
  13. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    4,181
    Likes mottatt:
    11,371
    Bonuspoeng:
    183
    Er samme problemet som er nevnt 5 poster over, men det er såpass alvorlig at det ikke skader å nevne det igjen.
    Det gjelder forsåvidt ikke bare LEAP-1B som sitter på MAX, LRD (Load Reduction Device) som det snakkes om her, benyttes også i LEAP-1A som benyttes av A320neo-familien.
     
    kongenamundsen and EndreD like this.

Del denne siden