Først må jeg få beklage til alle for at jeg gikk ut så utrolig høyt og hauset opp dette så voldsomt! Qatar svarte ikke til forventningene her. Mitt førsteinntrykk var at dette var utrolig skuffende i forhold til i fjor. Nærmest som et ordinært salg. Så ser jeg at det finnes noen perler gjemt innimellom ... Jeg har foreløpig kun booket Jakarta, Indonesia til 12 300,- i business. B787 hele veien.
Fann ingen tilbod i påskeferien med Qatar til BKK, så booka 3 pers i biz for 12800 per/pers hos Emirates. Rimeleg godt nøgd med det gitt tidspunkt
Synes dette ser meget bra. Dessverre ser det ut som man må være borte minst en uke og det passer ikke helt inn i timeplanen min akkurat nå
Generelt sett synes jeg det har vært en heller laber start på året hva gjelder salg, sammenlignet med i fjor. Prisene på "2 for 1" er nesten tilsvarende det de hadde i starten av november. Ikke mange hundrelappene forskjell til SIN sammenlignet med det jeg booket da. Det som er aberet med QR er at man må ha en uke på tur.
Ærlig talt @Herlov , det er ingenting å beklage. Nå var jeg travelt opptatt med å sikre *A-statusen min i fjor og ofret ikke salget noe særlig oppmerksomhet, men jeg synes det er vanvittig mye bra her. Nå kan det hende at dere som er mer rutinert enn meg er godt vant med god tilbud i business, men personlig har jeg funnet mye bra og sitter egentlig å skjelver i ren opphisselse og får ikke gjort en dritt på kontoret. Det eneste som gjør at jeg ikke har gått helt bananas enda er minimum én uke reiselengde.
TIlbudene var bedre i fjor. Men ved bruk av Visa rab kunne du få Bangkok til under 11, ikke gæent. Syntes heller ikke dette er noe å beklage
Booket to pers til Sri Lanka for 11.600 per hode. Godt fornøyd med den. Det var dette prisene lå på i økonomi før salget. Normalpriser utenom salg i økonomi ligger på rundt 8.000.
Litt skuffende, var ganske mye bedre i fjor. F.eks. Colombo kostet vel 6,4k for 2 personer i fjor, i år er det 9,8k. 50% økning.
Hadde ein liten "feeling" av at det her ikkje kom til å bli det heilt store.. Prisane er i beste fall dei same som QR kjøre på dei "vanlige" tilbudene sine. Det er jo for så vidt greit, men med tanke på kor høgt dei gjekk ut på førehand så kunne ein ha forventa meir. Dette kan minna litt om Æ-lanseringa
Da ble det booket en 3 tur her, to Bang og en Sing. SIste til Bang klarte jeg å få med booking hos Qatar med visa og ikano visa med ekstra 4 pros til 10500. Satser nå på å svi av litt bonuspoeng hos one world på litt rundreiser i Asia. Kanskje ble det litt opphauset dette salget. Men med tanke på hvilket glimrende produkt de leverer så er dette bra. Skal være enig i at maten er litt bedre på emirates bus. Men sete konfig og servicen er topp med Qatar. Har hatt ca 15 turer med dem. God reise folkens
Kanskje det blir et nytt begrep; "Å ta en Æ" for når man snakker opp en ting på forkant, som så ikke møter forventningene som er skapt
Auckland til 18k byrjar jo unektelig å sjå litt freistandes ut... Spesielt med tanke på 15% VISA-rabatt + 4% Ikano-rabatt. Då er prisen plutselig 14,6k I tillegg kjøre Qatar ein kampanje med 5(!)-doble poeng hvis du bookar i dag (logg inn på Privilege-kontoen din og sjekk "My Offers"). Med mindre matematikken min er heilt på trynet, så skulle dette bety minst 120k Qmiles (basert på base miles, eg må studera utrekninga nøyare). EDIT: Det ser ut til at VISA-rabatten ikkje fungerer når du bookar 2 eller fleire billettar.
Frister veldig med auckland. Flott pris og mye bonus. Ikke dumt å kombinere med en bonustur videre til sydney eller Fiji. Reiseglad
Litt på siden: jeg har status i AirBerlin, men er også Qatar-medlem hvor jeg har milesene jeg har opparbeidet tidligere. Hvis jeg kjøper her og registrerer Qatar-medlemsskapet har jeg da fortsatt tilgang til lounge med TopBonus?
Reknar med du då tenkjer på economy-fares? Du vil ha tilgang gjennom ditt AirBerlin-medlemskap, ja. Men ikkje til Al Mourjan/Al Safwa-loungene i Doha, men "Doha Business Class Lounge" og "Doha First Class Lounge".
Jepp, tenkte kanskje man måtte ha en booking registrert på det medlemsnummeret, men holder vel så lenge det er samme allianse. Da er det vel like greit å fortsette å samle miles på qatar-kontoen, klarer neppe å opprettholde status hos AirBerlin uansett.