Qatar Airways Travel Festival 2017!

Tråd i 'Reisedeals' startet av Herlov, 02. jan 2017.

1. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    8592 for to OSL-CPT i november er vel ikke gæernt? Dette er på momondo, koster 9416 på qatar sine hjemmesider, så blir vel kanskje det samme etter visarabatten(?).

Ca. samme pris for JNB også.

Last edited: 09. jan 2017
  2. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Ser forøvrig ut som man sparer hele 4 kroner om man booker med "VISA" som promotional code (9412,- istedenfor 9416,-).

3. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    I biz? isåfall en fin pris

4. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, 4296,- per pers i biz til CPT hadde vel vært for godt til å være sant :p

Koster ca. 15k per pers i biz.

5. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,183
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte 8 per person i biz, og en bra pris :)

Sindre liker dette
  6. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Booket OSL-BKK med A380 fra DOH-BKK, men nå er plutselig flighten endret til 777-300ER. Det var jo litt skuffende :( Er det vanlig praksis at slikt endres og noe man bare må godta...?

7. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    756
    Bonuspoeng:
    93
    For alle som ikke bor i Oslo og allikevel må fly via et sted er det verdt å sjekke de svenske og danske prisene også.

Ganske store forskjeller på enkelte ruter. Feks HKG er myyye billiger fra STO enn fra OSL og CPH, ca 12,500 SEK mot 17,000NOK og hele 26.000 DKK.

Kan også sjeke fra Polen, var en del destinasjoner der som ikke var fra scandinavia

QR STO.png

OttoL, Herlov and phileas like this.
  8. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,840
    Bonuspoeng:
    183
    BKK endrer de i hytt og pine dessverre.

773 ser forresten meget bra ut, spesielt hvis du reiser med madammen :)

9. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
  10. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,585
    Bonuspoeng:
    183
  11. gregas85

gregas85 Senior Medlem

Likes mottatt:
    462
    Bonuspoeng:
    63
    Hah, fant ut fra Warszawa til Hanoi koster det for eksempel 3000 kr per person tur/retur i PÅSKEN. Latterlig billig.

12. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    I tillegg til 5x qmiles om man booker i dag, ser jeg og en promo der du får 20000 qmiles ekstra om du reiser til AKL i biz mellom 5. februar og 5. mai.
    Ved bruk av VISA-koden fant jeg OSL-AKL-ARN for 14909 på 2. - 9. mars, for en person.

Nå har jeg ikke finlest terms og sånn, men da ser tilsynelatende ut til at en kan tjene ca. 140000 qmiles for under 15000kr, og det er jo ingen dum deal.

13. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,571
    Bonuspoeng:
    113
    syns jeg leste at 5x qmiles bare var i økonomi ?

14. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Så vidt jeg kan se gjelder det alle klasser. Og f.o.m. i morgen tjener man 4x i premium og 3x i eco, slik det står på qatar.com

"As a special gift from us; you will also be eligible to earn 5X Qmiles when you book online on the First Day (9th January) of the Qatar Airways Travel Festival.

From 10th January till 16th January 2017 you will earn quadruple (4x) Qmiles in Premium Class and triple (3x) Qmiles in Economy Class when you book online."

15. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Det går ikkje an å "double-dip" med Qatar så vidt eg veit, så du får "berre" 5x promoen :)

16. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor fant du den promoen med 20000 ekstra til AKL? Jeg booket t/r Auckland fra Oslo for ca 29000,-, men tar gjerne noen ekstra poeng.

Nå registrerte jeg BA-medlemsskapet mitt ved booking, men jeg vet ikke om det er smartere å melde seg inn hos QR? Samtidig har jeg en god del bonuspoeng i Ex.Club allerede, så det kunne vært greit å ha det samlet...

17. knutfin

knutfin Medlem

Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Fant det under My Offers på Privilige Club-menyen.
    Du kan jo veie det litt opp mot BA. Kjenner ikke så godt PC, men det ser ikke ut til å være det beste programmet award-messig.

18. tmolvik

tmolvik Senior Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Takker! Noen andre som vet om det er greit å registrere BA her eller om jeg bør revurdere?

19. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    PC er eit rimelig ubrukelig program på alt anna enn awards/upgrades på QR-metall, ja. Kombinert med eit mediokert utvalg award-seter, så er det ikkje alltid like lett å få brukt poengene.

Det går fint å tjene opp poeng hjå BA, ja. Eller AA.

20. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93
    Har samlet bonus på Qatar tidligere. Vurderte selv om jeg skulle endre ba som jeg la inn ved dagens bookinger til qr, JF dagens bonus. Føler det er greiere å ha alt samlet hos ba. Mest praktisk når en bor i Norge. Ser det er folk på forumet tidligere som også har valgt å gå tilbake til ba.

Del denne siden