Qatar Airways Travel Festival 2017!

Tråd i 'Reisedeals' startet av Herlov, 02. jan 2017.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Hva er STPC?
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ikkje forbudt, men sterkt oppfordra om å ikkje gjere det..
    "stopover paid by carrier". Ved "tvungen" mellomlanding på meir enn 8 timar får du visum og hotellovernatting av Qatar.
     
  3. Sindre

    Sindre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Stemmer, men man lar jo være om man er litt fornuftig. Er mulig å bade der hvor de har nett.

    http://www.qldbeaches.com/stingers.html
     
  4. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Interessant. Vi har en flight der vi ankommer Doha 17.00 og flighten videre til Johannesburg går 02.40, altså 9 timer og 40 minutters transit. Betyr det da at vi får hotell og visum selv om det ikke er en overnatting? Får man tilbud om et daghotell, eller må man ta til takke med de halvvonde sengene i loungen? Kanskje ikke så spennende, men det hadde vært kjekt å kose seg litt i loungen først et par timer, for så å ta en svipptur inn til byen for å slå i hjel et par timer. Er dette noe å anbefale, eller blir det bare stress? Med nesten ti timer på bakken, skulle det jo bli litt tid til sigtseeing, men det er kanskje begrenset hvor mye det er å se etter mørkets frambrudd.
     
  5. TO-777

    TO-777 Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Du kan feks bli med på QR sin egen "City tour" http://www.qatarairways.com/global/en/offers/doha-city-tour.page

    Eller så kan du fikse visum selv, og ta en tur på egenhånd.
    http://www.qatarairways.com/global/en/qatar-transit-visa.page
     
    Last edited: 11. jan 2017
  6. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det ikkje finnes tilgjengelige flightar samme dag med stop-over under 8 timar (uavhengig av klasse), så har du rett på STPC ja.

    Du vil då verta transportert til og innlosjert på eit av QR sine hoteller i Doha.

    Du må ha bookingklasse N eller høgare (Business Promo, R, er høgare) for at du skal ha tilgang på STPC (i tillegg til ei lang rekke andre krav, men hvis du bookar business er du som regel innanfor desse krava).

    Eit kjekt alternativ til loungen. Kan hende eg er i overkant negativ no, men Doha er i mine auger ein svært lite interessant by, spesielt etter mørkets frambrudd :)
     
    RoadKing liker dette
  7. dkvt

    dkvt EBD

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Gikk litt hett for seg her og jeg bestilte OSL-BKK i Business i en taxi på vei til KLIA. Blingset litt og endte opp med en 19! timer stop-over på returen...:p Sannsynlig å tro at det kvalifiserer til STPC? Noe håp for at de putter meg på et tidligere fly fremfor å betale hotell for meg? Må samtidig ha tid til å kjøre Al Mourjan loungen litt hardt også :)
     
  8. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    I og med at det går fly til BKK med svært høg frekvens, så er nok dette svært lite sannsynlig :)

    QR er diverre ganske kjipe på ombookingar, så hvis du vil på eit tidlegare fly pleier det å involvere fleire tusenlappar i ombookings-fee.

    Dine 5 alternativer:

    1) Al Mourjan, Quiet Rooms (ikkje veldig godt egna til å sova)

    2) Al Mourjan, gå gjennom heile utvalget i baren.

    3) http://hiahotel.com/ Hotell inne på flyplassen, men ganske dyrt.

    4) http://www.qatarairways.com/global/en/offers/doha-city-tour.page Doha City Tour.

    5) https://www.qatarairwaysholidays.com/bh-en/extras/qatar-visa/ Ein tur inn i Doha på egen hånd.
     
    dkvt liker dette
  9. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hvem er klar for skattejakt fredag formiddag mellom 11 og 12?
    http://www.qatarairways.com/no/en/offers/travel-festival-treasure-hunt.page
     
    RoadKing and Chrisbgg like this.
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
  11. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan fungerer denne STCP? Må den bestilles på forhånd eller kan man ordne dette ved ankomst i Doha?
     
  12. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Det går fint an å ordne dette ved ankomst i Doha. Rett ved "transit security screening" så finn du ei lang rekke med skranker, der mange av dei er for STPC.

    Hvis du reiser i Business så vil du bli fulgt av ein QR-ansatt frå STPC-skranken til ein lounge eg ikkje huksar navnet på, der ein immigrasjonsansatt vil håndtere passet ditt medan du ventar. Etter du er gjennom immigrasjonen er det berre å vente på transport til hotellet (kan ta opp mot 30 minutt).
     
    Petter B-C and Supersergei like this.
  13. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Last edited: 12. jan 2017
  14. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
  15. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Det er et godt spørsmål. Det står ingen steder på billetten eller bookingen. Vi kom opp fra SIN med over 8 timer i DOH. Jeg spurte og fikk hotel.
    Neste gang vi kom samme veien så var det ikke mulig å få hotell.
    Tror det hang sammen med at det var mulig å booke en tidligere flight fra SIN som ga under 8 timer i DOH, men det hele er veldig dårlig beskrevet i dokumentasjonen fra QR.
    Forøvrig, jeg sjekket pris ifm denne festivalen, de 33000 kr som var lokkeprisen ble til 46000 kr de dagene vi skulle reise.
    Både EK (2-3-2 konfigurasjon gjør at jeg helst unngår dem) og EY (laang reisetid) er billigere.
     
  16. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Reglane er eigentleg ganske enkle (sjølv om QR gjer sitt beste for å gjera dei kompliserte):

     
  17. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Tips til de som ikke har fått bestemt seg enda! Kampanjen utgår i dag. :)
     
    lMartin and Shyneno like this.
  18. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eg har vurdert KUL-CAI-KUL (9'100.-) i kombinasjon med CAI-PHL-CAI (8'600.-) i fleire dagar no, men eg får ikkje meg sjølv til å "pull the trigger".

    Hadde gitt meg AA Executive Platinum, men ein noko drøy sum å betale "berre" for miles og fyking :)

    Spesielt CAI-PHL er jo eit varp, miles-messig.
     
    Are, phileas and Herlov like this.
  19. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Koster å være kar.
    Men ikke glem, alle disse miles kan brukes til å fly "gratis" etterpå :)
     
  20. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, da er du rå.
     

Del denne siden