Qatar Business/First og Emirates First - Bangkok og HongKong

Tråd i 'Reisebrev' startet av petterel, 23. mai 2017.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk morsomt å lese rapporten din. Grundig og eksemplarisk, ei fryd å lese. Ein blir reint våryr av slikt! Takk skal du ha :)
     
    Baldrick and petterel like this.
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Helt supert!

    Ikke ofte man leser rapporter fra ekte Qatar First Class her inne.
     
    petterel liker dette
  3. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, så godt å høre! Setter jeg veldig pris på! :D

    Tusen takk! Håper jeg greier å formidle hvordan førsteklasse på Qatar er :)
     
  4. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    One night in Bangkok @ AVANI Riverside Hotel

    Jeg har vært i Bangkok utallige mange ganger og testet ut en del hoteller. Denne gangen hadde jeg lyst til å prøve et hotell med utsikt.

    AVANI_Riverside_Exterior_Pool_View_Header_Banner.jpg

    Det var jaggumei akkurat det jeg fikk! Og for et fantastisk opplegg dette hotellet serverer!

    I det drosja stoppet ble jeg møtt av en av hotellets concierge og vist opp til 11. etasje der innsjekkingen var. Han ga meg en lapp som han festet på bagasjen og ba meg pent om å ta heisen opp for å få tildelt rommet mitt.

    IMG_5603.JPG

    FOR en lobby! Dette er den beste lobbyen jeg noen gang har vært i hva gjelder utsikt og kvalitet. Høyt under taket og vindu fra gulv til tak gir deg et fantastisk førsteinntrykk! Videre er det veldig fine dekorasjoner og en rolig stemning over hele etasjen. Her likte jeg meg utrolig godt!

    IMG_5605.JPG

    Innsjekk er som jeg har opplevd på de fleste hotellene i Thailand: kontrollert, innøvd og veldig koselig(hvis det gir mening?)! Smilende og serviceinnstilt er de fleste her i dette landet.

    Jeg fikk kjapt mulighet for tidlig innsjekk da jeg var 6 timer før den vanlige innsjekkingen. Dette var dog mot et tillegg, men jeg så det mer som en investering enn en utgift å betale for dette.

    GOPR1074.JPG

    Etter 5 minutter var jeg inne på rommet mitt i 15. etasje, med utsikt over elva og Bangkok i bakgrunnen. Dette var virkelig ikke noe jeg så for meg. Positivt overrasket kan man mildt sagt kalle det!

    GOPR1075.JPG

    Jeg hadde bestilt River View Room.


    GOPR1078.JPG

    Utrolig artig og fint hotellrom med meget god utsikt!

    GOPR1079.JPG

    Jeg kan uten tvil anbefale dette hotellet videre!
     
    Last edited: 03. juni 2017
    pgaa, Are, RoadKing and 10 others like this.
  5. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    "Konklusjonen er at jeg klarer meg helt fint med Krug."

    Krug på fly må være drømmen!! Veldig bra reisebrev.
     
    petterel liker dette
  6. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Det er det kuleste amenity kittet jeg har sett :)
     
    petterel liker dette
  7. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Nydelig! Ser ut som du koser deg greit.

    Jeg bodde faktisk på det hotellet der i desember, og skriver under på at det var veldig bra, til en gunstig pris. Vi hadde juniorsuite eller noe sånt, og det var et helt kurant sted for følge NRKs sportssøndag.

    IMG_7836.jpg
     
    Baldrick, petterel and Travellingalf like this.
  8. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, det er viktig det vettu! ;) Takk for det!

    Meget glad i den, ja! Dessverre ikke så stor forskjell på biz og F kittet. :(
     
  9. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Emirates Lounge @ Bangkok & HongKong

    IMG_5606.JPG

    Bangkok: Her likte jeg meg godt!

    IMG_5607.JPG

    IMG_5617.JPG

    Fine og behagelige sitteområder, fordelt på flere seksjoner.

    IMG_5609.JPG

    IMG_5614.JPG

    Et område med TV og selvforsynt bar, en avdeling for social seating og spiseområdet.

    IMG_5610.JPG

    IMG_5611.JPG

    IMG_5612.JPG

    IMG_5618.JPG
    Servicen var veldig god der de ansatte sørget for at det aldri var tomt for verken mat eller drikke. Ryddig og pent over alt!

    IMG_5613.JPG
    IMG_5615.JPG

    HongKong: Ikke den mest imponerende loungen.
    IMG_5739.JPG

    I likhet med de fleste loungene i HKG så var denne også ute blant der hvor resten av butikkene og restaurantene er– derfor synes jeg for min del at det var alt for bråkete.

    IMG_5740.JPG

    Utsikten var det ikke noe å si på, og der har de truffet midt i blinken.

    IMG_5743.JPG

    IMG_5744.JPG

    Veldig få i loungen. Personalet var også her meget profesjonelt og utvalg av mat og drikke var likt som i Bangkok.

    IMG_5745.JPG

    Skal ærlig innrømme at det ble fortært 6 flasker med Evian vann i loungen, da de var meget rause med Dom i Suiten min på EK384.

    IMG_5748.JPG

    Konklusjonen er at jeg heller skulle vært i The Pier eller The Wing :rolleyes: Stay tuned for review av BKKHKGBKK!!
     

    Attached Files:

    Last edited: 05. juni 2017
    pgaa, Are, RoadKing and 11 others like this.
  10. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Emirates 384 – Registreringsnummer A6-EDS
    Bangkok (BKK) - Hong Kong (HKG)
    Lørdag 3. juni
    Avgang: 14:05
    Ankomst: 18:05
    Varighet: 3 timer
    Flytype: Airbus A380-861
    Sete: 2A (First Suite)


    Da var det tid for den store begivenheten på turen min! Boarding ble annonsert i loungen og jeg gikk raskt bort til gate E4.

    IMG_5620.JPG

    Følelsen av å ta til høyre på broa og gå oppover er magisk!

    Ble møtt av Bokey fra Brisbane i døra, og geleidet til setet mitt. Utrolig hyggelig og veldig pratsom, noe som passer meg mitt i blinken! :D For en fantastisk kabin! Gull og glitter - følte meg rett og slett som en sjeik!

    CLZD3855.jpg
    CHOI5918.jpg
    XLZE6741.jpg
    TBDO9144.jpg

    FUVW7289.jpg

    Jeg ble raskt informert om at champagne var tilgjengelig, men "kun" Möet på bakken, før jeg kunne få Dom Perignon oppe i lufta. Dette er på grunn av at Emirates skal slippe å betale skatt til de landene de flyr til for å skjenke på bakken.

    IMG_5624.JPG

    Deretter kom Lisa fra Kenya og Bell fra Thailand for å introdusere seg selv og tilbød meg arabisk kaffe og dadler. Kan jo ikke takke nei til disse søte pikene.

    IMG_5630.JPG

    IMG_5631.JPG

    Like etterpå kom purser Chiraq og slo an en prat. Det kom frem at jeg var veldig interessert i fly og gjorde denne turen for opplevelsen, noe som viste seg å gjøre godt i mitt favør! Bokey kom like etterpå med amenity KIT, pysj og slippers i min egen lille veske! Fantastisk!!! De gjør vanligvis ikke dette på den korte flyvningen, men det gjorde de for meg! Fornøyd.no! :D

    IMG_5685.JPG

    IMG_5686.JPG

    IMG_5688.JPG

    IMG_5689.JPG
    IMG_5691.JPG

    En så komplett og ekstravagant amenity bag har jeg aldri vært borti! Jeg smilte så mye at Kobey begynte å le. De så at dette betydde enormt for meg!
    IMG_5692.JPG

    Noise cancelling headsettet til Emirates på First class. Stilig!
    IMG_5693.JPG

    Rett før pushback introduserte kapteinen seg og fortalte at vi var så heldige (?!) å få en flytid på 2 timer og 20 minutter i dag, til min store skuffelse som trodde jeg hadde 3 timer i min egen lille hule. Hvert eneste minutt teller…

    I mens koste jeg meg med min egen motoriske minibar. Jepp. Motorisk! :confused: Trykk på "PRESS" og den lukker seg altså automatisk. Hvorfor i alle dager skal de ha dette når jeg kan få hva jeg vil av drikke on-demand? Svaret er: fordi de kan. :cool:

    IMG_5637.JPG

    Like etter at setebeltet var slått av informerte purser om at dagens flyvning involverte et kabinpersonale med 18 forskjellige nasjonaliteter. Det at Emirates fokuserer på et globalt kabinpersonale er jeg veldig fan av!

    Fortsettelse følger grunnet for mange bilder i innlegget.
     
    Last edited: 05. juni 2017
    pgaa, Larata, Are and 14 others like this.
  11. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Det kom dermed Dom Perignon Vintage 2006 raskere enn jeg fikk si Dompa.

    IMG_5679.JPG

    Det tok ikke lange tiden før Kobey kom til meg og sa at DUSJEN MIN var klar!!!! Altså… Dusje? I lufta? Jada, bucketlist check!!

    OHCU0131.jpg

    Jeg hadde til sammen 30 minutter å tilbringe her inne!
    IMG_5656.JPG
    IMG_5657.JPG
    IMG_5658.JPG
    IMG_5655.JPG

    Egen serie med diverse tilbehør for din "spa"-opplevelse hos Emirates. Skal ikke stå på tilbehøret!
    HPOO6879.jpg

    Dusjen var mye større enn jeg hadde forestilt meg!
    IMG_5659.JPG

    Selvfølgelig er det orkidé i dusjen :cool:
    IMG_5660.JPG

    Du får 5 minutter med rennende vann, og du kan stoppe og starte vannet når du vil i løpet av disse minuttene.

    Det var helt ubeskrivelig og noe av det mest fantastiske jeg har opplevd på alle flyturene jeg noensinne har hatt. Tusen takk, Emirates! Kom ut som verdens lykkeligste og var bokstavelig talt i himmelen.

    GFNE4136.jpg

    Tilbake i 2A kom jeg til mer Dom og det var klart for å bestille mat og drikke. Ikke overraskende var det ikke det største utvalget av mat på denne korte flyvningen – noe annet hadde bare vært latterlig! Det som jeg var latterlig, var utvalget av drikke. WOW så imponerende!

    IMG_5671.JPG

    IMG_5666.JPG
    IMG_5668.JPG
    IMG_5669.JPG
    IMG_5670.JPG

    IMG_5672.JPG
    IMG_5673.JPG
    IMG_5674.JPG
    IMG_5675.JPG

    Fortsettelse følger grunnet for mange bilder i innlegget.
     
    Last edited: 05. juni 2017
    pgaa, Larata, Are and 13 others like this.
  12. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    CKKH0053.jpg

    Jeg gikk først for biffen, men det var ikke nok igjen av den til meg, så jeg fikk velge kyllingen. Maten var god bortsett fra en litt for tørr og smakløs couscous.
    IMG_5678.JPG
    IMG_5684.JPG
    IMG_5683.JPG

    Etter en gjennomført 3 retters middag gikk jeg sammen med gutta Peter og Carter fra Hawaii og Daniel fra Houston bak i baren.

    JGHJ3946.jpg

    Her møtte vi artige Julann fra Irland som delte ut drinker i hytt og gevær.

    FYXR0481.jpg

    Her vil jeg si at Qatar har en lang vei å gå! Makan til underholdende og sosiale flyvertinner skal man lete lenge etter. Det var for så vidt gjentakende på begge flyvningene og noe jeg raskt la merke til: crewet på Emirates har en mye mer avslappet tilstedeværelse og fremtoning enn de på Qatar. Dette har jeg hørt er grunnet de strenge reglene som blir ført hos QR.

    Etter et alt for kort, men koselig opphold i Sky Bar'en, bar det videre til setet mitt. Jeg hadde spurt Kobey om hun kunne re opp sengen min, slik at jeg kunne prøve å ligge i suiten min!

    IMG_5695.JPG
    GOPR1141.JPG
    IMG_5698.JPG
    IMG_5704.JPG
    IMG_5709.JPG

    Sengen var veldig god og jeg var veldig fan av både madrassen og dyna! Kan forestille meg at noen timer på øyet her på en lengre flyvning er meget innafor! Det som var innafor for midt vedkommende var et glass Dom, A380 live på skjermen og massasje i sengen min på Suite 2A på Emirates First Class. Gåsehud-alarm!!

    IMG_5737.JPG

    Om ikke 6-15 timer i C/F er kort nok fra før av, så var 2t og 20min i alle fall det! Det føltes ut som SVGBGO hva gjelder distanse. Før jeg visste ordet av det var vi i Hong Kong. Takk for en uforglemmelig opplevelse, Emirates. Jeg gledet meg allerede som et barn til å oppleve dere igjen om 3 timer!
     
    Last edited: 05. juni 2017
    pgaa, Larata, Rune and 19 others like this.
  13. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Det er alltid spennende å høre om andre sine hobbyer når de er engasjerte og har en god forteller-evne, selv om man selv ikke er så interessert i temaet.
    Du @petterel skriver her et vanvittig bra reisebrev om et tema vi alle her inne er fascinert av - da blir vår opplevelse ekstra stor! Tusen takk for innlevelsen din og at du tar deg tid til å dokumentere det hele :)
     
    petterel, TigerTravel and Fredrik81 like this.
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk.
     
    petterel liker dette
  15. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Flott rapport med en herlig utilslørt entusiasme!
     
    petterel liker dette
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Entusiasmen din fekk meg til å føle at eg var om bord i ein suite sjølv! Litt skuffande å sjå opp frå skjermen og ut i stova :D
     
    petterel liker dette
  17. TigerTravel

    TigerTravel Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    petterel liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    En fryd å lese reisebrevet ditt, men jeg hadde satt stooor pris på om du kunne komprimere bildene dine for at jeg skal få nyte dette på beste måte. En rask hoderegning sier at denne siden har 100 MB med bilder og selv på en 50mbit fiberlinje så går det trått på dette forumet :(

    Ellers virker det helt fantastisk og noe som står langt oppe på to-do-lista. Takk for det :)
     
  19. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk:) jeg har problemer med at bildene ikke blir lastet opp, flere?
     
    petterel liker dette
  20. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Skjer ofte hos meg (chrome+windows, ikke bedre i explorer). Hender det går etter refresh, men sjelden alle bildene samtidig.
     
    petterel and anders82 like this.

Del denne siden