Qatar 830 – Registreringsnummer A7-APH
Doha (DOH) – Bangkok (BKK)
Torsdag 1. juni
Avgang: 20:30
Ankomst: 07:20 +1
Varighet: 6 timer og 50 minutter
Flytype: Airbus A380-861
Sete: 1A (First Class)
View attachment 19563
View attachment 19564
Jeg er tilbake i favorittsetet mitt! I det jeg kom om bord ble jeg vist vei av «min» flyvertinne Subin fra Sør-Korea til sete 1A.
View attachment 19565
Følelsen av å komme inn i denne fantastiske kabinen kan ikke beskrives med ord – det må oppleves! Det luksuriøse interiøret og rolige belysningen får en til å føle seg kongelig.
Jeg ble raskt tilbudt noe å drikke – og kunne for all del ikke takke nei til et glass Krug. Ble dermed servert et nedkjølt håndkle, oliven og ost.
View attachment 19566
Tar ikke lange tiden før jeg finner meg til rette og Subin og Louise kommer for å tilby meg Arabisk kaffe (x2) og dadler. Det blir også delt ut mat- og drikkemenyer, amenity kit og pysj.
View attachment 19567
View attachment 19578
Servicen var så bra at jeg fikk påfyll av bobler før take-off, noe som falt veldig i smak hos undertegnede.
Før avgang kom flyvertinne Louise innom med verdens mest smittende humør for å introdusere seg selv, og fortelle at det var bare å ta kontakt hvis det skulle være noe som helst! Et mer sprudlende vesen og person skal du lete lenge etter.
Etter avgang kom purser for flyvningen for å introdusere seg selv, og vi ble snakkende i over 30 minutter – utrolig imøtekommende og hyggelige Amrita fra India! Det ble samtidig servert en ny runde krug med varme nøtter og krutonger med smak av hvitløk (min favoritt!).
View attachment 19568
Etter kort tid kunne matserveringen starte – jeg hadde bestemt meg for å prøve mesteparten av menyen som jeg selvfølgelig glemte å ta bilde av.
View attachment 19569
Jeg blir bare mer og mer glad i kaviar, det er helt magisk for mine ganer sammen med Krug. Denne gangen prøvde jeg meg med Vodka – noe som fortsatt ikke er en høydare. Konklusjonen er at jeg klarer meg helt fint med Krug.
View attachment 19570
Laks med mangosalat og pasta: God smak på pastaen og mangosalaten. Lakseretten falt ikke veldig i smak sammenliknet med tidligere serveringer av laks som jeg har fått av Qatar tidligere. Så dette er dessverre en av de dårligste.
View attachment 19571
Tart med mozzarella og tomater: WOW! Fantastisk god! Balanserte smaker mellom mozzarella, soltørkede tomater, pesto, oliven (som jeg egentlig ikke er begeistret over), agurk og pai.
View attachment 19572
Lam: Utrolig mørt og godt kjøtt! Kjøttet var til og med blodig.
View attachment 19573
Pudding: Magisk godt, med laaang ettersmak av sjokolade og jordbær!
View attachment 19574
Pistasjmakron: Ingen høydare for min del, dessverre. Likte ikke smaken.
View attachment 19575
Iskrem: Steinhard. Måtte vente til den ble spisanes, noe som passet meg i grunn veldig bra da jeg egentlig var nok så mett fra før av! God på smak når den først ble inntatt.
Etter en laang middag, samt litt jobbing så var det på tide å hvile øyet litt – klokka var tross alt 04:30 Thailand tid. Jeg ba dermed Subin om å re opp sengen ved siden av meg (siden det kun var 4 pax på turen hvorav 1 ei litta guttunge på rundt 3 år.....), noe hun med glede gjorde mens jeg sjekket ut baren og snakket med mer eller mindre med alle flyvertinnene i overetasjen.
View attachment 19579
View attachment 19576
Sov som en stein i 1 time før det var på tide å komme seg på badet og gjøre seg klar for Bangkok.
View attachment 19577
Badet på A380 er i en klasse for seg selv. Det går liksom ikke opp for meg at man faktisk er på et fly?! Jeg smiler i alle fall fra øre til øre!
Vis alt...