Så er dagen her for årets første utflukt, først fra snøen og isen i Bergen Taxien kom som bestilt og vi kom i tide til flyplassen. Damen i priority køen så ut til å være på opplæring og knastet og knastet på tastaturet så lenge at jeg lurte på om vi ville bli nektet utreise.. Det løste seg og snart var vi gjennom sikkerhetskontrollen uten aldersdiskriminering eller annen form for bøllete opptreden. På Flesland er det som alltid laaaangt å gå … men i enden av korridoren og gjennom shoppingsenteret lokker det en lounge med både mat og drikke
Det ser ut som speed tape, meget godkjent for varierende reparasjon for mye forskjellig på flygende maskiner
Masse korridorer og trapper og greier før vi kom oss fra 2F til 2E K-gates .. passkontroll var det også dvs automat … til slutt kom vi til en Salón eller lounge som vi sier på norsk. Her er det både mat og champagne! Det er et hardt liv
Nyt Reunion! PS: I Cilaos lager de faktisk vin, den eneste fra det indiske hav. Den bør drikkes, om ikke annet for å ha gjort det!
Takk for tips om vin, det fikk jeg ikke med meg sist jeg var i Cilaos .. Det jeg husker best fra Cilaos var den trange tunnelen hvor bussen foran meg måtte sige sakte litt sikksakk gjennom for å unngå å treffe taket og at det var en fjellstue på ca 2500 moh.
Kveldens/nattens fugl .. B777-300, 19 år gammel sliter .. Her er det bare 14 business seter mens det fra Bergen til Paris var 16 . Her er alle seter tatt, mens det bare var 7 fra Bergen Mitt hjem de neste 12 timene ..
Air France opererer 10 Boeing 777-328ER-fly i tre klasser i en høytetthetskonfigurasjon på 14J, 28W og 430M. Disse flyene brukes på langdistanse-"fritidsdestinasjoner" som Karibia og Det indiske hav. https://www.aerolopa.com/af-773-leisure
Full fest blant alle Air France ansatte ombord .. en av damene har sin aller siste flytur i dag og det er latter, smil og ballonger.. Regner med at dette blir en flott flytur..