Radisson Rewards med store endringer og devalueringer av programmet

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av stakar, 17. okt 2022.

  1. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Kursen er som før:
    https://www.radissonhotels.com/no-no/rewards/innloes/mil
    Ikke en særlig god deal, selv om devauleringen i Radisson Rewards nå har gjort den "mindre dårlig" enn før, relativt sett.
     
  2. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Fant ut at mine 285000 RR-poeng er verdt 5500-6000 kr (til nedbetaling av hotellrom-pris). Jeg får 40000 EB-poeng om jeg konverterer.
    Så like greit å kjøpe Trumf-poeng til 1.4x da ja.
     
  3. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Har nå allerede oppdaget å få dårligere rom-oppgraderinger enn før. Der jeg før alltid fikk junior-suite får jeg nå superior eller «business». Med over 200 døgn i året finner jeg dette her helt ufattelig skuffende.
     
    eventyrer liker dette
  4. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Håpløst.. Om ikke, så burde de hatt en høyere tier. Men premium er også for enkelt å oppnå..
     
  5. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Med dynamisk prising så ser jeg at hvis en bestiller i virkelig god tid så kan en faktisk være heldig å få rom til en lavere poengsum enn det var tidligere. Feks fant jeg rom på TRD den 11.mars til ca 40k mens jeg tidligere alltid har betalt 45k. Bestiller jeg derimot for overnatting i kveld så spretter det opp til nesten 60k der hvor en kunne få det for 45k tidligere. Selvsagt lite tilfredsstillende for oss bonusnisser som plutselig finner på at vi skal reise et sted på kort varsel fordi First var ledig

    En annen ting som irriterer meg grønn er hvordan skatter og avgifter ikke lengre vises før helt til slutt når du skal betale i appen. Og nødvendig poengsum blir dermed heller ikke synlig før du har klikket deg igjennom ørten klikk. Håper alle sender inn app-Feedback på å få innstillingsvalg «show total price of rooms when searching». Den visningen de har nå er så amerikanisert at jeg får vondt og blir bare opptrekt. Det er jo så unødvendig.
     
  6. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet hvordan det fungerer med statusperiode og antall overnattinger? Er det antall netter siste 12 mnd, eller er det opptjeningsperiode og 1 år status etter dette? (sånn som SAS, der telleren nullstilles etter hver periode osv)
     
  7. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Radisson følger vanlig kalenderår som opptjeningsperiode - også beholder du status nåværende år + neste år. I tillegg overføres netter som "er til overs" til neste periode. Har du feks har 15 overnattinger i 2022 vil du begynne 2023 med 10 netter;)
     
    eventyrer liker dette
  8. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg gikk fra Gold til VIP med utløp 31.12.23.
    Har i dag 28 netter.. vil få 30 i løpet av desember i år.. Vil jeg da få VIP ut 2024 eller hva skjer?

    Et annet spørsmål.. VIP har "tilgang til ekslusive VIP områder".. vet noen om det finnes en oversikt over hoteller som har disse?
    Radisson Blu i Gøteborg har en executive lounge.. men den er kun for de som booker executive rom, og ikke status medlemmer. (ble imidlertid oppgradert fra standard til et slikt rom da..)
     
    Last edited: 29. nov 2022
  9. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    upload_2023-1-3_21-45-54.png
    Ser ikke ut som noen netter "til overs" ble med over med det nye programmet..
     
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Samma her….
     
  11. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk plutselig godskrevet det som var til overs fra i fjor ser jeg. Så DET er en god nyhet for meg.
    upload_2023-1-27_22-44-37.png
     
    Spielhaug liker dette
  12. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    0910547A-5562-4B26-8D50-26B62B5581CB.jpeg Jeg har fått med meg «rollover» opphold og netter! Trenger ikke å bo på Radisson i år, og uansett beholde VIP i 2024!
     
    Spielhaug liker dette
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen av dere som sitter på mye Radisson-poeng som kan tenke seg å booke en natt på et av flyplasshotellene på Gardermoen 11.-12. mars? Kontakt meg på PM.
     
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Første erfaring fra en som ikke bor mye på Radisson lenger og fikk Premium i nye programmet: oppgradert på Radisson Blu OSL til slags premium rom med Nespresso og utsikt rullebane, 2 flasker lemonade og hilsen på rommet, en flaske vann ved innsjekk.

    Dette ble jo ganske mye bedre enn gamle sølv, men ikke som gamle gull da jeg pleide å få store suiter på OSL regelmessig. I forhold til forventningene nå ble jeg godt fornøyd.
     
    Kalsnes, Lars J and Spielhaug like this.
  15. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal booke rom på Radisson BLU Gardermoen. Jeg har med to barn på 8 mnd og 2 år. Når jeg legger inn alle gjestene får jeg kun jr. suite som alternativ. Hos Choice legger jeg alltid kun inn oss to voksne, så aksepterer de det likevel. Pleier det å fungere greit hos Radisson også?
     
  16. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Skal booke et rom på Gardermoen og velger «lowestcavailable rate». Når jeg skal betale kan jeg velge å delbetale med poeng. Vil jeg få stay kreditt for ett opphold ved delbetaling?
     
  17. sirjobis

    sirjobis Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    Noen som har erfaring i forhold til "oppgradering til høyest tilgjengelig rom-kategori" som VIP medlem?

    Jeg har choice gold og scandic red og opplever betydelig bedre oppgraderinger og service der…

    Jeg har vel hatt 7-8 stays på radisson som VIP - med i beste fall oppgradering fra standard til premium eller lignende. Da har jeg også undersøkt om det er ledig suiter rett før innsjekk, og har vært det ved alle anledninger.

    Toppen av kransekaken var i går da jeg sjekket inn med hele familien (samboer, barn 3 år og barn 5år) og faktisk spurte i resepsjonen om det var mulig å få en suite mtp. at vi hadde med barn og at det hadde vært hyggelig med litt "space" til meg og samboeren etter de hadde lagt seg. Resepsjonisten svarte at de hadde ledig suite, men hun måtte forhøre seg med supervisor. Supervisor kom da bort til resepsjonen og sa "vi har oppgradert deg til et standard rom "med utsikt mot elven", og noe mer enn det trenger vi ikke diskutere" - med en spydig fremtoning. Jeg ble helt målløs rett og slett…

    Er det bare jeg som har vært uheldig eller er det dette man kan forvente hos Radisson? Prøvd det meste i av Radisson i Norge, og er par i utlandet. Eneste jeg opplever god service er faktisk flyplasshotellene i Oslo/Trondheim.
     
    Jan Fredrik and freddyen like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,726
    Bonuspoeng:
    293
    De som har poeng hos Radisson Rewards Americas kan nå konvertere dem gratis til Radisson Rewards.
    Regner med at det er fordi Radisson Hotels America skal inn i Choice Hotels International.
     
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    La du inn alle gjestene da du booket rommet?

    Det er lite som stresser resepsjonisten mer en booking for 2 voksne som plutselig inkluderer 2 barn og gjesten forventer/krever et større rom.

    Det virker som at supervisor stålsatte seg for en krangel. Unødvendig å påpeke at det kunne blitt håndtert annerledes.
     
    tobeornot999 and Maggie like this.
  20. sirjobis

    sirjobis Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    99
    Bonuspoeng:
    13
    Hei! Ja alle gjestene var lagt inn på forhånd:)
     
    freddyen liker dette

Del denne siden