Radisson Rewards med store endringer og devalueringer av programmet

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av stakar, 17. okt 2022.

1. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Å forvente Suiteoppgradering er vel litt drøyt. Kanskje en lykkes bedre om en ber om en god deal på suite til en «VIP» member ved innsjekk.

Scandic som du referer til har vel knapt suiter. Choice er veldig flinke til å gi den ene garanterte kategorioppgraderingen som Platinum, men heller ikke noe mer.

Thon hadde vel to kategori oppgradering for Black member da de var med i GHA, men jeg opplevde bare to ganger å få mer enn en kategori oppgradering iløpet av tre år.

Har for øvrig booket rom på Radisson Osl. 39000 poeng for fleksibel pris. Betalte 229kr og 37000 poeng og er spent på om det gir stay credit.

Krjemb liker dette
  2. sirjobis

sirjobis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    28
    B3B26690-E7EE-4541-99E4-8175E763C4FE.jpeg

Jeg syntes vel egentlig ikke det er drøyt å forvente oppgradering til suite når det står tydelig i appen som en fordel for VIP-medlem.

Om det stod 1 eller 2 romkategorier hadde jeg ikke forventet det, men når det står "to best available room" og resepsjonisten bekrefter at de har en ledig suite blir jeg da litt skuffet. Spesielt når jeg aldri har opplevd å få en oppgradering utover 1 romkategori eller "utsiktsrom".

tmolvik liker dette
  3. Krjemb

Krjemb Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vet ikke hvordan Radisson definerer rom og suiter, men flere kjeder differensierer dette. Når det står "best available room" ville jeg forventet et form for premium rom. Hvis ikke kunne du i prinsippet krevet å få en presidentsuite eller kongesuite. Jeg vil ikke tro det er Radisson sin intensjon.

4. Sk0gseth

Sk0gseth Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har sett gjennom tråden, men finner ikke noe svar på det jeg lurer på. Egne VIP-områder som er nevnt som en fordel, finnes disse? Hvilke hoteller har de? Hva er det?

5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,897
    Bonuspoeng:
    183
    Radisson i USA har det masse steder. Men de er vel skilt ut fra bonus-programmet og derfor gjelder ikke Europeisk status der. Så da er vi like langt :p

I praksis er det en en liten lounge som nøkkelkortet ditt har tilgang til hvis du er med i klubben, og de serverer gjerne litt smått å spise pluss gratis drikke. Ala en flyplass-lounge, bare langt mindre.

Sk0gseth liker dette
  6. NSEFTF

NSEFTF Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Park Inn i Aberdeen har en Executive Lounge som du får tilgang til med business rom, usikker på om det gjelder radisson VIP Status.
    Når det gjelder romoppgradering får jeg alltid det når jeg ber om det på Gardermoen, er der to-tre ganger i mnd. Både på Red og Blu.
    Har også hatt med fam. der rommet opprinnelig bare var booket for en (meg) person, og det har aldri vært noe stress.
    Men jeg har blitt belastet for frokosten til kona.

7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,192
    Bonuspoeng:
    183
    Etter omleggingen, og jeg gikk fra gull til VIP, har jeg alltid fått oppgradering og gratis frokost for to.

Har bodd/bestilt på/i Red OSL, Plaza Helsinki, Riverside Gøteborg, Red LHR og Vanderbilt London. Helsinki og Gøteborg ga oss beste romkategori, og i Helsinki var det to timer loungetilbud med drikke og enkel mat på kvelden.

8. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har praktisk erfaring med
    "Discount Booster Activate the Discount Booster option to receive up to 20% discount on your bookings" ?

Vurderer en match mot Radisson for å få tilgang til fordelen, men i mitt tilfelle er Radisson og Hotels.com likt priset.
    Hotels.com gir jo også en del rabatt i form av Trumf og Rewards.
    Spørsmålet er om Radisson kommer best ut med ekstrarabatten.

9. Kenneth86

Kenneth86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Du kommer nok best ut med Hotels.com. Der kan du få Trumf, gratis natt etter 10 netter og div vip goder med status.
    Radisson er som regel lit dyrere selv med den 20% boosten. Men du tjener nesten ingen poeng av verdi da. Men du får trumf, bedre status program og fine hoteller.

Hotels.com blir billigst. Personlig bruker jeg begge. Finner jeg billig Radisson så går jeg for det. Har Hotels.com Gold og mangler bare 3 netter for Radisson VIP.

freddyen liker dette
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Husk bare at det den 10.natt gratisgreia med Hotels.com snart fases ut til «fordel» for et annet system med credits, eller hva det nå var

freddyen liker dette
  11. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har overført poeng fra Radisson Rewards til Eurobonus?

Jeg får feilmeldingen
    "The frequent flyer number is not recognized - formatting requirements.".

Jeg har forsøkt:
    EBGXXXXXXXXX, EBBXXXXXXXXX, XXXXXXXXX, EBXXXXXXXXX

12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,893
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke forsøkt overføring, men på opptjening funket det å legge inn kun nr XXXXXXXXX for meg.

freddyen liker dette
  13. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    1,960
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk du til å overføre? Jeg vil også overføre, da jeg ikke bruker Radisson mer og devalueringen gir meg lite rabatt på hotell...

Har forsøkt samme alternativer som deg og flere ganger med ulike mellomrom også.

upload_2023-12-31_13-32-46.png

freddyen liker dette
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, jeg har forsøkt jevnlig de siste ukene, men jeg får dessverre stadig feilmelding.

chrt liker dette
  15. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Noen som har erfaring med sen utsjekk på Radisson-hoteller i London som VIP? Sendte e-post til Radisson Blu Vanderbilt og fikk svar at det kun kunne bekreftes samme dag som utsjekk og ikke lenger enn til 1 pm.

16. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    83
    Hvordan var frokost og The Vanderbilt generelt?

17. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,192
    Bonuspoeng:
    183
    Vanderbilt holder til i et gammelt bygg som vel ikke var beregnet på å være hotell. Så det er litt trapper og høydeforskjeller i etasjene, og ulike romstørrelser. Også varierende grad av oppussing, men ingen har vært ubrukelige. De leser også vurderingene jeg sender etter besøkene, og vi fikk et nyoppusset rom året etter at jeg hadde kommentert at rommet virket å være utdatert på tapeten. Og de begrunnet dette med å henvise til min tidligere vurdering, samt å håpe at vi ble fornøyd med det nyoppussede.. Høflige formuleringer blir godt mottatt og kan gi resultater i England.

Frokosten dekker full engelsk, og kjøkkenet leverer også bestillingsretter som f.eks Eggs Benedict.

Vår hovedbegrunnelse for å velge Vanderbilt ut over kjedetilhørigheten er faktisk lokasjonen. Dette med tanke på undergrunn direkte linje fra LHR, "bybusser" i forskjellige retninger, et par bra puber, og ikke minst nærhet til Royal Albert Hall hvor vi pleier å gå på klassiske konserter.

Last edited: 29. febr 2024
    jonss and holmen like this.
  18. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Ser at etter rollover av netter/opphold fra nyttår, der jeg hadde mer enn nok til å opprettholde VIP, så står det fortsatt utløp av status 07/24. Noen andre som har samme problem? Forventet at utløp nå skulle være i 2025.
    upload_2024-3-9_21-0-59.png

19. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,251
    Bonuspoeng:
    93
    Har samme sak, jeg skjønner ingenting av informasjonen. Jeg hadde alle oppholdene i 2023 frem til mai. Så da ser det her ut som at jeg er VIP til juli:

IMG_1809.jpeg

20. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Da fikk jeg epost om at statusen går ut om 3 mnd. Jeg hadde jo 30 netter (og litt til) før nyttår, der ca 20 gikk til rollover til i år. Det burde jo vært nok til å fornye status i et år til skulle man tro.
    Gav ikke så mye mening dette her... Har ikke nok netter før til høsten til å fornye statusen eventuelt..

Del denne siden