Rakk ikke Krug-ekspressen, hva nå?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Upsaker, 15. mars 2018.

  1. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Litt OT, men hvilket kamera bruker du, @Upsaker? (mye med tanke på fjernkontroll, noe som er praktisk når man reiser litt alene..)
    Ellers er det jo også bra kvalitet på bildene. :)
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker vanligvis bare iPhone, men på denne turen har jeg tatt med meg en GoPro. Tror det er synlig hvilke som er tatt med hva :)
     
    Baldrick and Hjellegjerde like this.
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Hvem er det som har tipset DN? De ringte meg nå og ville skrive om hvordan det er å reise på førsteklasse.
     
    ordnetseg, drsyk, Islending and 22 others like this.
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dritbra story og fantastiske bilder.
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    De lusker kanskje rundt på forumet?
     
  6. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hva svarte du? :cool:
     
  7. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikkje eg.

    Sei at du kun let deg intervjue i boblebadet og be dei ta med champagne. :)
     
    drsyk, Baldrick, Are and 4 others like this.
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Det er også en som lager sak i VG+ om dagen.

    Foreslår du har arvet en gedigen sum, og at dette ikke er mulig å oppnå for hvermansen....
     
    Last edited: 22. mars 2018
    kjeid, drsyk, Baldrick and 9 others like this.
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    Begynner å bli litt for lett å få billetter i F om dagen, så bra at noen kan informerer massene, slik at de også begynner å sanke poeng.

    Neida, det er et mareritt som blir virkelighet.
     
    furlong, NilsernNilsen and Lars J like this.
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig mye kule bilder, virker som en flott tur så langt. Kan jo nesten skjønne at journalistene blir nysgjerrige hvis de lusker rundt på forumet eller instagram ;)
     
    Upsaker liker dette
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Innrømmer at det var meg :) Ble intervjuet av DN i dag og så lurte hun på om jeg visste om noen som var ute på tur for tiden...
     
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du ikkje berre fokusere på at biffen var tørr, vel småe kaviarkorn, champagne som var for kald og kabin som var for varm. Også avslutte med at neste gang bruker du poenga på eurobonus shoppen på ein sousvide, slik at du får mør og saftig biff iallefall!
     
    dahlmath, Kalsnes, drsyk and 29 others like this.
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Vil oppfordre til minst mulig PR rundt slike ting som dette. Pleier som regel å ende i endringer som ikke er til fordel for brukerne, ref gullkort via Widerøe billetten etc.
     
    Gullars, benair, pgaa and 11 others like this.
  14. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Minst mulig PR rundt ting som hva? At man kan bruke bonuspoeng på fine reiser? Dette skrives det om med jevne mellomrom. Star Alliance awards er uansett tilgjengelig for flere titalls millioner programkunder på tvers av alle flydelskapenes lojalitetsprogrammer, så om et par ekstra nordmenn blir giret etter å ha lest en artikkel om dette i VG eller DN, ja så betyr det forsvinnende lite.
     
    thecoldfish, plunde, Kalsnes and 6 others like this.
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg regner med at du spurte @Upsaker om det var greit, før du tipset journalisten om dette?
     
  16. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Tipset journalisten om hva? Jeg tipset henne om å sjekke dette forumet, noe hun allerede hadde gjort. Å finne frem til @Upsaker klarte hun helt fint på egenhånd.
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    OK, i første posten virket det som om du hadde tipset om @Upsaker spesielt.
     
  18. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Gang på gang kommer det denne «må ikke fortelle noen om dette» argumentasjonen..

    På wideroe deal, forstår jeg det, og på mange «hacks», som gjør at man utnytter hull i systemet, men å fly F i star alliance er faktisk en gode med eurobonus som SAS selv, og sammen med AMEX «reklamerer» for..

    Om fokus er RTW i F o.lign, er det noe som kanskje ikke skal snakkes for høyt om, da dette i min bok er en bøyning av regler som av og til tillates. Men å fly OSL-FRA-SIN-BKK f.eks, er et uttalt gode fra SAS for bruk av poengene..

    Og de fleste med familie bruker poengene på ferien til Malaga.. ikke F til AKL..

    Og det kan ikke gjentas nok ganger, Eurobonus er en gullgruve for SAS.. og står for en større andel av inntektene deres, enn noengang..


    Så jeg tror vi fint kan slappe av om @Upsaker eller @bighc kommer i avisen..

    Om noe, skaper det blest om eurobonus, flere som bruker det, og større gullgruve for sas, og ditto flere som tenker å fly F, men ender med å bruke poengene i eco til US eller på familieferie til Alicante.. (Har så mange venner som er i denne kategorien, da de ikke har interesse for å putte ned efforten det krever å få det til, og bruker CT på eco til US....)

    Men det er bare mine 0.5 EBP..


    C
     
    drsyk, Henrik, Kalsnes and 13 others like this.
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Før eg vart sjukeleg oppteken av bonuspoeng, så leste eg desse sakene, og når eg då begynte å rekne på det så såg eg at det var nærmast umogleg å få til 200 000 EB poeng, men det var ein god sak. Kode blir jo uansett ikkje knekt av denne saken, du må bruke litt tid for å få til dette. Pappa som er diamant og har Amex plat, forstår ikkje dette og bruker sin CT med SAS.
    Det å fly F til AKL med SQ på EB poeng må seiast å vera for viderekomne! (Ikkje så lett å lese alle kodene heller for uinvidde...)
     
    drsyk, Kalsnes, knutfin and 3 others like this.
  20. PaalAndre1977

    PaalAndre1977 Medlem

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Vil ikke si det er nærmest umulig å få 200'EB. Jeg kom opp i 190' i løpet av ca 13 mnd. Da har jeg aldri tidligere samlet EB og 0 av disse poengene kommer fra flyturer. I april reiser jeg og fruen på vår første CT F tur til Asia!
     
    dkvt liker dette

Del denne siden