Rakk ikke Krug-ekspressen, hva nå?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Upsaker, 15. mars 2018.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Første gang med Emirates C i a380. Gledet meg som en unge!! Sovnet ved take off, landet ved landing i dubai..
    Dette var på tur hjem fra Bali etter å ha vært askefast noen dager. Særdeles sliten
     
    indahla liker dette
  2. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Nope!:D
     
    indahla liker dette
  3. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Reg nr på Asiana flighten?
     
  4. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,015
    Likes mottatt:
    6,514
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for et glimrende reisebrev, igjen!

    Jeg tok samme Asiana-rute et par dager etter deg, og erfaringene mine var nok noe anderledes. Muligens pga variasjoner i crew? Maten underveis var en absolutt høydare for min del. Tok pestobakt laks med blekksprut-risotto, og det var nok det beste flymåltidet jeg har hatt. Så tok jeg samme "Englehår"-spaghettien som deg, og der ser vi absolutt forskjell i crew mhp presentasjonen. Min rett var også virkelig god, og passet særdeles godt til Ch. Latour Martillac som jeg tok til.

    Min eneste negative kommentar til turen, og noe som skilte seg fra din opplevelse, var at crewet absolutt ikke tok turen bortom jevnt&trutt, for å sørge for påfyll av champis, eller annet (jeg tømte lageret for Barons de Rotschild-champisen). Uten at jeg tømte glassene på rekordfart måtte jeg påkalle crewet nesten hver gang for påfyll, ingen proaktivitet å spore hos cc. De kom superraskt når jeg "plinget", og var hyggelige og effektive da, men syntes de kunne ta turen bortom uoppfordret likevel. (Tror det var 4 andre i first-kabinen, så jeg tror ikke de var overarbeidet.)

    Til tross for denne smule kritikk endte jeg opp med den beste flyturen i mitt liv! Super mat, veldig god drikke, komfortabelt sete og den svæææære skjermen (hadde heldigvis ikke vært på kino i det siste, så fant et par gode filmer til tross for et tynt utvalg)... Yep, kan tenke meg å ta denne ruten igjen!:)
     

    Attached Files:

    Gullars, Thberget, Are and 3 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke klag, på Swiss F kom de ikke når jeg plinget en gang.
     
    Gullars liker dette
  6. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil påstå ja. Og jeg verdsetter søvn veldig høyt, så når klokka går over midnatt lokal tid (mange fly, spesielt fra Asia går jo rundt denne tiden), så tar jeg litt mat og drikke, og så rett til sengs. Jeg klarer ikke å gå uten søvn, og å komme hjem totalt kaputt.

    Pluss alle mine siste langturer har vært i F (en tur til vestkysten av USA, og to til Australia), og jeg har blitt så vant med dette at det føles litt som en ny standard. Da tar jeg det for gitt, og tenker ikke så mye på at det egentlig ikke er helt normalt.
     
    indahla liker dette
  7. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Haha - dagens mest blaserte kommentar??
    :p

    Ser allerede hvordan saken kan utspille seg på VG.no:

    Janteloven for fall
    Nordmenn utfordrer janteloven som aldri før, og fremst i rekken står poengjegerne på InsideFlyer med sin uendelige tørst etter kaviar (som de ikke liker), champagne de ikke kan uttale, pysjer, toalettmapper og badeeender(!).


    - Jeg har blitt så vant med dette at det føles litt som en ny standard. Da tar jeg det for gitt, og tenker ikke så mye på at det egentlig ikke er helt normalt, sier mannen VG har snakket med som går under pseudonymet "Kosvines"....

    :D:rolleyes::p
     
    Gullars, rota, Sindre and 12 others like this.
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    For et fantastisk reisebrev, vet faktisk ikke lenger om det er mulig å komme i slike høyder på både bildemessige artigheter, humor innslag og vittige kommentarer.

    Hadde flere øyeblikk der måte ta en latter kule;)

    Bilder som bemerket seg:

    Tryne på sjåføren som skulle hente deg i merca...

    Tinder bilde 1 og 2.

    Porscha:cool:

    Yoga Selfie

    Godt dokumentert div. toalett bilder

    Summa Summarum 10/10 svært godt stykke arbeide @Upsaker en fryd å følge deg på turen.

    Forresten fått deg kjæreste via Tinder? Du har vel publisert de aktuelle bildene på profilen:rolleyes:
     
    Upsaker and Supersergei like this.
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for hyggelig tilbakemelding! Ingen kjæreste, så da blir det dobbelt så mye reising på meg :cool:
     
    drsyk liker dette
  10. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    Har lagret en del av reisebrevene som ble skrevet før jeg ble medlem her, til tider i ferien som innebærer venting. Dette brevet ble inntatt på en ferjeoverfart på vestlandet.

    Vanvittig godt skrevet og skildret! :cool:

    Bidrar til at man setter SQ F på bucket listen!
     
    Upsaker liker dette
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske absurd å lese første posten og den routingen for en som kun har drevet med dette siden mai 2019. Nå etter pandemien og deretter ett SAS som streiker seg til konk. er vel vi EB jegere på et slags all time low.
     
    Upsaker liker dette
  12. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    Ca. samme tid jeg begynte å interessere meg for dette. Glansdagene er nok forbi ja. :(
     

Del denne siden