Refusjon etter streiken - erfaringer

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Frankieman, 03. mai 2019.

  1. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skjønner selvsagt at jeg ikke skal reise gratis.Når jeg bestilte ny billett hos Norwegian og kansellerte billetten med SAS, var det imidlertid kun få timer til avgang og jeg hadde fått bekreftet hos SAS kundeservice at de ikke ville klare å booke meg om. Jeg avbestilte altså ikke billetten hos SAS for å garderemeg, men fordi flyvningen var kansellert og jeg hadde fått bekreftet at jeg ikke ville bli booket om.
     
  2. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du kansellerer billetten selv før reisen har du vel egentlig sagt i fra deg dine rettigheter?
     
  3. sopranoss2

    sopranoss2 Medlem

    Innlegg:
    150
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, jeg er jo redd for det og i såfall var jo det dumt av meg. Skjønner jo selvsagt at jeg ikke skal reise gratis og overfører med glede poengene jeg brukte tilbake til SAS samt skatter og avgifter. Surt å kun få tilbake 6000 poeng og noen hundrelapper i skatter og avgifter og måtte dekke de 3000 den nye billetten kostet selv, men er kanskje slik det ender.
     
  4. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Hehe, er nok ikke sånn det fungerer. Vet du det til neste gang i hvertfall :)
     
    sopranoss2 liker dette
  5. davidhad

    davidhad Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som har tanker om hvor lang tid det vil ta å få refusjon? Har 6 billetter totalt og veldig mange tusenlapper jeg venter på.. Er EBD.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis SAS benytter vanlige prosedyrer så vil det ta alt fra 2 til 6 uker eller at du må ringe å etterlyse dem. For meg har det siste vært regelen heller enn unntaket.
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Må si at etterregistrering hos SAS fungerte over all forventning idag.

    Vi ble booket om fra SAS Plus til LH Eco (klasse Y) OSL-MUC-BCN og selv om jeg hadde ringt LH og bedt de legge inn korrekt EB-nummer på flightene har jeg ikke fått poeng. Benyttet derfor SAS sin løsning for etterregistrering idag og etter hver registrering (vi var 4 pax) ble EB-kontoen oppdatert. Totalt 2500 poeng x 4.

    Enkleste 10.000 EB jeg har opptjent.

    (også venter jeg på svar fra SAS ang. refusjon på 50% av brukte poeng pga. downgrade)
     
  8. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,306
    Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg leste en plass at Via Egencia hadde sagt at de trodde det kunne ta opp mot 4 måneder før all backlog både hos SAS og reisebyrå var håndtert...

    Har selv en reise som jeg venter på å få refundert, og blir vel ikke overrasket om det ikke skjer før etter ferien...
     
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har sikkert ikke en sjanse for å få noen poeng tilbake fra bonusreisen siden jeg ble flyttet over til Finnair fly uten downgrade?! Kom jo fram i tide, bare med feil allianse/sellskap.

    Og jeg bestilte hele greia for å teste SAS BIZ *snøffs*. Blir lenge før jeg har råd (nok poeng) til det igjen... Bør få erstatning for tapt glede med 8 timer i Gamla Stan^^
     
  10. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Sendte inn claim tidligere i uka. Opplevde det som litt vanskelig å finne riktig fremgangsmåte, ingen av skjemaene hadde egentlig riktige felter for å kreve refusjon for billetter kjøpt hos andre selskap. Har ikke fått noe svar fra SAS enda, så usikker på om ting ble gjort riktig.
     
  11. olestolen

    olestolen Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte inn for eit par dagar sidan, og då sa dei at da fortsatt kunne ta 2 veker, dei jobba 70 personar med dette kvar dag for å overføra manuelt.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Helt utrolig. I 2019 burde slikt være helautomatisert.
     

Del denne siden