Reisebrev: WOW i WAW?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kristian, 22. okt 2022.

1. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se både kjøreturen og innenriksturen har gått bra, og at livet på Vantaa er til å overleve. Finnair pleier/pleide alltid å ha bakverk i loungen, både kjeks og kaker, så det bør du se om du finner ;)

God tur videre :)

Kristian liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,249
    Bonuspoeng:
    293
    Selv-tapping av finsk olut og en merkelig ferdig-blandet drink sist jeg var der.

Og både til frokost, lunch, middag og kveldsmat hadde de samme vegetar-lasagna.

Som du sier: hakket under SAS innenriks på OSL :p

Riktig god tur videre, og det er interessant å følge reisen din!!

Calling, themichael and Kristian like this.
  3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Pannekaker, ostesmørbrød og tyttebærsaft. Det meste går i nøff-nøffen:
    20221022_151851.jpg

kjeeli, SVG_flyer, Calling and 15 others like this.
  4. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Ikkje noko bakverk i dag. Og kjeksene får det skvipet av firstpricekjeks som den gamle innanriksbua på OSL hadde til å framstå som luksuriøse. Takk, men nei takk! Elles er det ålreit, då. Veldig fint med utsikt utover rullebanane.

Calling, paron, Flymunda and 3 others like this.
  5. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,989
    Bonuspoeng:
    183
    Snodig. Bakverket og kjeksene der pleide å være 100 ganger bedre enn first price sakene på OSL...
    Jaja er bare 5 dager til jeg skal innom HEL så da kan man sjekke ut selv :p

Og ja utsikten hos Finnair er flott, så det gjør loungen verdt et besøk bare for å få litt planespotting :)

Calling and Kristian like this.
  6. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Reisa til Warzawa: Femte etappe: Frå Helsinki til Warszawa
    Igjen ei ryddig ombordstigning hos Finnair, etter nummererte prioriteringsgrupper. Eg hadde plassert meg strategisk i venteområdet og med medlemsskap i ombordstigningsgruppe nummer éin var eg sanneleg først inn på flyet.

AY1145 er operert av Norra som stiller opp med ein Embraer E190 på turen til WAW. Det er to rader med business med blokkert sidesete, trur eg.

20221022_170517.jpg
    OH-LKL, 14 år gamal

Pute, pledd og vassflaske er delt ut:
    Screenshot_20221022-171419_Gallery.jpg
    Læringspunkt for SAS!

Last edited: 22. okt 2022
    SVG_flyer, geddi, Calling and 18 others like this.
  7. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Notert etter ombordstigning:
    - Eg er einaste pax i C
    - Vi har med svært få vokalar
    - Flott solnedgang ute
    - Puta er god å ha i ryggen
    - Pleddet har eg lyst på!
    - Kabinsjef kan svensk

20221022_172910.jpg

Finnks, kjeeli, SVG_flyer and 17 others like this.
  8. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Og beinplassen på 1D hos Finnair C er ok+:
    20221022_173730.jpg

9. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Eg sov bort den første halvdelen av flyginga, men så fort eg vakna kom kabinsjef bort og lurte på om eg ville ha salaten som var dagens servering hos Finnair C. Eg takka ja og glefsa i meg. Enkelt, men smakfullt. Påfyll av blåbærsaft kom fleire gongar samt førespurnad om eg ville ha noko anna. Alt i alt ein ålreit tur.

20221022_182655.jpg

kjeeli, SVG_flyer, geddi and 20 others like this.
  10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,356
    Bonuspoeng:
    293
    Er det alkoholfritt i Finnair C?

11. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Du kunne få alt kva du ville, alkohyl og ikkje :) Sidan eg sov 2,5 time før dagens tur og treng hjernecella mi no for å finna overnattingsplassen, så gjekk eg for ein kvit laurdag.

Calling, Sonictravel, Earl and 7 others like this.
  12. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Overnatting i Warszawa: Hotel Metropol
    Sentralt, like ved sentralbanestasjonen i den polske hovudstaden, ligg Hotel Metropol. Av dei variantane eg såg på før avreise kom denne greitt ut prismessig og eg kan gå til alt eg ønskjer å sjå. Storbyar utforskar eg nemleg helst til fots.

Prisen på krypinnet kom på tre tusen kroner for fire netter, inkludert frukost og etterfylling av flaskevatn (fordi vatnet i springen ikkje skal drikkast).

20221022_200516.jpg

20221022_200705.jpg

20221022_200532.jpg

Ein etterslengar om serveringa:
    Eg har frukost inkludert og utifrå det eg såg i serveringssalen i dag må du vera bra sær i matvegen for å finna noko ganen din ikkje tykkjer om.

Kortversjonen er vel kontinental frukost med nokre polske innslag (dei eg prøvde (skal ikkje forsøka meg på stavemåtar) var absolutt etande). Her blir ein mett og vel så det!

Så får det berre vera at eg alltid ser etter grovbrød og brunost, men det er nok heller mitt sneversyn snarare enn kokkens og hotellets feil...

Nokre ord om bråk:
    Rommet eg fekk ligg i andre etasje. Lydane frå trikkane som køyrer forbi og elles trafikkbiletet utanfor er tydelege (hugs, folkens, at eg bur i Aust-Finnmark), men godt dempa og ikkje særleg til sjenanse.

Det er òg ein del lydinnslepp frå korridoren utanfor rommet, slik at høglytt prating kan bli eit irritasjonsmoment, men eg trur alle har forstått at det er best å snakka lågt og ikkje stå ute i gangen og hyla mot kvarandre.

Kort sagt er det ganske så stille her på bruket, og litt bystøy må ein nok rekna med.

Last edited: 23. okt 2022
    kjeeli, Insomnia4u, geddi and 20 others like this.
  13. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,974
    Bonuspoeng:
    183
    Som vanlig kommer jeg litt sent i gang på nye reisebrev. Men har nesten lovlig fravær i dag; rask harry-tur til øst-europa etterfulgt av barnepass i hovedstaden ga lite egentid. Før nå.
    For å ta en kortversjon: Riktig god tur, og takk for underholdende brev!

RoadKing and Kristian like this.
  14. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Første dag i Warszawa: Tre museum
    Når ein først er på ein ny plass, kan ein kanskje prøva å læra noko om denne staden. Denne sundagen la eg turen innom tre museum.

Kommunismemuseet (Muzeum Życia w PRL)
    Nettstad: https://mzprl.pl/?lang=en

Ikkje langt unna hotellet ligg eit museum som tar føre seg korleis livet var under kommunismen i Polen. Eg brukte ikkje lang tid her, kan hende kunne eg ha spart 24 złoty ved å gjera noko anna.

Museet er kanskje mest for dei som verkeleg ikkje har fått med seg noko om kva kommunismen førte med seg, så sånn sett eit viktig museum, men for min del vart det litt uinteressant. Likevel var det artig å sjå innreiinga som òg kunne ha vore ein norsk heim på 60- eller 70-talet:
    20221023_103624.jpg

20221023_104219.jpg
    Lett anonym entré

kjeeli, SVG_flyer, geddi and 13 others like this.
  15. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Gestapos hovudkvarter (Mauzoleum Walki i Męczeństwa w Warszawie)
    Nettstad: http://www.muzeum-niepodleglosci.pl/mauzoleum_szucha

Eit par--tre kvartal unna føregåande museum ligg bygninga som Gestapo brukte som sitt hovudkvarter under andre verdskrigen.

Her har det skjedd titusenvis av avhøyr ved bruk av tortur som å skada familiemedlemmar av tiltalte for å få fram ei tilståing, uttrekking av neglar osv, osv.

På førespurnad kan du få introduksjonsfilmen vist på engelsk. Deretter kan du sjå på cellene som vart brukt og lesa nokre av tekstane som fangar har rissa inn i veggane.

20221023_113839.jpg
    Celletekst i Gestapo-fengselet

Eg kan ikkje mykje polsk, men her greidde eg å tyda 'Død over tyskarane'. Det er kanskje ikkje så rart at ein ønskjer at menneske tilhøyrande ei okkupasjonsmakt skal døy.

Utanom i krig, når elles ønskjer vanlege menneske at andre skal døy? Krig får fram det verste i oss. Vi høyrer liknande fråsegner i dag, til dømes i intervju med overlevande etter massakrane som russiske soldatar utførte i m.a. Butsja i Ukraina.

Sjølve museet er ganske lite, men kan vera av interesse for dei av oss med interesse for andre verdskrigen. Likevel synst eg dei kunne ha gjort meir ut av tematikken på museet, men det er kan hende eit pengespørsmål.

kjeeli, geddi, funkenstein and 12 others like this.
  16. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Det polske militærmuseet (Muzeum Wojska Polskiego)
    Nettstad: http://www.muzeumwp.pl/?language=EN

Litt seinare på dagen rusla eg innom det polske militærmuseet. Dette museet har ein innandørsdel, men her gjekk eg ikkje inn. I staden fokuserte eg på utandørsutstillinga som er gratis. Her står det ein del utrangert materiell som gjer seg ok på eit fotografi.

20221023_133127.jpg
    MiG-21 jagarfly

20221023_133310.jpg
    MiG-29 jagarfly

20221023_133421.jpg
    Yak-40 transportfly

20221023_133634.jpg
    An-26 transportfly

20221023_134431.jpg
    Mi-8, Mi-2 og Mi-24 helikopter

Finnks, SVG_flyer, geddi and 16 others like this.
  17. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Første dag i Warszawa: Ein tur i parken: Lazienki Królewski
    Etter dei to første museuma tenkte eg at det var fint med ein tur i parken. Ved eit mistak hamna eg i den botaniske hagen, inngangspengar eg kunne ha spart meg. Her var det ikkje mange blomane som bløma, bortsett frå desse rakkarane:
    Screenshot_20221023-220850_Gallery.jpg

Calling, Sonictravel, Liza and 7 others like this.
  18. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Til slutt kom eg til parken Lazienki Królewski, den største i Warszawa. Her fann eg ein benk med god utsikt til ein kar som ser ut til å ha vore ei skikkeleg dramaqueen, Fryderyk Chopin, om statuen speglar røynda:
    20221023_120742.jpg
    Ein kjekkas som hadde fått spelt på mine pianotangentar om vi hadde levd samstundes, ja (dersom det er lov å seia)

På benken ved Chopin slappa eg litt av med eit eple og ei gulrot medan eg tenkte på livet. Om denne hårfine rakkaren tenkte på det same, sjå det veit eg ikkje sikkert:
    20221023_115135.jpg

geddi, funkenstein, Calling and 11 others like this.
  19. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    På benken i parken vart eg vitne til ein gjeng som skulle trena ute. Her observerte eg tre mennesketypar som kom til syne i pausen mellom to oppvarmingsøvingar:
    - Den sjølvopptatte: Selfie og fiksing av hår
    - Strevaren: Byrjar på neste øving på eiga hand
    - Min favoritt: Sit roleg på ein benk inntil ny øving

20221023_124739.jpg
    Litt japansk påverknad

Calling, Sonictravel, Liza and 9 others like this.
  20. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Første dag i Warszawa: Ein tur i gamlebyen
    Resten av dagen brukte eg i paradegata Nowy Swiat og gamlebyen. Her er det mykje folk å sjå, så eg mysa etter beste evne. I tillegg er det mange butikkar retta mot turistar, men ikkje berre det.

Gamlebyen i Warszawa er vel verdas nyaste gamleby, då han vart gjenoppbygd omtrent frå botn av for rundt 50 år sidan, dette fordi Warszawa vart kraftig øydelagt under andre verdskrigen.

20221023_143145.jpg
    Der Nowy Swiat møter gamlebyen

20221023_153224.jpg
    Eit hanseatisk utsjåande torg i gamlebyen

20221023_152904.jpg
    Hus med dekor

Last edited: 24. okt 2022
    kjeeli, SVG_flyer, Lnbre and 16 others like this.

Del denne siden