Reisebrev: WOW i WAW?

Tråd i 'Reisebrev' startet av Kristian, 22. okt 2022.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,338
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for innholdsrik reisebrev :)

Kristian liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Fin fin intro til Warzawa, må på lista.

Kristian liker dette
  3. Gribb

Gribb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,218
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk reisebrev, men dessverre jeg kan ikke love å lage en like god reisebrev som her. Dessuten, jeg er ikke 100% mentalt forberedt på å besøke disse museum mtp krigen i Ukraina, ellers jeg må stjele idéen om overskrifter som @Kristian gjorde for å holde reisebrev oversiktlig ;)

T-2 til WAW! :cool: Lot har spammet meg 3(!!!) ganger om å by seg til oppgradering imens biz er helt tomt da eco begynner på rad 3 :rolleyes: Deres minstebud var på 970 kr, for beløpet kan jeg ha kjøpt inn gin&tonic istedet.

holmen, themichael and Eddie47 like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,356
    Bonuspoeng:
    293
    Du visste at jeg var bortreist ..

Kristian liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,666
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen! Helmaks reisebrev, som vanlig. :)

Kristian liker dette
  6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Nordover frå WAW: Etappe 2: Hos Finnair frå WAW via HEL til IVL
    Finnair var altså forseinka inn til Warszawa og tok av cirka ein halvtime for seint. Det betydde at transittida mi på Vantaa (HEL) var redusert frå 45 minutt til 15 minutt. Eg kryssa fingrane og håpa på det beste.

På denne vendinga hadde eg kjøpt ei oppgradering frå økonomi til business på flyginga mellom Warszawa og Helsingfors. Prislappen var vel eigentleg ganske stiv, drygt 800 kroner, trur eg. Rett nok fekk eg då tilgangar som prioritert innsjekking og ombordstigning, hurtigkø i tryggleikskontrollen, loungetilgang og businessørvis ombord. Diverre vil eg ikkje få fleire bonuspoeng, her skal oppteninga bli etter opphaveleg billett. Så kanskje var oppgraderingskjøpet delvis verdt det?

20221026_134049.jpg
    Servering mellom WAW og HEL

Salaten var god og flyvertinna var merksam, til stades og på tilbodssida. I løpet av den halvannan timen flyet var i lufta var ho bortom alle oss i C-kabinen seks--sju--åtte gongar, vennleg og med spørsmål om det var noko vi ville ha, eller om ho kunne ta med seg søppel eller kva som helst. Det hadde aldri skjedd hos SAS... Og salaten var slett ikkje ille!

kjeeli, themichael, Earl and 8 others like this.
  7. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Vel framme på Vantaa (HEL) hadde eg nesten ein halvtime til neste fly, men vi fekk sjølvsagt buss til terminalen så det gjekk litt ekstra tid. No viste det seg at flyet vidare til Ivalo (IVL) òg var forseinka inn frå München (MUC), så det heile gjekk rett og slett brillefin.

20221026_161858.jpg
    OH-LZR (ved utgangen), 4 år gamal, A321

Balja til Ivalo vart smekkfull. Her var det mange turistar, men òg ein del lokale. Likevel vart eg overraska over at A321 var flytypen til det skrint busette Lappland, medan til Gardermoen skulle den meir stuttjukke flytypen A319 gå.

Flyginga var ålreit, som vanleg er vatn og blåbærsaft gratis for alle. Flytida frå Helsinki til Ivalo kom på éin time og tjue minutt. Ein grei transportetappe, med andre ord, til denne staden:
    20221026_181209.jpg

kjeeli, themichael, Earl and 8 others like this.
  8. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Nordover frå WAW: Siste etappe: Langs landevegen
    På Ivalo lufthamn skifta eg om til vinterklede og smilte litt av alle oppropa etter folk som skulle til Kittilä. Flyet eg kom med skulle nemleg vidare dit før retur til Helsingfors og det var tydelegvis ein eller annan som hadde rota seg av flyet trass i at det vart gitt tydeleg melding om at reisande til KTT berre skulle bli sitjande.

Vel, eg fekk bagasjen min som blant dei første, kasta meg inn i bilen etter å ha skrapa vindauga fri for is, freste inn til Ivalo sentrum for å fôra gliset (les: bilen) og kjøpte litt mat til meg sjølv på daglegvarebutikken.

Heldigvis var det ingen rein i vegbanen (opptil fleire langsmed) og ei heller elg som kryssa vegen (men det var ein eller to i vegkanten), så då kom eg meg heilskinna heim. 300 km på fire timar. Heilt ålreit!

20221026_210318.jpg
    Samelandsbrua ved Utsjok over Tanaelva

Finnks, themichael, Earl and 9 others like this.
  9. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,884
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for reisebrev. Svært sørgelig verdenshistorie som vises på museumene. Har selv besøkt noen av dem. Ekstra sterkt blir det jo til tragedien som nå skjer i Ukraina (kort avstand som du selv skriver). En skulle tro at verden hadde lært. En får bare håpe på et regimeskifte i Russland. Bra at dette forumet med dine skildringer også viser litt av det tragiske som har skjedd på denne planeten.

themichael, Kristian and holmen like this.
  10. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Nokre generelle tankar om Warszawa
    Denne posten blir verken utfyllande eller veldig presis, men eg har gjort meg nokre tankar om den polske hovudstaden som kanskje kan vera til nytte for andre som vil gjesta byen. Her kjem det nok til syne at eg har vore farga av fordommar, men det er jo viktig å få slikt korrigert!

Bystøy: Tidlegare har eg i ein del austeuropeiske byar opplevd støy frå trafikk som nokså forstyrrande. Det er tydeleg at bil-, buss- og trikkeparken er fornya og opererer stillare enn 'i gamle dagar'. Det gjer at ein kan gå ved sidan av ei åttefelts trafikkert bygate og likevel kunne snakka med innestemme til folk rundt deg, til dømes.

Fotgjengarars kår: I Noreg er vi vant til at bilane alltid stoppar ved fotgjengarfelt. Det er ikkje sjølvsagt ute i Europa der eg føler at fotgjengarar meir er eit mål enn noko ein må stoppa for. I den polske hovudstaden stoppa alle bilar for oss fotgjengarar, utan unnatak! Slikt skapar tryggleikskjensle når ein er ute og går.

Opningstider på museuma: Nesten alle musea har minst éin dag i veka der dei er stengt. Samstundes har dei gjerne òg éin dag i veka der inngang er gratis. I tillegg kjem gjerne minst éin dag med langope. Det kan difor løna seg å kartleggja opningstider og gratisdagar i forkant. Her tilrår eg alle å sjekka dei polskspråklege nettsidene til musea fordi eg meiner å ha sett manglande samsvar mellom opplysningar gitt på polsk og engelsk.

Inngangsdører: Somme museum og andre plassar har sine inngangsdører svært godt gøymt. Dei kan vera bak ein søylefasade eller i eit innhuk bak eit hjørne. Alternativt er tre dører langs ein husvegg ikkje bruk, så ein må gå til den einaste døra inn i lokalet som faktisk lar seg opna og lukka. Dette føler eg er svært typisk for austeuropa, men det kjem kanskje av at bygninga ikkje er hundre prosent tilpassa dagens bruk.

Språk: Polsk er eit vestslavisk språk, men har ein del likskapar med ukrainsk som er austslavisk. Norsk er eit vokaltungt språk, medan polsk kviler tungt på konsonantane. Overalt vart alle samtalar med meg initiert på polsk. Sidan eg ikkje kan språket, så svarte eg stort sett tilbake på engelsk, så då slo dei fleste om, men i mange tilfelle fekk eg svar på polsk i lag med ein del gestikulering som hjelpte meg i retning av det eg hadde behov for.

Pengar: Polen er ikkje interessert i å gå inn i eurosamarbeidet, så her er det zloty som gjeld. Av ein eller annan grunn, mest truleg tufta på fordommar utan særleg grobotn noverande røyndom, tok eg ut 500 zloty på flyplassen, men overalt kan ein betala med kort og alle brukar kort heile tida. Til og med Amex kan ein bruka mange stader, men pengeinnsamlarane til tiltak i det krigsråka Ukraina tek berre i mot kontantar, men dei er ikkje kresne på kva for valuta du puttar i kassa.

Folk: Eg opplevde alle polakkar som venlege. Sørvisnivået er ikkje lenger austeuropeisk, i alle fall stort sett ikkje. Du blir møtt med eit smil og ei helsing (på polsk, sjølvsagt). Ikkje ved eit einaste tilfelle følte eg meg utrygg, sjølv ikkje etter at mørket kom på kvelden. Iskrembaren på Nowy Swiat hadde svært austeuropeisk sørvis der all kommunikasjon skjedde med einstavingsord frå ho bak disken, ho bjeffa berre, men isen var god og eg synst det nesten var litt sjarmerande. Alle held litt avstand (nokså stor intimsone, slik vi er vant med heimanfrå), men eg vil tru at det er smart å tenkja på at ein er i ein storby. Det var ikkje mange tiggarar på gata, men nokre var det, då eg snakka lett avvisande til dei på norsk gav dei gjerne fort opp.

WOW i WAW? Den polske hovudstaden har overraska positivt. Eg visste ærleg talt ikkje heilt kva eg gjekk til, men byhistoria på 1900-talet heng tett i hop med den europeiske historia i same tidsrom. I tillegg er det ein triveleg by å gå rundt i. Etter mitt ringe syn er alt i gangavstand, men eg ser at eg har klokka inn 30 000 skritt per dag i byen, totalt 90 000 skritt på tre dagar, altså rundt 60 km.... Okke som, stikk til Warszawa, eg trur du får ein fin tur!

20221025_090229.jpg

20221025_094915.jpg

Last edited: 27. okt 2022
  11. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for oppoverretta tommeltottar og for at du var med på tur! :)

Flyingdutchman liker dette
  12. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    For min del stod ikkje WAW på lista, men då eg desperat søkte etter flybillettar for ei langhelg, så kom den polske hovudstaden seglande uventa inn frå høgre som eit reelt alternativ. No i ettertid er eg slett ikkje misfornøgd med det!

13. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, men @Eddie47 sine vegar er uransakelege, så korleis kunne eg vita om du ikkje skulle fly heim frå LIS via WAW og HEL? Hadde så skjedd, skulle du ha fått setet ditt sporenstreks!

Eddie47 liker dette
  14. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for triveleg tilbakemelding og takk for at du var med! :)

holmen liker dette
  15. Kristian

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for gode ord! Og amen til håpet om regimeskifte i Moskva!

themichael, RoadKing, paron and 3 others like this.
  16. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    33,348
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for at du deler dine opplevelser krydderet med mange fine bilder.

Kristian liker dette

Del denne siden