Reisemål med 1-åring rundt påsketider neste år? Nå: 0 og 1 år januar eller påske...

Tråd i 'Reisemål' startet av Gullars, 06. juni 2021.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det var jo synd. Dersom Japan får jeg posisjonere meg inn mot LH F på utreisen da og ta til takke med biz eller gammel F med NH til MUC på returen.

Taiwan definitivt aktuelt. Får følge med på om det dukker opp noen billetter med BR etterhvert :)

snus_mumrikken liker dette
  2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Drar i gang denne tråden igjen...

Det kom visst en liten gutt til... Er sykt gira på en skikkelig langtur, og spørsmålet er dermed hvor man kan ta med en gutt på 6 mnd og en på 23 mnd (for å slippe ekstra CT :D) i januar (gjerne utreise i romjulen). Eventuelt i påsken med en ekstra CT.

Vi var i Japan rundt nyttår like før korona. Det var fint det, men mye var stengt de første nyttårsdagene. Men absolutt aktuelt.

Taiwan frister ikke så ekstremt akkurat nå. Er ikke så gira på krigsutbrudd midt i ferien.

Bali hadde vært fint det, men usikker på hvor kompatibelt det eventuelt er med han på 6 mnd. Er jo nødt til å ha skikkelige biler med barneseter etc.

Kanskje Florida kunne vært noe..?

3. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mulig å leie bil med sjåfør og bakovervendt barnesete på Bali :) Men det er vel ikke helt uvanlig at man tar babyen på fanget i taxi enten man er på Bali eller i London. Men det er jo selvsagt opp til enhver.

Florida er jo et trygt valg. Bare sjekk ut leiebilpriser og pris på overnatting. Har blitt sinnsykt dyrt :eek:

Gullars liker dette
  4. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,041
    Bonuspoeng:
    93
    Hands down, Bali. Finnes knapt et bedre ferieland når man skal ha varme i januar med barn. Har aldri opplevd vennligere folkeslag noen plass, og jeg har reist en god del! Vi var der når minstemann var 8 mnd og det gikk som en drøm! Junior ble oppvartet som en konge! Vi brukte privat transport og det var nye og gode barneseter inkludert i bilen.

I tillegg brukte vi en infødt nanny som reiste med oss og det fungerte eksemplarisk. Dette gjorde ferien helt perfekt, vi kunne nyte ferien sammen hele familien, og så kunne jeg og madamen dra på utflukter, ut på middag på kveldene mens junior var hjemme hos Yuli, nannien. Det kan absolutt anbefales og det gjør ferien så utrolig mye enklere og bedre. Hun ble med på utflukter også slik at vi kunne gjøre ting mens hun passet på.

Bare si ifra hvis du trenger mere info. Og hvis du vurderer barnepass er Yuli helt perfekt, (ingen reklamering altså:p)

Del denne siden