Fikk melding fra SAS at min hjemreise fra PVG i Januar er kansellert og blir en dag senere. 17 Januar istedet for 16. Vi kommer fra Cebu via Seoul til PVG den 15 Januar på separat booking med Asiana. Hadde beregnet 1 natt i PVG og avreise med SAS den 16 for og slippe Visa og bruke den 24 timer transit som vi får. Har noen hatt lignende utfordring? Har jo fått varsel i god tid på endringen men jeg mener og ha lest at SAS mulig må stå til ansvar for ekstrautgifter i forbindelse med endringer. Har 2 alternativer som jeg ser det. 1. Skaffe Kina visum for oss alle 3. Kanskje ikke kjapt og få til for kona med Filippinsk pass. 2. Booke ny reise fra Cebu til PVG slik at vi istedet ankommer den 16 Januar. Reiseforsikring dekker sikkert ikke slike situasjoner læll om alle bookinger er gjort i god tid.
Ekstra utgifter som måtte oppstå ved endringer har vel ikke SAS noe med regner jeg med. Hvis du har en separat booking så er dette noe som SAS ikke har noe med. Dette er jo noe av ulempene/risikoene ved å ha flere PNR.
Mener det står på landsider dot no at Nordmenn ikke kan forlate transitsonen uten visum ved 24 t transit. Har du sjekket dette?
24 timers transittvisum får til og med dissedentelskende folkeslag som oss. Koster ingenting, men regn med å kaste bort litt tid om du har flørtet med terroristene i Tyrkia før..
Har reist samme rute flere ganger før. Og har alltid hatt en natt på hotell i nærheten av flyplassen både på tur og retur. Aldri noe problem og få 24 timer visum og slippe ut av flyplassen bare ha med nødvendig dokumentasjon på videre reise innen 24 timer.