Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. PCR

PCR Senior Medlem

Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
  2. Joachim

Joachim Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Miami flyplass
    Bilklasse bestilt: XCAR (BMW 5-serie, Mercedes E-klasse e.l.)
    Bil tildelt: BMW X5 35i sDrive (XFAR)

Dette var en fin upgrade :) Hvit X5 som hadde gått under 8k km. 300 bensinhester fra rekkesekser med twin turbo! God plass, god å kjøre, velutstyrt! Ikke noe negativt med bilen, men kan jo som en kuriositet nevne at bilen er kategorisert som "offroad vehicle" hos Sixt, selv om bilen er en "sDrive" (kun bakhjulstrekk)!

SASDC8 and Travellingalf like this.
  3. SASDC8

SASDC8 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Knall oppgradering :) Er vel ikke så mye bruk for offroad vehicle i Florida, så de føler seg nokså trygge :D

4. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Enterprise
    Status: Kasteløs
    Stasjon: Houston Galleria area
    Bilklasse bestilt: Walk-in - ingen pre-reservation
    Bil tildelt: KIA Soul

Dette var en nedtur, må alltid parkere litt unna der vi skulle. Bilen var helt grusom å se på.
    Hadde den blitt stjålet, vil jeg aldri ha sagt at dette var min bil.
    Det var OTC messe i Houston, så dette var hva man kunne fremskaffe. Unknown.jpeg

5. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred (teknisk sett ingen status)
    Stasjon: IAH
    Bilklasse bestilt: F (Intermediate SUV)
    Bil tildelt: KIA Sorento (Standard SUV)

Ser denne er klassifisert som Intermediate noen steder hos Avis, men Standard andre steder igjen. Behagelig å kjøre og grei plass. Kanskje litt for mye "Soccer Mom" preg, men men... Det er nå ikke en Kia Soul, hihi.

Så å si helt ny. Ikke særlig fiks-fakserier hva gjelder ekstrautstyr og funksjoner. Skulle bytte bil etter en del dager i El Paso. Hovedsakelig for å spare $300 i enveisgebyr og hadde da reservert en standard "full size" sedan. Fikk nye papirer og kunne bare kjøre videre i samme bil. Billigere rate og $300 spart.

Kjapp og enkel retur (som vanlig) på ABQ. Gas Mileage var vel i snitt 24-25 mpg.

6. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred (teknisk sett ingen status)
    Stasjon: STL
    Bilklasse bestilt: F (Intermediate SUV)
    Bil tildelt: KIA Sorento (Standard SUV)

Flust av Sorentos hos leieselskapene for tiden. Kjørte denne til ATL. Var også nærmest helt ny. Ellers ikke noe annet å si enn hva skrev i forrige post.

7. Larata

Larata Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Må ha litt hjelp med denne! Hvit BMW 118, er det oppgradering eller straff??? tmp_10436-DSC_01141187776775.jpg

tommy777 liker dette
  8. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, det tror jeg er avhengig av to ting; Hvem du spør og hva du opprinnelig bestilte. Viss du likevel skulle ha en bil i denne størrelsen eller en mindre/lavere klasse så ville i alle fall jeg ha vært fornøyd!

tommy777 liker dette
  9. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: EWR
    Bilklasse bestilt: I (Luxury)
    Bil tildelt: Cadillac XTS4 tagget IY (Premium Luxury)

Temmelig standard for bestilt klasse etter min erfaring, dog var jeg godt fornøyd. Sprek bil, god å sitte i.

IMG_4187.jpg

tommy777 and kosvines like this.
  10. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: Sixt
    Stasjon: BOO (Bodø lufthavn)
    Bil bestilt: Ford Ka eller tilsvarende
    Bil utlevert: Ford Ka

Ikke mye oppgradering å spore denne gangen, men for noen kortere turer så spilte det liten rolle. Ford Ka skal slekte mye på Fiat 500, men jeg lurer på hva Ford gjorde feil her. Den kjører ikke i nærheten så godt som Fiaten og er ikke i nærheten av like comfy å kjøre - og heller ikke like morsom. Støynivået fra bakhjulene er bortimot infernalsk allerede i 60 km/t. Litt artigere interiør enn enkelte andre konkurrenter (men igjen milevis bak Fiat), grei plass i forsetene og veldig snilt forbruk trekker opp.

Last edited: 14. mai 2015
  11. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Budget (gjennom rentalcars.com)
    Status: Intet
    Stasjon: CPH (Kastrup lufthavn)
    Bil bestilt: VW Golf eller lignende
    Bil utlevert: Hyundai i30

Helt kliss ny bil med 9 km på telleren! Deilig nybillukt, men dessverre litt svak motor. Nå er det jo flatt i Danmark, så det gikk jo bra... Fikk forøvrig også godskrevet 500 EB-poeng, så det er brillefint.

12. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Stasjon: TRD
    Bil bestilt: "Ford Focus eller tilsvarende"
    Bil utlevert: Toyota Auris hybrid stv.

Bilen var helt ny, med kun 440 km på telleren. Auris er først og fremst satt opp for å være komfortabel, og med litt hjelp av vekten fra batteriene, så føles den tung på veien på riktig måte. Støynivået er definitivt godkjent. Styringen ganske kontant og direkte, men med en litt syntetisk følelse fra elektrisk servo. Grepet absolutt godkjent, på tross av Michelin Energy-dekk.

13. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    951
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Budget (gjennom rentalcars.com)
    Status: Intet
    Stasjon: CPH (Kastrup lufthavn)
    Bil bestilt: VW Golf eller lignende
    Bil utlevert: Audi A3 m/automatgir

En suveren bil som hadde gått et par tusen km. Super å kjøre og ganske sprek 1.6 liters dieselmotor. Kvikk i kryssene og lekte meg litt for hver eneste gang jeg fikk grønt lys. Brukte nok litt ekstra drivstoff der. Også mye annen automatikk som lys som svingte og skrudde på fjernlys automatisk. Alt i alt veldig bra og digg å kjøre.

tommy777 liker dette
  14. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    @Fnate ;)

15. kwa

kwa Høytflyvende

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Leieselskap: Bislet bilutleie
    Status: Bedriftskonto
    Stasjon: Bislet
    Bil bestilt: Billigste sort
    Bil utlevert: Toyota Aygo

Helvetes politiske kampanjeturer i leiebil betyr alltid en blikkboks med strekkmotor fra Bislet bilutleie. Strekningen Oslo-Arendal t/r i en Toyota Aygo var.. utfordrende. Krevde tålmodighet og strategisk vektfordeling for å få saken opp i 120 km/t. I tillegg var det veiarbeid rundt hvert eneste hjørne på hele strekningen. Det hele toppet seg med en forvillet nordlending (undertegnede) som mistet avkjørselen i Framnes/Opera-tunnelen til Oslo, havnet utenfor ring 2 på andre siden av byen. Brukte ca halvannen time fra jeg først var i tunnelen til jeg parkerte hos Bislet, riktignok var det midt i rushen også. Hadde jeg enda fått bonuspoeng til en eller annen konto for leien..

16. Trety

Trety Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: Hertz
    Status: FiveStar
    Stasjon: ÅES (Vigra)
    Bil bestilt: Gr. N "Volvo V60 eller liknende".
    Bil utlevert: Volvo V70.

Romslig og komfortabel, men D2-motoren på 115 hk blir for svak i en så stor og tung bil. Powershift-girkassa Volvo bruker fungerer upåklagelig, også ned Trollstigen. Ble 46 mil bak rattet i denne i pinsen, og inntrykkene jeg har av V70 ble bekreftet. Styringen er overraskende direkte, men ganske syntetisk i følelsen (sist jeg kjørte V70 var på vinterdekk, og trodde de var årsaken). Modellen henger overraskende godt med, men det er på en god del områder tydelig hvor gammel dagens V70 egentlig er, blant annet på interiørfronten.

17. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,278
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: Evenes
    Bilklasse bestilt: VW Lupo "eller lignende" billigste de hadde.
    Bil tildelt: En helt ny VW Passat. Første som leide den, bilen kom fra forhandler i dag. (678 km på triptelleren)

Veldig hyggelig bekjentskap, nydelig automatkasse og veldig gode seter. Tommelen opp for Hertz i dag, første gangen jeg har fått såpass god oppgradering. Pleier å ende opp med en Volvo V40 eller Ford Focus.

image.jpg image.jpg

Travellingalf liker dette
  18. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: VW Polo eller liknende".
    Bil utlevert: BMW X1 Xdrive aut.

Nesten ny bil, kun 1500 km på telleren. Godt utstyrt med det meste av utstyr. Alt i alt en godkjent oppgradering.

Travellingalf liker dette
  19. larsellara

larsellara Medlem

Likes mottatt:
    168
    Bonuspoeng:
    33
    Stasjon: Svg
    Bil bestilt: Cfmr SUV Toyota urban cruiser el.l.
    Bil utlevert: Cwmr Ford Focus stv.

Tja, ble vel nedgradert her?
    Ultrakjip bil. Lettkjørt, lavt forbruk, og dett var dett. Denne var nok ribbet for utstyr og ble utlevert ganske skitten til meg. Men samma det. Den stoppa ikke, og gikk heller ikke i lufta, så alt i alt kom jeg tilbake helskinnet og sier meg fornøyd med det!

20. RedLine

RedLine Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Stasjon: GVA
    Bil bestilt: Kompakt, Aut. Volvo V40 eller liknende
    Bil utlevert: Volvo XC60 AWD D5 aut. (Klasse: X, Stor elite SUV, 4x4)

Denne oppgraderingen luktet det virkelig svidd av. Utrolig fin, komfortabel og lettkjørt bil. Det hjalp også godt på at absolutt alt av ekstrautstyr var på plass.

Del denne siden