Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Lol. Den var fin. Har ikke kjørt den nyeste modellen, men Golf med 1,6,4,3,2, eller 1 er ikke akkurat drømmen. Her i USA har de en 5 sylindret 2,5 bensin med 170 hester som fortsatt er rimelig daff spør du meg. 2.0T derimot er for gutta
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Bra å få ett kjerringsyn i debatte ;)

    Ingenting galt med Gold, men er enig at det er en kjedelig bil, bare hakket mer spennende enn en Toyota. I gamle dager, var Golf mye mer spanande, men det var før din tid :p
     
    SASlovah4evah liker dette
  3. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Dette var en diesel et-eller-annet, men trøbbelet med Golf (eller nært sagt hvilken som helst VW) er at en sånn med større motor er fremdeles bare en grusomt kjedelig Golf. Der er bare at den er litt kvikkere ut av lyskryssene. ;)
     
  4. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, kan være, men greit å ha er kvinnelig syn på det også. Jeg er en av de som ikke helt skjønner hvordan Golf kan bli sett på som gjevt, spennende eller luksuriøs, og som mener den bilen er over snittet oppskrytt. ;)
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Enterprise
    Status: Nada Lada
    Stasjon: Cumming, GA
    Bilklasse bestilt: 'Noe som koster under 30 dollar dagen' (for å tekkes forsikringsselskapet)
    Bil utlevert: Kia Rio.
    Pluss: Billig. Hakket bedre å kjøre enn en Trabant, men mangler sjarmen. Satelittradio!
    Minus: Billig. På alle måter. Lydanlegget høres ut som to blikkbokser koblet sammen.
     
    Last edited: 17. des 2013
    Trety and AndersB like this.
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Ingen. Booket igjennom SAS Bedriftsportal
    Stasjon: Kjevik, KRS
    Bilklasse bestilt: Økonomi, manuell, klima
    Bil utlevert: Ford Fiesta med manuelt gir og klimaanlegg. Spell ny.

    Pluss: SAS har forhandlet svært gode priser. 35% rimeligere enn på avis.no. Bilen gikk også forbausende kjapt. Var noe sånn ecoklimablunicepolarbear - greie, som alle biler har nå.
    Minus: Sjåføren (meg). Glemte å fylle fuel da jeg leverte tilbake, og får sikkert en kjekk regning på det. Kom ikke på det før jeg satt med en øl i avgangshallen.
     
  7. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: 5 Star
    Stasjon: TRD (Trondheim Værnes)
    Bilklasse bestilt: Gruppe D - "Audi A3 eller tilsvarende"
    Bil utlevert: Skoda Rapid

    Pluss: OK bagasjeplass.
    Minus: Hvor skal jeg begynne? Forferdelig møkkabil av absolutt verste sort (nesten like ille som Fabia). Elendige kjøreegenskaper, fullstendig fravær av styrepresisjon, dårlige seter, alt inni er billig hardplast (samme type som normalt inneholder Tictacs) og middelmådig komfort. Legg på en girkasse som ikke lar deg sette den i første uten kamp samt et ratt som er vondt å holde i (!!!), og så er katastrofen komplett.

    Det er helt utrolig at Hertz på Værnes dummer seg så til de grader ut ovenfor faste kunder nok en gang. Skoda Rapid i klasse D er rett og slett villedende markedsføring (jeg forventer A3, A-klasse, 1-serie, V40 eller Giulietta her), og dette vil få konsekvenser for kundeforholdet. Hos Hertz lønner det seg nemlig ikke å være trofast kunde, da får du tildelt den verste møkka de har.
     
    tommy777 liker dette
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Har du kjørt R32....? ;)
     
  9. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Irrelevant, alle fabrikker greier å putte en diger motor under panseret på en kjedelig bil. Det gjør Golf i alminnelighet ikke det spor mer spennende, og er i realiteten bare en parentes.

    Men i teorien er mye motor spennende i seg selv, men i det øyeblikket man kjører til eller fra jobb (som man vanligvis gjør), så er det i grunnen ikke annet enn en Golf eller Corolla med høy prislapp... ;)
     
  10. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Men er det utseende eller kjøreegenskaper du synes er kjedelig....... Om det kun utseende er det OK(da dette er din mening), men er det kjøreegenskaper kan du ikke si det er irrelevant hvis du ikke har prøvd den. Jeg tør vedde på at pipa har fått en annen lyd om du har prøvd R32 og kjøreegenskapene....( ok den er litt understyrt,men det er minimalt ;) )
     
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Statusløs
    Stasjon: HNL
    Bilklasse bestilt: Mellomstor cabriolet, Ford Mustang eller lignende
    Bil utlevert: Volvo C70 convertible

    De var visst tomme for Mustang så da ble det Volvo. Tenk at jeg måtte helt til Hawaii for å få kjøre Volvo for første gang. En opplevelse!

    Pluss: Den ser ikke så halvgærli ut og var overraskende grei å kjøre.
    Minus: Det er ikke helt det samme å cruise rundt her i en Volvo som i en Mustang :p
     
    SASDC8, Trety and SASlovah4evah like this.
  12. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan garantere deg at Golf ikke blir det spor mer spennende å kjøre fordi de i fortiden har laget en eller annen marginal modell med stor motor. Og Golf er generelt kjedelig både å kjøre, og å se på - utvendig som innvendig.
     
    Zzzindre liker dette
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Forresten; STOR tommel opp til Avis-damen på HNL airport som ordnet opp for meg ved levering av bilen. Jeg trodde jeg hadde avtalt at Avis skulle fylle bensin på kjerra ved retur - men det var visst ikke det vi hadde blitt enige om. Prisen for at Avis skulle fylle på bensin ved retur var rett rundt 3,7USD per gallon ved forhåndsavtale. Av alle de bensinstasjonene jeg passerte på øya, var det nesten ingen som solgte bensin til under 4 USD per gallon, så strengt tatt var det vel egentlig lurest å la Avis fylle opp tanken ved retur :p

    Nuvel, avtalen var visst ikke slik og man må da egentlig betale nesten 7 USD per gallon om man returnerer bilen uten full tank. Damen i skranken gjorde dog en manuell endring siden jeg sa det da må ha skjedd en misforståelse. Jeg slapp unna med å betale litt over 4 USD per gallon hos AVIS.
    God service, selv om det sikkert var min egen feil :p
     
    Trety and SASDC8 like this.
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183

    Nytt år, nye billeier!

    Leiebilselskap:
    Avis
    Status: Ingen.
    Stasjon: Evenes
    Bilklasse bestilt: Økonomi, ala Polo
    Bil utlevert: 4 dørs Peugeot 208 med 500 km på klokka

    Pluss: "billig" i forhold til Hertz. OK bil med bedre kjøreegenskaper og futt enn en Polo. Bra stereo med USB. Funky soltak med artig LED belysning.
    Minus: Liten, men jeg bestilte jo noe smått, så min egen feil.
     
    Last edited: 28. jan 2014
    Trety liker dette
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183

    Leiebilselskap:
    National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: Seattle flyplass
    Bilklasse bestilt: Midsize
    Bil plukket: Tok en Ford Expedition, meget bra utvalg

    Pluss: V8. Skikkelig bygd. Bil for gutta. Slagskip
    Minus: Brukte litt suppe
     
    Last edited: 28. jan 2014
    Trety liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Presidents Circle
    Stasjon: Denver Flyplass
    Bilklasse bestilt: Fullsize
    Bil tildelt: Ble gitt en Buick ettellerannet, la frem legitimasjon på at jeg var under 70 og fikk deretter en flunka ny Volvo S80

    Pluss: Pakkfull av utstyr. USB og Bluetooth.
    Minus: Volvo har små motorer i USA. 3.2 literen som sto i denne bilen var rimelig daff
     
    Henning, SASDC8 and Trety like this.
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: Reagen DCA i DC
    Bilklasse bestilt: Midsize
    Bil plukket: En GMC Terrain som var loaded.

    Pluss: Pakkfull av utstyr. USB og Bluetooth.
    Minus: Line change alarm som gikk av. Etter mye om og men fant jeg bryteren og skrudd av dritten
     
    SASDC8 and Trety like this.
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: Los Angeles flyplass LAX
    Bilklasse bestilt: Midsize
    Bil plukket: Den nye Chevy Impalaen. Sort

    Pluss: Chevy har gjort en meget god jobb med den nye Impalaen. Kjapp, stor og godt med standardutstyr. Skinnseter
    Minus: Ingen foreløpig
     
    Trety liker dette
  19. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    I fortiden????....... Lanseres ny R32 straks..... ;) Det er bare å teste.....men kanskje trangsyntheten smitter over på viljen.....;):p
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vil si at Golf ble en kjedelig da Golf mk3 ble lansert. Jeg plukker ikke en Golf eller Jetta når jeg leier bil, særlig i USA der man tilbyr en 2.5 5 sylindret motor som har ett elendig dreiemoment og er direkte lat i hele registeret.

    Hadde selv en GTI Mk2 som hadde gode kjøreegenskaper og var stor på den tiden. Nå er jeg for gammel til å ha en Golf, men forrige generasjon R32 var ikke akkurat spanande. Jeg lånte en slik da jeg hadde bilen til svigers på service for en del år siden og jeg var ihvertfall ikke imponert.

    Men som den VAG mannen jeg er, prøver jeg seff alt selv om jeg er alt for gammel for en Golf og er godt fornøyd med kjøreegenskapene og kreftene i min herrrrlige, nye 2014 A6 3.0T. Helt klart den beste VAGen jeg har eid pakkfull av kjøreglede. 0-100 går på 5,1 og man har virkelig bygd en bil som står i stil med langt over 300 hk.
     
    Trety and LN-FHU like this.

Del denne siden