Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: MXP (Milano)
    Bil bestilt: Gruppe O (Ford Galaxy 7-seter automat)
    Bil tildelt: Gruppe H (Ford Transit manuell).

    Etter denne starten på dagen:
    https://insideflyer.no/forums/threa...ing-om-inkompetent-insjekkingspersonell.8396/
    ankom jeg MXP med bange anelser...

    Spesielt: MXP gjorde ingen skam på mytene om italiensk kaos. 15 stykker i kø, og navnet mitt ar ikke på Gold-tavlen... Etter mye om og men fikk jeg dog bekreftet at jeg kunne gå direkte til parkeringen og plukke opp bilen.
    Her hersket det dilig kaos med mye tasting pr leietaker, og da det ble min tur kom tilbudet til reiseselskapet mitt på 6 pax med bagasje: Her var det ingen bil klar til tross for bekreftet reservasjon og tlf. varsling via Hertz Norge om at jeg ble to timer forsinket.
    Den (overarbeidede) agenten konfererte med stasjonssjefen og kom triumferende tilbake og hevdet at siden jeg var "Gold" medlem hadde de trukket trumfesset ut av ermet: Audi A4!
    Da jeg påpekte at vi VAR 6 pax og HADDE bestilt en 7-seter virket det fremdeles som hun ikke skjønte at dette var et problem.... 7-setere+ hadde de uansett ikke, take it or leave it...
    Frustrasjonen min var nok etterhvert påtakelig og kroppspråket mitt adapterte seg lynraskt til lokal dialekt, og jeg sto på mitt. Etter ytterligere 45 min klarte hun å fremskaffe en Transit som plassmessig er adekvat, men komfort- og girmessig IKKE spesielt hyggelig. Dette ble Catch-22 og jeg aksepterte motvillig.
    Vanlig runde med inspeksjon av bilen, avkryssing av 5 ikke-avmerkede skader og påpeking av at "Full tank" IKKE betyr at den står på 5/8... Aranzano neste i voldsomt regnvær og med kjøreegenskapene til Lasse Sætre/Eric Heiden..
     
    Stuttfeiten and Petter B-C like this.
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: GOA (Genova), endagsleie transporetetappe til MXP.
    Bil bestilt: Gruppe M (Merceds Vito Automat)
    Bil tildelt: M (Ingen relevant oppgraderingskategori i flåten).

    Ny bil, 1,500km var den gått, ingen skrammer, men nok en gang en ekstrarunde innom kontoret, levert ut med halv tank ttf avmerket 8/8...
     
  3. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Theresienwiese München
    Bil bestilt: Jaguar XE (eller lignende, BMW 3 serie, Mercedes C klasse)
    Bil tildelt: Mercedes E 220

    Det viste seg at denne stasjonen ikke hadde noen "fete" biler, men hun som jobbet der sa at hun kunne flytte bestillingen min til Stachus. Kjempefint, fordi vi ville gjerne betale for en oppgradering til en fet kjærre, vi dro bort dit, men der kunne de fortelle meg at siden bilen var forhåndsbetalt så gikk ikke det. (Enda hun på den første stasjonen sa at det var ikke noe problem) ganske irriterende! Særlig når mitt argument var at bilen kostet akkurat det samme der og da, som når jeg bestilte. (Sjekket på app'en å viste dette til han som jobbet der og hans manager som ble tilkalt) Det er en helt annen verden å flashe platinumkortet i USA enn Tyskland. Ikke mye anerkjennelse av status i Tyskland. Uansett, så endte jeg opp tilbake på den stasjonen jeg hadde bestilt fra og fikk utlevert en E klasse som hadde gått 14! Km (gratis oppgradering) Vi kunne fått en Audi A6, men da måtte vi betale 20 euro per dag. Droppet det, da en E klasse en minst like bra i mine øyne. Veldig fornøyd med E klassen, nydelig interiør, deilig å kjøre og støysvak bil.
     
    Last edited: 22. juli 2017
  4. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Leieselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: HEL (Helsinki-Vantaa)
    Bil bestilt: Gruppe B (Ford Fiesta e.l.).
    Bil mottatt: Gruppe D (Skoda Octavia)

    Kommentar:
    Oppgraderingen var hakket over forventning (iflg. reglene for min status). Bilen var ikke helt ny (34000km), men iallefall strøken innvendig og var overraskende romslig både i kupeen og i bagasjerommet til middels sedan å være. Avslo tilbud om egenandelsreduksjon (fra 967 euro til 0), da jeg har gratis forsikring for dette (opptil NOK10000) via Cresco kredittkortet jeg brukte til å betale med. Totalt for leien var i underkant av 300 euro for seks dager.


    Snacky
     
    Last edited: 18. juli 2017
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: AGP, Malaga
    Bil bestilt: Ford C-Max, gruppe D.
    Bil utlevert: Volvo XC60 Automat gruppe Y6
    Tidligere hatt div dårlige erfaringer, her var alt HELT på stell fra start. Forhåndsklarert oppgradering til min foretrukne bil for hele leieperioden på 3,5 uker(!) (Prisdifferanse mellom de to klassene for denne perioden NOK 21,000.-)
    I'll be back!
     
  6. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: MIA (Ultimate Choice)
    Bil bestilt: Standard/Stor (Klasse D)
    Bil valgt : Infinity QX80, særdeles velutstyrt utgave

    Husker faktisk ikke hvordan jeg fikk PC status, har ihvertfall ikke leid 20 ganger hos Hertz, men tror det enten var noe som fulgte med et kredittkort eller en statusmatch mot Sixt Platinum som jeg fikk som Eurobonus Diamond (igjen takk til forumet her for tips :) ).

    Leste om Ultimate Choice her og @tommy777 sine tips, bestilte derfor bare en vanlig bil i klasse D til ca 2700,- NOK for en uke.

    Fikk mail fra Hertz et par timer før henting om at jeg kunne gå til PC området og plukke, eller evt. oppgradere fra Premium Upgrade området for $25 per dag . Utifra reviews etc av ultimate choice så forventet jeg standard biler av nyere dato, kanskje en Infiniti, en cabriolet eller en liten SUV/crossover innimellom

    Fikk regelrett sjokk og måtte sjekke 3 ganger at jeg stod på rett område :)
    Der var det linet opp med store SUV'er, Suburban, Yukon XL, Tahoe etc. og så stod det en mørk blå rålekker Infiniti QX80, nyvasket og tydelig en påkostet modell.
    Kuppet denne, var skikkelig usikker på om jeg fikk lov til dette, men fikk sjekket den ut helt fint og uten påslag i prisen :)
    Var også inklusiv GPS.
    Bilen er en drøm å kjøre, så nå blir det noen flere langturer enn jeg hadde tenkt :)
    (og fruen får plass til shopping - dette kan bli dyrt...)

    En liten digresjon, i Premium Upgrade området stod det bare 1 bil, en Infinity QX60, altså lillebroren til den bilen jeg tok :) (og som ville kostet ca 1500 mer for en uke)
     
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: KEF
    Bil bestilt: Billigste, Toyota Aygo eller liknende med manuelt gir
    Bil utlevert : Nissan Micra med automatgir

    Som @rkvalvaa så vet jeg ikke hvordan jeg fikk PC, det bare ramlet ned i postkassen (postkassen, postkassen). Kan ikke ha husket å gjort noe annet enn å melde meg inn i Hertz sitt bonusprogram.

    Ikke helt den nyeste versjonen av Micra, men funket helt greit for 4 dager på Island. Skulle gjerne hatt noe med litt kraftigere motor, da det tok laaang til å akselerere, men sånn er det når pris alene styrer bilklassen.

    Mest fornøyd med å ha fått en bil med 5 seter, da vi til tider var 5 i bilen (Aygo har bare 4 seter).
     
    rkvalvaa liker dette
  8. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: Presidents Club
    Stasjon: TRD - Værnes
    Bil bestilt: Citroen C Zero
    Bil utlevert: oppgradert til VW E-golf

    De var utrolig hyggelige! Hadde bestilt for 2 dager, men spurte om hvordan det ble hvis jeg ble et par timer forsinket. Det var null stress.
    Aldri hatt noe problem med leie hos Avis. Alltid supert :D.

    Bortsett fra at man kan få litt rekkevidde angst når man reiser rundt på landsbygda i Trøndelag :p
     
  9. Filip

    Filip Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: Drammen
    Bil bestilt: Totota Yaris
    Bil utlevert: Audi A3 automat
    Leie fra fredag til mandag.

    Bestilte 2 dager før via Sas sin side, så bilen ble registrert med utlevering 0930 av en grunn, ringte til stasjonen og undersøkte om jeg kunne hente den kl 0700, noe som var OK.
    Dagen for henting var det ukjent at jeg skulle hente den 0700, ble da tilbudt en VW up. Nevnte om det ikke var noe oppgradering hvis man har Presidents Club, etter litt leting så fikk jeg da en A3 med 40k på telleren. Bedre enn en Up.
     
    Last edited: 28. aug 2017
  10. Filip

    Filip Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: Førde
    Bil bestilt: Totota Yaris
    Bil utlevert: Toyota Yaris Hybrid (usikker på om det er en oppgradering...)
     
  11. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: Bergen City
    Bil bestilt: Gruppe B
    Bil utlevert: Yaris Hybrid

    Mindre imponerende opplevelse: Når jeg skulle hente ut bilen spurte jeg om oppgradering, men det skulle vise seg å være vanskelig ... så ble en Yaris! Ruslet så bort til utlevering for å hente bilen, men da var den ikke klar. Etter å ha ventet i 10 min kom det en Yaris kjørende og sjøføren sa "okey" og gikk sin vei. Etter å ha sjekket kontrakten viste det seg å være min bil, så kjørte avgårde. Bilen var for øvrig ikke rengjort innvendig - lå igjen flasker og søppel fra forrige leietaker!

    Klagematriale? Hvor sender man evt mail?
    Har brukt Avis en del i det siste, men må si at det etterhvert er mer fristende å bruke Hertz istedenfor ...
     
    Last edited: 03. sept 2017
  12. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Send meg en PM med informasjon om leiekontrakten din, så skal jeg se på denne saken.

    Mvh

    Thomas
     
    Roberto liker dette
  13. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: CDG
    Bil bestilt: 500x eller lignende
    Bil utlevert: Helt ny audi Q2 Sline med med 170hk, og masse utstyr

    Litt kø i prefferd, STOR kø i vanlig del, tildels stor misnøye da en ny herre i dress skulle trumfe alle og gå forbi, fordi han var PREFFERD og flasha kort... jeg mumla tørt "we are all prefferd" og hans glis forsvant fort der han tusla bakover med halen mellom beina.

    Bilen stod rett utenfor døra med cayenne og de kule gutta, over all forventing, 2400ish for 10 dager!
     
    Henrik, Travellingalf and Petter B-C like this.
  14. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: BCN
    Bil bestilt: Ford C-Max, gruppe D
    Bil utlevert: Volvo V70, gruppe I, gått 15,7k. De "hadde" ikke større inne og pushet de ikke på dette for en 2-dagers leie der kun 200 km ble tilbakelagt.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: SVG
    Bil bestilt: Focus el. l.
    Bil utlevert: Jaguar SUV, kraftsak med alt hva hjertet begjærer :)

    Avis Stavanger skuffer aldri :)

    Dog ser jeg nå at regningen er på 300kr mer enn da jeg bestilte. Får spørre om det når jeg leverer inn på søndag.
     
    Eddie47 liker dette
  16. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: AVIS
    Status: Presidents club
    Stasjon: Ohare, Chicago
    Bil bestilt: Ford Fusion
    Bil utlevert: Volvo xc60, relativt ny, men masse bulker og riper.

    Etter et par dager så vi ved en tilfeldighet at dekkene var helt utslitt innerst. Vi måtte derfor bruke en ettermiddag på Ohare. Mannen var lite fornøyd og etter litt å ha fortalt hvor frustrert han var fikk han en BMWx5. Lekker bil men akk så vond å sitte i... ;) Dette er 3. gang på et år hvor vi må returnere bil pga. alvorlige feil ved leie hos AVIS i USA. Tror vi må bytte selskap :(
     
  17. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: Avis OSL
    Bil bestilt: Gruppe B
    Bil utlevert: Jaguar F Pace

    God service og meget bra bil!

    IMG_4291.JPG
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    En oppfølging på denne. Det viste seg at fordi flyet hadde landet før tiden (ca 20 minutter) så hadde jeg tatt ut bilen for tidlig...
    Jeg hadde booket bilen fra 19.30, flyet skulle landet 19:05. Så jeg tok litt i av hensyn til evt forsinkelser. Vi landet litt før tiden, så jeg var vel og hentet ut bilen ca 19:10-15. Og da ble det tillegg...
    Jeg hadde oppgitt på bestillingen hvilken flight jeg kom med.

    Da hadde altså systemet automatisk lagt til et døgn var forklaringen jeg hadde fått.

    Jeg ser logikken i dette, men jeg syns egentlig personalet kunne gjort meg oppmerksom på det, for da hadde jeg selvsagt ventet de 10-15 minuttene.

    Som det ble, så ringte jeg dem tilbake lørdag og fikk dette forklart og fikk også justert leietidsrommet så det ble riktig beløp igjen. Nada problem. Veldig fornøyd med servicen altså, men jeg ble litt satt ut av automatikken her.

    Men, det er ikke fritt for at jeg tenker at dette har jeg antagelig tabbet meg ut på før (ja, jeg vet, det er sløvt), ettersom jeg som regel ikke titter så nøye på kvitteringen ved utsjekk av bilen, og når det er gått opp når jeg blir belastet tilskriver jeg det bompenger.

    Så, moralen er; Alltid dobbelsjekk.
     
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: PSA/Pisa, levert tilbake på FLR(Firenze).
    Bil bestilt: Gruppe D
    Bil utlevert:Gruppe L (Ford Galaxy automat med en bøtte ekstrautstyr, gått 12k).

    Trodde ALDRI jeg skulle uttale dette, men her leverte Hertz Italia virkelig!
    På forespørsel møtte de meg ved terminalutgangen BÅDE ved utlevering og innlevering. Bilen hadde full tank og alle skrammer/merker var korrekt avmerket!
    Hadde lagt inn merknad om større bil (og at reisefølget var 4 kvinner med bagasje:rolleyes:) med god bagasjeplass, funket bra. Totalkostnad for 3 døgn: €105.- all in.
     
    Petter B-C and Travellingalf like this.
  20. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: Avis OSL
    Bil bestilt: Gruppe A
    Bil utlevert: Audi A3

    Fikk egentlig en Yaris, men etter å ha sagt at det var relativt uaktuelt ble det en Audi A3!
     
    Petter B-C liker dette

Del denne siden