Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. Grove

    Grove Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Avis
    Status:
    Stasjon: MQN
    Bil bestilt: Mini
    Bil mottatt: Skoda Octavia

    Booket gjennom link på SAS-siden. Prisen var flere hundre kr lavere selv for mini der enn direkte hos Avis.
    Større og mer behagelig bil er bare et stort pluss!
     
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: AGP
    Bil bestilt: Ford C-Max, gruppe D
    Bil utlevert: Gruppe Y, Volvo XC60.
    Malagakontoret begynner nå å kjenne mine preferanser; bilen bled "Carfirmed" før landing og ble vinket frem foran Gold køen og gitt nøkler umiddelbart. Total vente-/utleveringstid: 1,5 min. :cool:
     
    DanH and Travellingalf like this.
  3. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Leieselskap: BMW-on-Demand
    Stasjon: Munchen, BMW Welt
    Bil bestilt: BMW i8 og M3
    Bil utlevert: BMW i8 og M3

    Kan vel ikke kalles vanlig bilutleie, men gud hjelpe så artig!
    De tok inn og utlevering MEGET seriøst, tror hun jenta hadde hvite hansker da hun sjekket felgen ved utlevering av i8'n. Må si at i8 var en artig opplevelse, men den kan ikke måle seg med M3.
    Fyllesyken fra et par dager på oktoberfest ble raskt kurrert av alt adrenalinet jeg fikk på frifart autobahn.
    De hadde ikke desverre ikke M5, siden den gamle modellen var gått ut og den nye kom tidlig neste år.
     
    Petter B-C, Blaa and Travellingalf like this.
  4. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Er det lov å spørre hva du betalte for herlighetene?
     
  5. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Selvsagt, de tok 50 euro i timen for m3 og 100 for i8 :) leie utover 3 timer ble kun belastet for 3 timer på dagtid
     
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hørtes veldig fristende ut :) må bare forte meg å bli 25 først.
     
  7. nikky91

    nikky91 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Kristiansand
    Bil bestilt: VW Golf, CMDR
    Bil utlevert: Audi A4 Quattro, SWAR

    Meget bra og rask service.
     
  8. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Bra at flere prøve BMW onDemand.
     
    Larsmarius liker dette
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Leieselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: Sogndal lufthamn
    Bil bestilt: Kategori I, eks Yaris automat
    Bil utlevert: Polo, manuell

    Valgte en dyrere kategori for å få automat. Det var ikke noe særlig poeng. Fikk mindre bil med manuelt gir. Får vel sende en mail og klage. Skal i alle fall ha igjen penger for mellomlegget..
     
  10. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: Avis OSL
    Bil bestilt: Gruppe I
    Bil utlevert: Passat GTE, Gruppe O

    Ble presentert med en Skoda Rapid, men spurte om de ikke hadde noen finere biler inne. Etter litt frem og tilbake ble det en relativt sprekt Passat!
     
  11. obergland

    obergland Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    18
    Leieselskap: Hertz
    Status: Gold 5*
    Stasjon: Hertz PDX
    Bil bestilt: Gruppe L (SUV)
    Bil utlevert: Ford Escape

    Carfirmation tikka inn på mobilen, nøkkel i bilen, viste førerkort og var ute. Tomt for "små" SUV på Gold Choice den dagen. ($36.95 per dag i 6 veker for oppgradering til ekstra stor SUV frista ikkje). Flott turbil på til tider smale vegar (men sakna Ford Explorer på interstate ...) Rush for tilbakelevering kl 05:30 om morgonen, men med bra med bakkemannskap var det gjort unna før kofferten var ute av bagasjerommet.
     
  12. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: TRD
    Bil bestilt: MB E-Klasse e.l. (PDAR)
    Bil utlevert: Volvo XC90 T8 (XFAR)

    Blir alltid møtt med et smil hos Sixt på Værnes, og når man i i tillegg blir oppgradert starter dagen bra. Jeg har kjørt den nye XC90 med dieselmotor tidligere, derfor var jeg spent på hvordan hybridløsningen fungerte.

    Ikke overraskende var det mer enn nok av krefter, med en kombinert effekt på drøyt 400 hk. Imidlertid er det nærmest latterlig at denne type SUV har vært den store vinneren i forbindelse med omleggingen av bilavgiftene i 2016 og 2017. Volvoen veier 2,2 tonn, og den klarer å tilbakelegge mesteparten av dagens EU-test (forbruk og utslipp) kun ved bruk av el. motoren. Det resulterer i et offisielt forbruk på 0,21 l pr. mil på blandet kjøring. På mine 40 mil hvor ca. 95 % var langkjøring, kom jeg såvidt under literen pr. mil. Først i forslaget til neste års statsbudsjett har gjengen på Stortinget skjønt at disse bilene ikke akkurat er de som skal premieres for å ha et lavt utslipp og redde miljøet.

    Til dere som har kjøpt en XC90 T8: Gratulerer, dere eier en flott bil, og kan vel med god grunn le hele veien til banken.
     
    Travellingalf liker dette
  13. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: Golf
    Bil utlevert: Jaguar F-Pace 2.0d SUV 4x4

    Standsmessig oppgradering, artig å kjøre. Meget god service, så ikke noen bedre biler parkert. De hadde allerede oppgradert før jeg ankom.
     
    Last edited: 22. okt 2017
    NilsernNilsen liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leieselskap: Avis
    Status: President
    Stasjon: EVE
    Bil bestilt: Audi A3 (D klasse)
    Bil utlevert: Subaru XV 4x4 Aut

    Tabbet meg ut med å ha reservert til kl 22, mens jeg faktisk ankom 17:30. Elegant håndtert av Avis’ mann. Som alltid service minded.
    Litt skuffet over bilen, ikke Avis men merket. Mange år siden sist jeg kjørte Subaru, men alltid tenkt på det som kvalitet.
    Imidlertid, denne hadde høyt støynivå, dårlig defroster og litt blikkbokspreg.
    Avis hadde satt på vinterdekk, men ikke kalibrert dekktrykk sensor, dermed blinkende varsellampe hele tiden. Og bilen utlevert uten isskrape, det er fy fy i nord norge på denne tiden av året.
    Navigasjonsanlegg var satt opp med tysk språk og av alle ting miles!
     
  15. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: Gold
    Stasjon: Hertz LAX
    Bil bestilt: Gruppe U6 (Corvette Stingray)
    Bil utlevert: Corvette Stingray

    Av en eller annen grunn så var ikke førerkortet mitt korrekt registrert hos Hertz i USA, så jeg måtte en snartur via Gold-skranken for å plukke opp leieavtalen som normalt sett burde ligget i bilen. Bra service, til tross for at jeg kom litt før avtalt utleveringstidspunkt.

    Bilen så bra ut, hadde gått drøyt 11k miles, men etterhvert som jeg fikk sola inn fra siden så jeg at bilen var dårlig vasket innvendig, ellers ingen mangler.
    Gliset dukket opp da jeg trykket "start engine" og V8-en brummet til.

    Denne bilen hadde imponerende bra Navi til å være USA og den var stille til å være en kabriolet, men jeg ble litt skuffet over automatgirkassa som det var veldig vanskelig å skjønne seg på. Om den ble sjaltet manuelt så føltes den fortsatt veldig treg på girskift - mulig det bare er jeg som er bortskjemt med Audi S-tronic til vanlig ...

    Det ble nesten 1800 miles på 6 dager, og bilen føltes bedre da jeg leverte den enn da jeg hentet den ut, men sittestillingen var fortsatt litt anstrengt for 190cm med taket oppe (det var for varmt til å kjøre med taket nede på dagtid ..)

    Hertz return car sjekket ca ingenting, bare takket for leien og ønsket meg god tur videre, samt lurte på hvordan jeg likte bilen. Mulig det går 13 Corvetter på dusinet hos dem :)

    PS: jeg har alltid bestilt "billigste mulig OK bil" tidligere i USA, men føler helt klart at det var verdt å doble prisen for å få en skikkelig muskelbil.
     
  16. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    avis president, usatur og leiebil på FLL, fikk ikke bil først, selv om navnet stod på tavla hadde de 0, 30 min med surr fikk jeg en mustang med rekke4, so much for å få en upgrade og være presidents club, bilen var full av søppel også, tøyt ut av hanskerommet, akkuratt nå 0 happy med de, pleier jo være så sykt ordnung, og alt var bare crap i dag :/

    Sendte mail via amerikanske siden uten respons, får ringe i morgen
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det jeg tenker Subaru handler om.
    Fremkommelighet til lav pris.
    Komfort er underordnet..
     
  18. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: BCN
    Bil bestilt: Gruppe W (BMW 1-serie)
    Bil utlevert: Gruppe Y (Volvo XC60 Automat).

    Nok en gang "song and dance" i skranken på BCN der de "gledesstrålende" fortalte meg at jeg var oppgradert til en 3-serie og ikke kunne skjønne hvorfor jeg ikke takknemlig knelte foran de.. Forhåndsmerknad fra Hertz Norge om oppgradering til gruppe Y som de jo hadde tilgjengelig hjalp ikke... Heldigvis var stasjonssjefen on site, Volvo'en dukket magisk opp i inventory og klar meldin g om å ta direkte kontakt med station manager neste gang.. ENDELIG kan det være håp for BCN i fremtiden også...
     
    Insomnia4u liker dette
  19. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Ny runde hos avis, innom de for å klage på at bilen var full av riper, skitten, ingen upgrade, måtte også inn med kortet for å dokumentere min status så de kunne fikse, ref info på mail og tlf

    viser seg at i feltet med status står det bare prefferd, ikke + eller lignende man må ha for president, står kun som en "remark" i ett felt i datasystemet, er dette noe krasj mellom usa og europa?

    De fikset 0 i datasystemet, de mente det måtte løses sentralt, selv om de sentralt hadde sendt meg inn dit for verify, bilen var like skitten, like ripete når jeg dro da de ikke hadde noen andre biler (mente de) .Nytt issue nå var at de mente jeg hadde laget alle ripene (ny mann på utsjekk i porten kontra supervisorene jeg snakket med inne)

    Jeg ble tilbudt fritt valg fra "upgrade" raden må sies, litt ironisk navn når alle bilene var absolutt laveste entry level skit. Herren på stedet sa jo også rett ut at de ikke satte noe fint der.

    Sjekket på web for MIA/FLL og da er det jo masse tilgjengelig...


    Seriøst 0 imponert over AVIS akkuratt nå, her jeg kjører rundt med rekke 4 :eek:
     
    Last edited: 05. nov 2017
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Mener bestemt at de var bedre før :)
     

Del denne siden