Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Alt var bedre før :)

Men av de årganger jeg har testet subaru er det bare grøss og gru...

RoadKing liker dette
  2. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    641
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde NØYAKTIG samme opplevelse med Avis på EVE på tirsdag. Blinkende varsellampe og manglende isskrape... Men jeg hadde en Auris hybrid :p

RoadKing liker dette
  3. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,445
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke for å spore av tråden, men jeg lurer noen ganger på om de som kjører fram bilene etter klargjøring er både blind og døve, eventuelt så gir de bare f....
    Rekorden var en gang Avis i Oslo prøvde å prakke på meg en C4 der dashbordet var av typen disco med varsellys i bøtter og spann når jeg satte nøkkelen i tenningen. Varselet om "brake failure" toppet det hele. Men jeg måtte pent vente på at noen ble med ut og kikket på bilen før jeg fikk en ny, det kunne jo tenkes at dette kunne fikses med å trykke på noen knapper o_O

Aussie74, Insomnia4u and RoadKing like this.
  4. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Vi på Sola har mange Subaru av modell, XV, Impreza, Forester og Outback.
    Til de som virkelig misliker disse: hvilken av disse er dere så misfornøyd med?
    Vi har hatt disse ganske så lenge og bare 1 kunde har glefset fordi han fikk en Forester. Jeg liker veldig godt Outback'en og tar den ofte som vaktbil, men så er jo det meg da.
    Når det gjelder dekklyset Mr. RoadKing så forstår jeg godt din frustrasjon. Men du aner ikke hvor drittleie vi alle er på bilutleien pga dette.
    Toyota er verstingen og selv om vi får det hele nullstilt, kalibrert...you name it, så kommer det på igjen. Hører samme beskjeden fra andre firma også og vi er så oppgitt av det. Å fortelle kundene at de må ignorere lyset gir en falsk trygghet, men det er ingenting mer vi kan si. Sorry.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,957
    Bonuspoeng:
    293
    @Aussie74 ;
    Jeg var ikke spesielt misfornøyd med Subaruen, jeg var vel mer overrasket fordi jeg hadde så høye forventninger til merket. Antar at jeg ikke har hatt riktig utgangspunkt :)
    Kjørte en flunka ny Forrester for mange år siden, som jeg husker som en fantastisk bil, men hadde ikke så bred erfaring den gang, så det kan hende jeg retter baker for smed her.
    Var iallefall ikke meningen å starte noen hat kampanje på Subaru. Absolutt ikke :).
    Men, det burde ha vært isskrape ;)

Aussie74 liker dette
  6. Aussie74

Aussie74 United Airlines Million Miler

Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for masse bra info @RoadKing
    Jeg synes det er helt topp samme hva meningen din er på biler. Jeg tar det bare opp med innkjøpsmannen slik at vi vet hva kundene liker. :)
    Vi har så vidt begynt å få inn noen Kia Sportage og jeg skal innrømme de var ikke så verst. Men som sagt...smak og behag.
    Isskraper er noe som ikke bør slurves på. I hvert fall ikke oppe i nord! Hver eneste vinter opplever jeg kunder som har brukt sitt kredittkort for å skrape bort is da isskraperen er blitt glemt av vår rengjører. Av og til så gir jeg disse bare ut ved selve utleien også. Bare sånn i tilfelle ;) Men jeg krysser fingerene for en mild vinter her i SVG. :D

RoadKing liker dette
  7. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: Avis AMS
    Bil bestilt: Mercedes E Klasse
    Bil utlevert: Volvo V70 (Kranglet meg til E-klasse)

Kaos da AMS var stengt pga vind, så alt sto på huet når jeg kom frem.. Langt å gå til bilene, samt forsøk på nedgradering... Fikk beskjed om at alt var ok når jeg kom tilbake. I det jeg satt med ned i loungen fikk jeg mail at det var skade under frontfanger og de trakk 1135EUR. Litt etterpå fikk jeg fartsbot for 114km/h i 100km/h sone (veldig strengt) + 45EUR fra Avis i adm.gebyr.. Jeg velger selvfølgelig å legge all skyld på Avis og går tilbake til gode gamle Hertz..

8. andersand

andersand Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Avis leiebilen min har slutta å kjøre opp vinduet bak.....

men mr elgaen, har du booka via avis.no har man vel forsikret seg mot slik?

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,955
    Bonuspoeng:
    293
    Avis President...
    Ser det ut som en VW Polo?
    214CC19D-6C11-4346-85E3-F22EC28DC49F.jpeg

Petter B-C, Pingus, RoadKing and 3 others like this.
  10. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    93
    Oi, var det AGP? Må kanskje forsøke Avis en av de neste gangene... Har PC der også.

11. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,955
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, på flyplassen i Malaga.
    En deilig mørk blå Mercedes A 180 med automat og alt det utstyr du kan ønske. Krefter i massevis ..til VW Polo pris ....

RoadKing liker dette
  12. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Syntes du X5´n var vond? Kjørte t/r Malmø i fjor og kosa meg hele veien:)

13. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Vi prøvde M5 i fjor og bortsett fra på Autobahn var den nye en stor skuffelse.. Lite lyd og mye bil.. Tror du hadde det like artig i M3!

14. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Her må du utdype?

Jeg bestilte direkte gjennom Avis ja:)

15. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: KRS
    Bil bestilt: Volvo V90 diesel automat
    Bil betalt for: VW Golf
    Bil utlevert: Audi A4 quattro 2.0 tdi 190 hk automat

Skulle på en langtur til Sverige med 3 andre voksne, og vi skulle ha en anselig mengde bagasje og utstyr. Tok på forhånd direktekontakt med Sixt og Hertz på Kjevik for å sikre oss en bestemt bil, så vi ikke skulle få noen kjipe overraskelser, men heller kunne glede oss til en bestemt bil, da her en V90 som vi virkelig så frem til å kjøre. God bagasjeplass, god plass til de to medreisende bak, samt god komfort og sikkerhet gjorde V90 til et utmerket valg så vi for oss.
    Etter en del pruting med Sixt, og noe pruting med Hertz ble det avtalt en V90 diesel automat til en pris Hertz ikke kunne fatte gikk an.
    Sixt gjorde meg oppmerksom på at det på bestillingsbekreftelsen ville stå Golf CDMR eller noe slikt, men at dette ikke gjorde noe da han la inn en notis om at det egentlig var en V90.

Leiedagen kom, og vi gledet oss til å hente bilen. Vi kjørte ut på Kjevik og troppet opp på kontoret. Men hadde nevnte utleier lagt inn det notiset? Nei. Hadde de allikevel inne en V90? Nei. Eller, det vil si, i Kristiansand sentrum hadde de en stående. Problemet da var at vi var utrolig presset på tid, da vi hadde avtaler med de vi skulle plukke opp, samt en annen bil vi skulle kjøre sammen med. Utrolig skuffet takket vi ja til nevnte Audi. For all del, en OK bil med en fin motor, men Audi er vel ikke akkurat kjent for å være en plassvinner. Siden det skulle bli endel mil, og en del bagasje, var det viktig med god plass og mest mulig førerhjelpemidler.
    Audien hadde ikke engang automatisk cruise eller navi. i 2017...
    Resultatet var 4 misfornøyde voksne med stappfull bil, samt en lite fornøyd samboer som måtte være kartleser på en tur hun egentlig bare skulle nyte.

Til Sixt' forsvar skal det sies at prisen som nevnt var god, samt at den ansatte på jobb omtrent gav oss fritt valg i det han hadde inne. Panamera hybrid, Tesla model S 70D +++ ganske sjuke og digge biler, men dette var en av de turene du bare vet veldig godt at fornuften og hensynet til passasjerene og turøkonomien må trumfe alle andre lyster.

Samtlige tre ansatte jeg var i kontakt med på Sixt i forkant av leieforholdet var veldig hyggelige, servicemindede og imøtekommende mennesker. Jeg anser V90-mixupen som en glipp, og leier gjerne av de igjen. Om de vil leie ut til meg med mitt km-forbruk i helgen er en annen sak :oops:

16. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,229
    Bonuspoeng:
    293
    Bumper denne selv om det er et praktisk spørsmål og ikke en ride report.

Med Presidents sircle medlemskap hos Hertz skal jeg kunne leie en intermediate bil og fremdeles kunne velge fritt i Ultimate Choice avdelingen på de større flyplassene som SFO og MIA og planlegger å leie begge de stedene til våren. Er det noen som kan bekrefte hva som er laveste leiebilgruppe på den Norske siden som gir meg denne tilgangen i USA?

Noen som har erfaring med at dette tilbudet også gis til kunder som feks leier leiebilen gjennom expedia men er medlem hos Hertz? eller forutsetter denne rettigheten leie på Hertz sine hjemmesider?

Last edited: 19. nov 2017
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,955
    Bonuspoeng:
    293
    Selskap: Avis
    Status: President
    Sted: TRD
    Bestilt og betalt: Ford Focus
    Utlevert: Skoda Octavia

En veldig bra bil med det utstyr jeg har behov for og sikkert mye mer som jeg ikke vet om ..
    Damen lykkes i å selge meg forsikring mot egenandel .. søt jente som jeg i min mangel på søvn etter lutefisken, utnyttet min svakhet.

RoadKing liker dette
  18. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,434
    Bonuspoeng:
    183
    Selskap: SIXT
    Status: Platinum
    Sted: HAM
    Bestilt og betalt: Mercedes E-klasse
    Utlevert: Mercedes S 500 L

Har stort sett alltid fått greie oppgraderinger hos Sixt i Hamburg, men denne tok kaka. Hadde booket en helt enkel E-klasse, men når jeg kommer frem til den hyggelige og ikke minst søte damen så smiler hun og sier "Mr. Sandem, Heute haben wir eine kleine Uberraschung für Sie" og gir meg nøklene til en S 500 L. Og enda bedre blir det når jeg kommer ut til bilen, jeg er første leietager på den og kilometerstanden var hele 6 kilometer. :)

Fredag - mandag med fri kilometer og null egenandel kostet vanvittige 2.650 kroner... :)

Kalsnes, Are, Petter B-C and 6 others like this.
  19. pineapple_juice

pineapple_juice Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    779
    Bonuspoeng:
    93
    Selskap: Avis
    Status: Preferred Plus
    Sted: Johannesburg (Rosebank)
    Bestilt og betalt: Mercedes C
    Utlevert: Mercedes C

Skitten innvendig og utvendig. Helt tom for drivstoff. Ble dermed forsinka med en time. Ingen Preferred skranke og treg service. De ville dessuten ta betalt for additional driver, men jeg forklarte de reglene. Når vi omsider var på veien oppdaget vi at E-tag ikke fungerte (tilsv. AUTOpass) noe som er svært kjedelig i ferietrafikken for den som kjenner Sør-Afrika. Ringte utleiestasjonen men de fulgte ikke opp.

Har leid bil 15-20 ganger i SA og dette er første gang jeg har en dårlig opplevelse (var tidligere President Club nivå). Bestilte denne gangen gjennom Avisworld.com/Amex/NO
    Har lyst til å sende Avis en klage og se om de kan tilby noe kompensasjon, i form av EB-poeng... bør jeg rette klagen til Avis i Norge eller SørAfrika?

20. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også leid bil i SA en rekke ganger uten større problemer, men måtte argumentere rimelig heftig på flyplassen i Cape Town en gang angående størrelsen på bilen vi ble tilbudt i forhold til det vi hadde blitt lovd (også bekreftet på telefon). Det endte med at vi fikk en mindre bil til sightseeing og kjøring i og rundt CT og så fikk vi en ny og større bil når vi skulle kjøre nordover til Botswana. Greit nok.
    Uansett tror jeg du skal slite med å få noen kompensasjon i form av EB-poeng, men kanskje en voucher e.l.? Bestilte du bilen via Avis Norge så ville jeg ha klaget der først i alle fall.

Del denne siden