Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Nada
    Stasjon: MIA international
    Bil bestilt: Premium. MB CLA eller lignende
    Bil mottatt: Volvo S90 T5 AWD

    Plus: Fikk utlevert en nesten ny, strøken S90, kjørt knappe 3000 miles.
    For en som kjører en 2013 focus i Norge, var bilen en drøm å kjøre. Ligger strøkent på veien uten særlig støy i førermiljøet. God nok plass til 3 relativt kofferter i baggasjerommet. Adaptive cruisekontroll og eget "veihjelp" til å holde meg innenfor linjene, gjorde at jeg knapt trengte å kjøre selv. Siden vi tilbakela nærmere 900 miles på knappe 5 dager, var det avslappende å kunne ha en god bil å kjøre.
     
    Eddie47, Upsaker and Insomnia4u like this.
  2. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Skal til Hamburg igjen om et par uker og bestilte en MB E-klasse for en uke siden. I dag kom det mail, jeg er igjen oppgradert til S-klasse. Så få vi se hva jeg får denne gangen da. :)
     
    miura liker dette
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,155
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinium
    Stasjon: San Francisco Airport
    Bil bestilt: Mercedes-Benz CLA, Volvo S60, Volvo V60, Chrysler 300 eller lignende (PCAR)
    Bil mottatt: Volvo S90

    Deler nok ikke @artanis sin entusiasme over S90. Sitter for så vidt behagelig i bilen, og det er god plass i den. Brukte bilen ganske mye, kjørte blant annet fra San Francisco og til Portland tur retur. Det positive var at bilen hadde gått under 1000 miles, og det virket som den hadde alt av utstyr. Ellers må jeg si at Volvo S90 bærer preg av å være "underpowered", rett og slett for lite krefter i bilen. Hadde også tull med parkeringssensorene, en av sensorene foran reagerte plutselig uten at det var noe der. Heldigvis enkelt å deaktivere sensorene. skjermen var treg, og navigasjonen var kronglete å bruke, endte opp med å bruke mobilen. Neste gang Sixt prøver å "oppgradere" meg til en Volvo S90 så kommer jeg til å takke nei... :)
     
  4. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: AVIS
    Status: President's Club
    Stasjon: Gardermoen
    Bil bestilt: VW UP klasse A
    Bil mottatt: VW Golf GTE Klasse J

    måtte bestille bil på 2timers varsel, ble positivt overrasket over at jeg endte opp med en Gold GTE. Veldig fornøyd!
     
  5. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: Gardermoen
    Bil bestilt: Tesla Model S, gruppe G5
    Bil mottatt: Tesla Model S 70D

    Når jeg kom for å hente, måtte jeg vente da bilen ikke var ladet. Fikk en litt dårlig følelse, og når den endelig kom, var den kun litt over halvveis ladet.
    Skulle til Lillehammer og vi rakk akkurat frem, var ca 30km igjen på batteriet. Kjørte til Lillehammer Supercharger, og skulle lade, men det gikk uendelig tregt, startet med 4KW og 22km/t, men tok seg i løpet av en halvtime litt opp, slik at jeg etter ca 2 timer hadde fått den 80% ladet. Det var helt åpenbart noe feil med bilen, kom oss tilbake til Gardermoen, ga beskjed om problemene, og fikk 250,- i rabatt og beskjed om at bilen ble kjørt på verksted.
    Siste gang jeg leier en Model S... Trodde jeg skulle være lur for å unngå bompenger, fylle tanken etc...
     
  6. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Her hadde jeg gått for full refusjon. (Har selv en Tesla som privatbil). Her er det en KLAR mangel ved bilen, alternativet hadde vært at de måtte kjøre en erstatningsbil til deg på Lillehammer. I tillegg uakseptabel ventetid før uthenting. Ta det med Gold Servicde.
     
    Insomnia4u liker dette
  7. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: BCN
    Bil bestilt: Ford C-Max, gruppe D
    Bil mottatt: Volvo XC60, gruppe Y
    Pluss: Landet denne gaqngen med DY på Terminal 2, og vanligvis må biler fra gruppe K-> hentes på terminal 1. Hertz hadde dog kjørt bilen klar til Terminal 1, utsjekk gjennomført ila 30 sek. Perfekt! I tillegg: Ble syk under oppholdet og måtte utsette tilbakeleveringen ett døgn, kun charget €11 ekstra.
     
    Petter B-C and Travellingalf like this.
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President
    Stasjon: YVR
    Bil bestilt: Chevrolet Impala, gruppe E
    Bil mottatt: Dodge Charger, gruppe G

    Etter litt googling fant jeg ut at jeg hadde blitt oppgradert fra "Full size" til "Premium". Det ble dog ikke nevnt når jeg hentet ut bilen.

    Bestilte gjennom SAS-siden til Avis, som ga gratis ekstra sjåfør (og 5000 poeng på bestillingstidspunktet). Det jeg ikke så var at den ekstra sjåføren måtte være over 25 og min planlagte ekstra sjåfør var 24 år og 11 måneder. Etter å ha reist i over 40 timer og hadde en 3 timers biltur foran meg, var planen egentlig å sove, men om vi skulle legge til ekstra sjåfør, så hadde prisen blitt over det dobbelte av det vi egentlig betalte (206 til 438 CAD for 3 dager), så da ble det meg som sjåfør.

    Ble fortalt at grunnen til at det hadde blitt så mye dyrere var at når man bestiller gjennom SAS-portalen, så går det under "Corporate fare" og da var det ikke under noen omstendigheter mulig å legge til ekstra sjåfør under 25. For å få det til måtte han re-prise hele leien og da ble det mye dyrere.
     
  9. salvesen

    salvesen Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Trenger ikke være noe galt med bilen, å lade tar lang tid om batteriet er kaldt, lader er kald osv. Det krever en del forkunnskaper for å lade en Tesla optimalt, den har en komplisert BMS.
     
  10. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    At tesla bruker 2 timer til 80% på hurtiglader har ingenting med brukern å gjøre, det er rett og slett noe feil på bilen.

    At bilen ikke var ladet når du hentet, er bare dårlig.

    (hadde P85D før men gikk lei verksted besøkene)
     
  11. salvesen

    salvesen Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Nei, en kan ha på range mode og lade med kaldt batteri feks. Har hatt to Tesla selv, og kjører fortsatt rundt i en av de :)

    Men ja, at den ikke var ladet er jo latterlig.
     
  12. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President
    Stasjon: LAX
    Bil bestilt: Suburban
    Bil mottatt: ... evnt prøvd utlevert, shitty ford expedition something, med nøyaktig 0 beinplass da det var ekstra mange seterader og ingen kunne flyttes frem og tilbake, vi var bare 4 stk, men ville ha stor bil da vi skulle endel rundt, etter MYE krangling, 0 upgrades osv, fant vi en tahoe på plassen selv vi klarte krangle oss til, det hadde da gått nesten 45 min med runddans.

    Dette er 3'e runden i usa som avis PC på kort tid uten noen form for upgrades.
    Som vanlig var bilen bulket i ca alle paneler, og riper i ca alle, og som vanlig på utlevering merket de av at det var 0 skader... og jeg måtte igjen krangle, fikk bilen utlevert med stort "x" på hele ;)

    Ifølge utsjekks personen var det ikke så farlig å merke av sånn, for jeg hadde jo betalt for forsikring... så hva brydde jeg meg om den hadde bulker, eller fikk flere når jeg leverte inn...? :eek: mye dårlige holdninger, avis i usa er imho litt crap.

    Har en ny Avis leie i LAX igjen nå om 2 uker, dette blir da nr 4, går ikke det igjennom, og ingen upgrade her heller, må jeg revurdere leiebil prakisen min og bare droppe avis, føler de har fått nok sjangser. Har leid bil kategori E denne gangen, bare for å se. I europa er de topp må sies og alltid fått topp service/upgrades.

    Veldig lei av å høre at det ikke er upgrade muligheter på klassen bil jeg har bestilt, men kan få kjøpe... kunne f.eks. få en cherokee, for 50USD mere dagen når jeg hadde bestilt suburban nå, eller GL, for 95USD mere per dag...

    Mangla noen mm på bensinnåla når jeg leverte inn, siden vi fylte litt før for å time det med matstopp, tenkte det gikk greit, fikk $132 i påslag....

    Tommel down for avis.
     
  13. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,175
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Circle
    Stasjon: Gardermoen
    Bil bestilt: Toyta Auris, gruppe J
    Bil mottatt: Hyundai Iioniq hybrid, gruppe ??

    I forbindelse med dagstur til østlandet, var jeg nysgjerrig på hva Avis på Gardermoen kunne gi meg av leiebil med President-statusen.

    I skranken hos Avis var det en uinspirerende, engelsktalende ung dame som virket mest interessert i å få oss avgårde så raskt som mulig, selv om vi var de eneste kundene der på tidspunktet.

    Jeg spurte høflig etter oppgradering av bil, særlig tatt i betraktning at vi kun skulle ha bilen fra kl. 10:00 til 16:00 samme dag. Svaret var at Ioniq var bilen; litt usikker på om dette var en oppgradering eller ikke..

    Bilen stod for øvrig ikke på oppgitt plass, ergo måtte vi gå tilbake til skranken og så tilbake igjen - bilen stod parkert knappe 100 meter lenger unna oppgitt parkeringsplass.

    Gørr kjedelig bil, med til dels dårlige kjøreegenskaper på skikkelig vinterføre. Utsikten bakover i midtspeilet er elendig pga. hekken.

    Kommer ikke til å leie bil hos Avis på Gardermoen flere ganger.
     
  14. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Det var absolutt noe galt med bilen, noe også Hertz har innrømmet i etterkant. Når jeg begynte å lade sa den at det skulle ta 7-8 timer å lade til 80%, men heldigvis så krøp den oppover i effekt etterhvert, og dette var på helt nyrenovert ladestasjon/supercharger, kabelen var byttet rett før jeg kom.
     
  15. salvesen

    salvesen Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Dette er helt normalt, men at det kan ha vært noe galt ser jeg ikke vekk i fra. Bare at det ikke nødvendigvis er noe galt pga den starter med lav effekt, det er begrenset av BMS. Men nå ble det jo veldig off topic her da :)

    Godt de ordnet opp for seg iallefall!
     
  16. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring fra Hertz på LPA? Vet at de er uavhengig stasjon men det hender jo man får oppgradering etc selvom? Er President Circle og har bestilt billigste bil..
     
  17. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hertz på LPA? Ja da kan jeg tilby dagsfersk brukererfaring:

    Samboeren min, som feilaktig er five star og ikke president's circle som meg, tross å ha akkurat samme statusene forøvrig, ringte meg blid og fornøyd i går kveld etter landing på LPA.

    Hun hadde egentlig bestilt noe rimelig Opel corsa eller VW polo-lignende kjedelige greier, men ble oppgradert til en MINI Cooper D med innebygd navi. Hun kjører en MINI Countryman D her hjemme, så dette var perfekt match for ho.
    Ekstra fører fikk hun også gratis. Dette på en 14-dagers leie. Ikke forsøkte de å prakke på henne ekstra forsikringer heller.

    Komplett motsatt erfaring fra Goldcar ifjor, et så mørkt kapittel av sjåvinisme, sinna oppsalg og bulkesvindel at innehaveren bør håpe jeg aldri setter min fot på Gran Canaria igjen...

    Så Hertz anbefales!
     
  18. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Selskap: Avis
    Status: President (gjennom Saga)
    Sted: LAX
    Bestilt og betalt: Full Size
    Utlevert: BMW X3 RWD 28I (Cool Cars)
    Betalt: $146 for 3 døgn

    Første gang jeg leier bil i USA, og veldig fornøyd med denne bilen! Føltes som vi passet veldig godt inn i LA med en slik fin hvit, SUV :)
    Anbefaler denne bilen. Gjør ikke noe at den er litt stor heller, da parkeringsplassene i USA også er større + har små mellomrom mellom hver plass, så enkelt å komme ut og inn

    Det må jo være en oppgradering ift bestillingen, men jeg er ikke sikker på hvor mye.
    Er det noen av dere som vet?

    Når vi ankom leiebilstasjonen sto navnet mitt på en tavle. Slik jeg forsto kunne vi gå av bussen på et tidligere stopp, og gå til en liten bu uten kø - i motsetning til de fleste andre som måtte gå til hovedkontoret med lang kø. Det var veldig kjekt :)

    Ellers ser jeg at det står SAS Pandion på kvitteringen, men jeg er ganske langt unna dette nivået. Er dette vanlig for alle leier gjennom SAS-linken (for å få bonuspoeng)? Isåfall er det noe som kan ha påvirket denne oppgraderingen?
     
  19. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hyre
    Status: Sånt driver de ikke med tror jeg
    Stasjon: Parkeringsplass på Ensjø, Oslo
    Bil bestilt: Seat Ateca aut.
    Bil mottatt: Seat Ateca aut.

    Ok, Hyre er ikke helt et leiebilselskap, men de fortjener en liten ride report. Hyre er en hybrid mellom bildeling og bilutleie. Akkurat nå er de i lukket beta og kun tilgjengelig Oslo, for det meste med nyere biler fra Møller (en av deleierne). Atecaen var en veldig god bil, leier den gjerne igjen.

    Har før brukt å plukke opp leiebil hos Avis på Ensjø, og sammenlignet med de er dette veldig spennende. I appen fikk jeg mulighet til å booke konkrete biler som står plassert rundt i byen, med bilde av bilen og alt av info. 450,- per døgn inkludert 150km er ikke ille, spesielt med tanke på at dette var en svært godt utstyrt bil. Når leietiden starter aktiveres mobilen som nøkkel og du trenger ikke henvende deg til noen for å hente bilen. Før du får låse den opp må du ta bilder av bilen som lastes opp, det samme må gjøres ved tilbakelevering.

    Underveis teller appen fortløpende prisen, inkludert bompenger og drivstoff. Løsningen på drivstoff er genialt enkelt. Leverer du tilbake med mindre enn da du hentet betaler du 18kr literen, fyller du opp mer får du tilbake 17kr literen. Som den gode sunnmøringen jeg er fylte jeg full tank til 15kr literen og tjente litt ;)

    Fra start til slutt av leieforholdet mitt måtte jeg bare le hver gang jeg tenkte på Avis som jeg ofte leier med ellers. Teknologisk er de på steinaldernivå.
     
    Stuttfeiten liker dette
  20. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Her skal dere få ride report.

    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred plus
    Stasjon: Tromsø sentrum
    Bil bestilt: VW Passat stasjonsvogn automat
    Bil mottatt: VW Golf stasjonsvogn manuell

    Minus: Skulle på langtur så bestilte stor bil med automatgir. Fikk en Golf med manuell da de hadde stor pågang og vanskelig med å skaffe biler. Hadde dårlig tid og orket ikke krangle.

    Pluss: Da kvitteringen kom hadde de justert prisen ned. Ellers veldig hyggelige folk som jobber der.
     

Del denne siden