Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: AGP/Malaga
    Bil bestilt: Ford C-Max manuell, gruppe D
    Bil mottatt: Volvo XC 90 Automat Gruppe S5

    AGP leverer igjen, helt ny XC90 med 715 tilbakelagte km og deilig nybilduft, mye ekstrautstyr, skinninteriør ++. Duty Manager kommer selv ut og håndhilser/overleverer. Kun ett drawback: Det blir TRANGT å manøvrere i parkeringshuset på El Corte Ingles.
     
  2. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Da får vi håpe at den fete Hyundai i10én jeg har leid plutselig blir noe litt artigere.. hehe, takk for update..
     
    Petter B-C liker dette
  3. KennethE

    KennethE Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: Trondheim sentrum
    Bil bestilt: Gruppe J Toyota Auris automat eller lignende
    Bil mottatt: Gruppe O Volvo V60 D3 Cross Country automat

    Rask og effektiv utlevering uten mas om ekstra forsikringer. Bilen sto klar rett utenfor inngangen, så her var det tut og kjør.
    Komfortabel bil å kjøre med grei plass til de i baksetet. Litt ekstra bakkeklaring kommer godt med på vinterføre. Dette var en 2016-modell med 30 000 på telleren.
     
  4. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, dette er ikke en ride report, men spørsmål om erfaringer fra forskjellige lokasjoner. Tenker da hovedsaklig på oppgraderinger, innlevering og opplevd kvalitet på bilene. Reiser med en frue, ettåring og en seksåring. (har sett igjennom alle innleggene i tråden)

    1. Jeg skal til Amsterdam og leie bil neste uke, har folk noen erfaring med de forskjellige selskapene? Har toppnivå hos Hertz, Avis og Sixt.

    2. Jeg skal tilbringe sommerferien i Italia, har noen erfaringer fra Alghero Sardinia?

    3. Jeg skal også ha meg en tur til Irland, og leie bil i Dublin.

    på forhånd takk!
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Circle
    Stasjon: EVE
    Bil bestilt: Ford Focus, gruppe C
    Bil mottatt: Peugeot 208, gruppe J

    Morsomt å prøve fransk til en forandring. Bilen var helt ny,kun 2000 km. Pussig feil var at tankmåleren ikke gikk til topps, men stoppet på 4/5. Ringte opp kontoret hvor vi ble informert om at dette var en kjent og visstnok vanlig feil på Peugeot.

    Kjøremessig opplevde jeg bilen som liten. Jeg vil våge påstanden at det er drøyt å kalle dette for en mellomklassebil, men vel.

    1.2 ltr bensinmotor og framhjulsdrift ga ellers ikke noen kanonopplevelse. Men vi tok oss fram og opplevde ingen ubehageligheter.
     
  6. magnus45

    magnus45 Medlem

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred plus
    Stasjon: Oslo Ensjø
    Bil bestilt: Ford Focus stasjonsvogn automat
    Bil mottatt: Kliss ny Opel Astra stasjonsvogn automat

    Pluss: Bilen stod klar rett på utsiden av døren

    Minus: Ble belastet for 4 ganger leiebeløpet da Avis mente jeg hadde levert bilen tilbake på en annen leiestasjon som var nedlagt for fire år siden! Måtte selv bevise for Avis kundeservice at jeg hadde levert bilen på samme stasjon som jeg hentet den. Endte med at jeg brukte to timer av arbeidsdagen på å selv dra til utleiestasjonen og ordne opp.
    Fikk kompensasjon på kr 400 i form av voucher. Skulle egentlig bare mangle etter mange sinte mail og tapt arbeidstid.
     
  7. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Ser du aldri fikk svar på denne, men dette er meget relevant spørsmål for meg også ved flere ganger i 2018. Har du tilfeldigvis funnet ut svart på egenhånd? :)
     
  8. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Har leid mye på den stasjonen, og de er på godt norsk en gjeng "surrehuer". Opplever det som et mirakel hver gang de klarer å levere ut en bil og ta den imot uten å rote til noe. Det er for all del hyggelige folk, og til tider effektive, men alle rutiner virker å være basert på dagsformen til de som er på jobb.
     
    magnus45 liker dette
  9. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: Schipol
    Bil bestilt: Gruppe A
    Bil mottatt: Kia Cee'd Gruppe C.

    ble oppgradert men ville helst ha en tysker da jeg skulle på Autobanen(personlig preferranse).
    men jeg måtte ta takke til med en Kia, og bilen var ikke noe å skryte av. Eneste fordelen var at den var relativt ny. 1100Km på telleren.
     
  10. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte E Klasse på Schipol (garantert model) og når jeg kom forsøkte de å pushe på meg en V70. Når jeg påpekte at jeg hadde PC hadde han en E klasse ledig... Lurer på om det er datasystemet eller folka det er feil på?
     
  11. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: Arlanda
    Bil bestilt: Gruppe C
    Bil mottatt: Volvo V60
     
  12. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: LAX
    Bil bestilt: Gruppe C
    Bil mottatt: Volvo XC90 (nye modellen)
     
  13. lundt

    lundt Medlem

    Innlegg:
    112
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: Ensjø
    Bil bestilt: Gruppe C
    Bil mottatt: Suzuki swift - Opel Astra

    På denne leien så kranglet jeg så mye med avis at det var nesten komisk i lengden.
    Bilen de hadde til meg var en Suzuki swift... og jeg ble lekset opp at avis president club hadde ingenting å si, dette var bilen jeg hadde bestilt og det var det overhodet ikke noe å gjøre med.

    Da kjente jeg at tolmodigheten min var over, jeg hadde også ventet 30 min for å komme til skranken..
    lite brydde den også virkelig utrivelige ansatte seg om at dette ikke var en klasse c bil men en A eller B.
    Dette ente med at jeg ville ha pengene tilbake, da jeg hadde akkurat landet fra LA hvor jeg hadde bestilt samme klasse og fikk en XC90, da fikk jeg beskjed om at det trodde han ikke på.... og hvis man overhodet skal ha mulighet for å få en «fin» bil ja da kan man ikke bestille så tett optill utlevering...
    etter denne «oppleksingen» så ble stemningen ganske dårlig da jeg fant frem bookingen gjort 15 januar.. (10.000) eurobonus kampanjen) og lurte på om 2 mnd i forveien virkelig var tett på utlevering... da kom det grynting fra bak disken og han skulle sjekke når jeg «virkelig» hadde booket bilen...

    Når jeg var på vei ut døren Så skulle jeg få en helt vanvittig upgrade noe de aldri gjør... og det ble den helt «fantastiske» bilen Opel Astra.

    Jeg måtte faktisk ha leiebil denne dagen, så jeg tok den. Har heller ikke fått svar fra Avis på Mail om denne hendelsen.
     
    Insomnia4u liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Han der burde få seg en ny jobb.
     
    Petter B-C, lundt and sday like this.
  15. daffte

    daffte Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Leiebilselskap: Avis
    Status: NONE
    Stasjon: Trollhättan down town
    Bil bestilt: Gruppe H
    Bil mottatt: Renault Tallisman Stv.
    Oppgradert uten å spørre etter.Grei bil til langkjøring
     
  16. daffte

    daffte Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: ingen
    Stasjon: Sixt Uddevalla
    Bil bestilt: PWMR
    Bil mottatt: BMW 520 DAT X-Drive med 1750 km på telleren
     
  17. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: National
    Status: Executive Elite (Statusmatchet fra Sixt Platinum)
    Stasjon: ORD
    Bil bestilt: Emerald Isle
    Bil mottatt: Chevrolet Camaro RS (etter endel diskusjon og ekstra betaling)

    Jeg måtte betale 25$ mer pr dag for å få en Camaro eller Mustang. (Han prøvde seg først på 100$, men han skulle være "grei" og gi oss rabatt) Det hjalp ikke å argumentere for at disse bilene pleier å være endel av Emerald Isle. Det var visst litt spesielt, fordi den var ikke klargjort og de måtte hente den fra vaskehallen. Bare svada og bullshit for å suge ut noen ekstra kroner. Det sto bare "kjipe" biler klare på Executive isle, så det var ikke noen gode alternativer der. Veldig skuffende opplegg og service, så aldri mer National. Bilen i seg selv var en 2017 og hadde gått 10 000 miles og var ganske morsom. (V6 med 335hk) Dessverre ikke en SS, men det får man kanskje prøve en annen gang. :)
     
    Last edited: 23. mars 2018
    Kalsnes liker dette
  18. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President's Circle
    Stasjon: Miami(mia)
    Bil bestilt: SS camaro
    Bil mottatt: Corvette Stingray 2018 modell

    Dagstur ned til key west. Fikk en rimelig heftig oppgradering, og hadde i utgangspunktet booket et habilt kjøretøy. Helt rått! V8, 470 gamp. Strålende tur!
     
  19. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: BCN
    Bil bestilt: Gruppe L (BMW 730 e.l.)
    Bil mottatt: Mercedes S350d.

    Ingen oppgradering bilklassemessig (L er høyeste bookbare klasse), men pen bil med 6k på odometeret. Dukket plutselig opp til en SVÆRT gunstig pris; €212 for 5 døgn all in...
     
  20. Filip

    Filip Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    2: Leide bil hos Hertz på flyplassen, tok buss til og fra flyplassen da vi leide midt i ferien der nede. Ved innleveringsdstoen så var det vrient å finne bensinstasjon som tok kort, så måtte ta ut penger (og du får heller ikke pengene tilbake hvis du betaler for mye). Ellers en grei opplevelse og kan anbefale Hertz. Var gold på den tiden, men følte ikke det hadde så mye å si.
     
    sday liker dette

Del denne siden