Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med Goldcar på LPA (eller andre lokasjoner)? Husker ikke helt men har en følelse av at de alltid prøver å lure deg litt..

    Er Hertz PC, Avis PRES og Sixt Plat men disse er dobbelt så dyre for min leieperiode. Skal leie 22 døgn så deilig med oppgradering som jeg fikk sist i Mars hos Hertz..
     
    Last edited: 09. mai 2018
  2. Hjellegjerde

    Hjellegjerde EBD

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred
    Stasjon: Ensjø
    Bil bestilt: Gruppe C
    Bil mottatt: Audi A3 e-tron

    Ble oppgradert grunnet flere leier siste måneden ved samme stasjon. Ny og fin Audi A3, som gikk meget bra.
     
  3. Hjellegjerde

    Hjellegjerde EBD

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Preferred
    Stasjon: Ensjø
    Bil bestilt: Gruppe C
    Bil mottatt: VW golf 2018 1.4

    Ny og flott bil, ingen oppgradering men fikk mer eller mindre helt ny bil. Veldig fornøyd og smertefri ut og innlevering.
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Club (eller hva det heter)
    Stasjon: Ensjø
    Bil bestilt: Gruppe C(?) El-bil, Leaf e.l.
    Bil mottatt: Hyundai Ioniq

    Bestilte på søndag, hentet mandag ettermiddag.
    Bestillingen ble bekreftet, men som "under forespørsel". Fikk ikke noen bekreftelse på at jeg faktisk fikk bil, så jeg ringte dem. Joda, bilen var klar. (Spurte hva som skjedde hvis de ikke hadde hatt bil, om jeg hadde fått en annen bil i stedet. Det hadde jeg ikke fått..)
    Da jeg kom for å hente bilen fant han ikke bestillingen..

    Etter en stund viste det seg at det var fordi den var printet og klar, og han kunne gi meg nøklene. Litt rotete, og det synes jeg det ofte er på Ensjø.
     
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: PC
    Stasjon: AGP/Malaga
    Bil bestilt: Mercedes V-klasse Automat
    Bil mottatt: Mercedes V-klasse, men fikk uoppfordret spsm om jeg ønsket en Vito (én kategori høyere/større, men manuell).
    Annet: Med SAS Ireland sin etablering var ddette min første after-hour pickup i Malaga (Landet kl 01.20). Sømløs henting, uskadet bil og fikk lov å velge farge blant sort, brun eller blå. ;)
    I dag blir det ny førerprøve; Parkeringshuset på El Corte Ingles...o_O
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsettelse på denne:
    I går fikk jeg mail om at forespørselen om leiebil var avslått.
    "beklager at vi ikke kunne skaffe bil til deg" osv. I mailen står det også at jeg ikke blir trukket for denne leien. Nå er jeg veldig spent på hva som skjer.
     
    DanH liker dette
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Nokon som har erfaring frå å booke leiebil i Australia med Avis PC status?
    Har bestilling med Hertz five star, og veit Hertz normalt leverer down under
     
  8. nikky91

    nikky91 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Kjevik
    Bil bestilt: Golf e.l
    Bil mottatt: Mercedes GLA
     
  9. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: PC
    Stasjon: Odense by
    Bil bestilt: C-klasse, Mercedes A180 eller liknende
    Bil mottatt: Renault Capture, splitter ny, gått 11 km.

    Usikker på om dette er en oppgradering eller nedgradering, hva sier dere?

    Sto forøvrig en haug med A180/A200 utenfor Avis sine kontorer, så ikke tomt med andre ord.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    For meg er fransk bil alltid nedgradering.. :p
     
  11. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Noen med erfaring fra hertz ultimate choice her(gjerne fra SFO) angående hva man kan forvente å finne dersom man er presidents circle?
     
  12. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: TLF
    Bil bestilt: Fiat 500 eller lignende
    Bil mottatt: "oppgradert" til Fiat 500 Cab

    Først fikk vi beskjed om at raten som var betalt gjennom Ticket var feil. Så de charget oss 140EUR ekstra.. Når jeg returnerte fikk jeg beskjed om at jeg var en time forsinket så de skulle charge et ekstra døgn.. Men da klikket kona mi helt, så det slapp vi unna.. Når vi spurte om den feilprisen, fikk vi beskjed om at weekendleie starter Torsdag klokken 12.00 og vi plukket ut bilen 11.56.. Da klikket kona mi igjen og alt løste seg.. Vet ikke om det er Franskmenn eller AVIS, men dette var en dårlig opplevelse.
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,903
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    En kombinasjon av franskmenn og Avis gir uheldige følger.. :p
    Kona er visst en god til å forhandle!
     
    Kimmam liker dette
  14. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,529
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: NONE
    Stasjon: Plama Flyplass
    Bil bestilt: Gruppe E
    Bil mottatt: Audi Q2
    Oppgraderte når eg fekk vite at det låg an til Citroen C3 Picasso.

    I grunn ok bil for 2 voksne og 2 barn ei veke. Litt trangt i bagasjerommet dog.
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: PC
    Stasjon: LAX
    Bil bestilt: Mustang Cab
    Bil mottatt: Mustang Coupe
    Visstnok oppgradert..
    Var ikkje heilt nøgd når me fant ein Mustang coupe uten GT som oppgradering, men var så lei etter 10 timer i plus og minst to timer i den idiotiske køen på LAX (og skulle kjøre ut i ørkenen) at eg ikkje gadd og gå tilbake i køen til AVIS for å klage, men sendte inn ei lita klage. Tikka inn beskjed om at det var faktisk oppgradering, sjølv om det ikkje føltes slik, og vocher på 3*20 Euro(det tok 4 veker å få dette svarer)
    Neste gong trur eg at eg skriver brev til Avis, då epost tydeligvis må skrives ut og sendes med båt til Spania(er det ikkje der dei sit?) for så å sende det til nokon som puncher det for hånd ein eller anna plass.
    Elles var leiebilstasjonene i USA imponerandes, for ein logistikk! Har ikkje leigd bil over there før
     
  16. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    LAX er bob bob på oppgradering for å si det mildt.

    Avis er VELDIG hit miss, spesielt i usa
     
  17. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Hertz Portugal
    Fikk mld fra Hertz om at de I Portugal ikke er med I Hertz programmet. Så der kan man ikke forvente upgrades med gullkort "Portugal does NOT participate in the Gold program"..
     
  18. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    346
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President’s Circle
    Stasjon: ARN
    Bil bestilt: Gruppe B
    Bil mottatt: Gruppe V (Volvo V90 CC T5)

    Skulle bare ha bilen i 24 timer og kjøre 4 mil hver vei og bestilte derfor bare en gruppe B (Toyota Yaris). Regnet med oppgradering til Golf e.l og ble rimelig godt fornøyd da jeg så hva vi endte opp med! Bare synd vi ikke skulle kjøre lenger og at vi heller ikke hadde tid til å kjøre noen omveier…
     
    Kalsnes and holmen like this.
  19. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: HAM
    Bil bestilt: PDAR
    Bil mottatt: XDAR

    Har i dag opplevd tidenes opp- og nedtur med leiebil.

    Booket E-klasse og fikk allerede etter et par dager mail om oppgradering til S-klasse. Så for meg en S500 eller til nød en S350, men da jeg sto i platinumloungen i Hamburg klokken 15:30 i dag spurte den bedårende kvinnen bak disken om jeg ikke hadde lyst på noe mer spennende. Jeg ble jo litt nysgjerrig og spurte da hva hun tenkte på, og jeg holdt faktisk på å gå i gulvet da hun sa at for 110 Euro ekstra kunne jeg få oppgradere til en SL 63 AMG, altså kremen av kremen når det kommer til cabriolet'er fra Mercedes.

    Jeg sjekket først om det fremdeles var med fri kilometer og 0 egenandel, og da hun kunne bekrefte dette var jeg ikke sen om å takke ja.

    Og fy pokker for en bil. Jeg har kjørt mye bra opp gjennom årene, men dette er noe av det råeste jeg har vært borti. Så da var det bare å sette kursen sørover mot målet (Bettmannsäge) ca 780 kilometer fra Hamburg.

    De første timene gikk det smått pga trafikk, veiabeide og til tider dårlig vær, men etter 21:00 på A9 fikk jeg endelig mulighet til å slippe alle 585 hestene løs. Og du og du hvor det gikk. På et par lange rette strekninger kjørte jeg gassen i bånn og slapp ikke før elektronikken sa stopp på 250 kmt. En herlig følelse. :)

    Marsjfart på 160-180-200 med dette monsteret var rett og slett behagelig, men steike som tankmåleren gikk nedover. Måtte tanke litt før Gera, og etter noenogførti mil ville monsteret ha 66 liter med bensin. Pytt pytt...

    Så kom tidenes nedtur. Vel ute på Autobahn skulle jeg igjen gi gass, men intet skjedde. Pokkerskapet putret avgårde som en gammel 200 diesel!!! Og etter noen minutter lyste først den orange motorlampa, så den røde, og da er det bare en ting å gjøre, stoppe på første mulighet.

    Jeg ringte selvfølgelig til Sixt med en gang, og de ringte Mercedes som så ringte meg. Jeg fikk beskjed om å vri nøkkelen til første hakk og skru på GPS, så unne de faktisk foreta en fjerndiagnose via nettet. Smått imponert over det, men dessverre viser det seg at det er noe med elektronikken til drivstofftilførselen kombinert med noe turbogreier.

    Så nå står spetakkelet parker utenfor MB Gera og jeg er innstallert på Novotel. Det skulle komme en kar og se på det i morgen tidlig, men det er nok tvilsomt om det kan fikses der og da, så da ender jeg opp med hvadenåenn har tilgjengelig her i Gera. Kan da kjøre til Nurnberg og bytte i noe bedre igjen, men det er en ganske stor omvei, så vi får se...

    Snakk om nedtur. :(
     
    watchaddicted, Kalsnes and jgroneng like this.
  20. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Diamond
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: ILAR
    Bil mottatt: LFAR

    Fikk oppgradering tik en kliss ny GLC 350e. Fornøyd med det. Men det tok for lang tid å vente på papirarbeidet ved uthenting. Det burde vært klart ved adkomst

    LIKER IKKE: ved innlevering er det ingen som går over bilen og sjekker den. Iflg Sixt på OSL skal man bare parkere bilen. Så vil de etter at den er vasket gå over den.. Hva da om noen bulker den etter at man har parkert den? Hva om de som kjører den til vask har et «uhell» ? Nei, dette liker jeg ikke. Jeg vil ha sjekket bilen ved innlevering!
     
    Last edited: 24. juni 2018
    RescueMe and vegardg like this.

Del denne siden