Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Ingen
    Stasjon: Radisson BLU Scandinavia Oslo
    Bilklasse bestilt: Stasjonsvogn
    Bil plukket: En eller annen Volvo

    Pluss: Fin bil.
    Minus: En utro tjener fant det for godt å stjele mine Bose Q15 som jeg ved en forglemmelse hadde lagt igjen i bilen ved innlevering. Kundeservicen på stasjonen og Hertz sentralt var sjokkerende likegyldig - alle bare trakk på skuldrene med en "du skulle aldri glemt noe i våre biler"-holdning.

    Sendte to eposter til kundeservice sentralt, men fikk aldri svar(!).

    Sendte en ny epost der jeg informerte om at Hertz aldri vil bli benyttet av meg mer, verken privat eller gjennom jobb. Særlig via sistnevnte er det snakk om en del døgn.

    Tviler dog på at de bryr seg noe særlig.
     
  2. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Litt spesielt at du ser på det som trangsynthet, men du må gjerne forklare hvordan en fremdeles marginal modell gjør en vanlig Golf det spor mer spennende. Hittil har du ikke akkurat lykkes.

    Selv om du muligens har blitt personlig fornærmet over at jeg stempler Golf som en kjedelig bil, så kommer jeg ikke til å verken beklage det eller trekke det tilbake. ;)
     
    Last edited: 28. jan 2014
    LN-FHU liker dette
  3. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Kundeservice hos Hertz i Norge er dessverre dårlige greier, det er nesten så man ikke skjønner hva de gjør der engang. Jeg har møtt på 1 menneske der som er dugende til noe som helst (hun er svensk, men husker ikke navnet). Utover det får du konsekvent svar på noe helt annet enn det du spør om, de gangene du får svar.

    Sånn sett vil jeg anbefale Sixt - der har jeg god erfaring med kundeservice.
     
  4. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: Hertz
    Stasjon: Trondheim Lufthavn Værnes
    Status: FiveStar
    Bilklasse bestilt: Gr. B økonomi, "Peugeot 208 eller tilsvarende".
    Bil utlevert: Nissan Qashqai 1,6 CVT

    Pluss: Oppgradert for en gangs skyld. Helt ok kjøreegenskaper, og overraskende bra veigrep for biltypen. Automatgir (trinnløst), navi og genialt ryggekamera der man ser bilen "ovenfra" og bakover samtidig. Godkjente seter i delskinn.
    Minus: Altfor svak motor som støyet mye på middels turtall. Uvant med CVT-girkasse, men den fungerte ikke særlig godt med så liten motor. Gammelmodig innvendig. Litt for lite tilbakemeldinger igjennom rattet.
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke fornærmet i det hele tatt. Æ'kke no hemmelighet at det er dette jeg jobber med,og at kunder har forskjellige preferanser har jeg god erfaring med. Jeg ønsker bare å å få fram at det du mener er en marginal modell, er spydspissen for en bil som er Norges mest solgte og populære bil i maaaange år. At du synes en 1,4 l Trendline Golf uten stash er kjedelig kan jeg skjønne, men jeg synes det blir litt lettvint å dra alle Golfer gjennom den berømte kammen.....
    Min mening er at du ikke kan uttale deg om en modell,når du ikke engang har prøvd en brøkdel av utvalget.Dermed synes jeg det blir rimelig trangsynt å skjære alle over ei fjøl,når utvalget er så stort mener jeg.....
    Utseende er en ting,pris en annen,kjøreopplevelse en tredje.......Hvis ikke avslutter vi med å "agree to disagree"..... :):):)(og jeg er ikke det spor fornærmet :)-så neste gang du er i bartebyen med litt tid -skal jeg spandere et par øl :D:D )
     
    tommy777 liker dette
  6. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Agree to disagree har jeg konkludert med for lengst, men før du henger deg helt fast i trangsyntheten, så bør du være klar over at jeg har kjørt mange forskjellige Golfer (men bare 1 1,4 Trendline faktisk) med ymse motorer, girkasser og utstyrsnivåer opp igjennom, og det er ikke til å komme fra - de er stort sett like kjedelige som Toyota Auris. Eller for den saks skyld de fleste andre biler i den klassen egentlig (med f.eks. Ford Focus som et hederlig unntak). Det er sjelden styring og understell endres i stor grad fordi det puttes en annen motor under panseret. Det samme gjelder både interiør og eksteriør - og nei, rutete setetrekk og et lite GTI-emblem er IKKE å endre interøret! :p Så trangsyntheten var en vel rask konklusjon å trekke er jeg redd.
    Men forklar meg gjerne hvordan det at det er en R32 tilgjengelig (som ER en marginal modell, hvor mange prosent av Golfene solgt er en sånn...?) gjør alle de andre Golfene det spor mer spennende. Det, min gode mann, har du ennå ikke greid å få frem. ;)

    At en bil er på toppselgerlisten i Norge, har jeg forøvrig aldri noensinne sett på som noe kvalitetsstempel i seg selv - minner om at også Suzuki Baleno har vært der! :D

    (Øl er greit - men klarer dere å brygge slikt i Trondheim da? *dukke* :D)
     
    Jørgen liker dette
  7. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt endel leier de siste månedene, og stadig kommer man på noen flere:
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: FiveStar
    Stasjon: Trondheim Lufthavn Værnes (as usual...)
    Bilklasse bestilt: Gr. B, "Peugeot 208 eller tilsvarende"
    Bil utlevert: Audi A1

    Pluss: Sjeldent morsom sak fra VAG-konsernet, kvikk på styring, spenstige og friske kjøreegenskaper. Relativt lavt forbruk, og greit med krefter i lita snurre.
    Minus: Litt kort sittepute, litt lite snert i motoren i toppen av turtallsregisteret (TSI).
     
    Last edited: 08. febr 2014
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    NICE!
     
    SASlovah4evah liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: San Diego flyplass
    Bilklasse bestilt: Midsize
    Bil plukket: Toyota Camry SE

    Pluss: Endelig har Toyota kommet med touchscreen. En USB port
    Minus: Lat, kjedelig, rævva. Bilen for deg som overhodet ikke bryr deg om hva du kjører.
     
    Trety and Jørgen like this.
  11. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: FiveStar
    Stasjon: Bergen Lufthavn Flesland (BGO)
    Bilklasse bestilt: Gr. B økonomi "Peugeot 208 eller tilsvarende".
    Bil utlevert: Volvo V40 XC

    Jeg ankom med et fly en time tidligere enn først planlagt, så Hertz var ikke helt klare med papirene da jeg kom. Det gjør dog ingenting når de oppgraderer meg til gr. D-bil. Jeg vurderer forøvrig å informere Hertz på Værnes om at DETTE er en gr. D i henhold til forventninger. Nok om det. Dette ble iallefall en tommel opp til Hertz!

    Pluss: Bilen gir en følelse av soliditet få andre gir (som x Volvoeier kan jeg dog kommentere at skinnet kan bedra her, men det er en annen historie) og føles tung når man setter den i gang. Allikevel er den forbausende kvikk på styringen, og selv om fjæringen står "på stylter" så merker man lite til det i svinger og bilen ligger rimelig flatt og med et imponerende grep. Artige heldigitale instrumenter. Brukbar plass i bagasjerommet. Liker også den litt kjølige skandinaviske stilen.
    Minus: Jeg blir ikke helt fortrolig med Volvos pedalplassering, der det er stor høydeforskjell på gasspedalen og de to andre. Middels plassforhold bak meg i baksetet (jeg er 1,87). Litt stump fjæring på Bergens brosteinsbelagte sentrumsgater. Ellers egentlig ingenting å sette fingeren på.
     
    Last edited: 08. febr 2014
    SASlovah4evah liker dette
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Avis
    Status: null og niks
    Stasjon: Tenerife Sur
    Bilklasse bestilt: VW Golf or similar
    Bil plukket: Citroen Elysee

    Pluss: At jeg fikk en bil
    Minus: At det er en helt grusom doning, som knapt kan kalles bil. Lat som rakkern
     
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Ingenting av betydning
    Stasjon: Newark Liberty International Airport aka EWR
    Bilklasse bestilt: Stor SUV
    Bil levert: Ford Expedition Chevrolet Suburban LTZ

    Fikk først utlevert en Ford Expedition men der kunne vi tidlig konkludere at bagasjerommet ikke ville holde for oss på tur. Så jeg tura inn til skranken igjen og krevde en Chevy Suburban. Vi fikk nøklene til en sort LTZ som stod i AVIS Preferred-området :D

    Booket gjennom ebookers.no for the grand total of 7700 NOK for to uker. Antagelig tidenes leiebilkupp for min del.
     
    PCR liker dette
  14. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Five Star
    Stasjon: Göteborg Airport aka Landvetter (GOT)
    Bilklasse bestilt: Cat A "Mystery vehicle"
    Bil levert: Category U full size Automatic Volvo S60
    Category A är en så kallad "Mystery vehicle" och som namnet antyder kan jag få precis vad som helst. Kom till Hertzkontoret med tanken i"nte en j-vla V40 inte en j-vla V40, inte en..." (ja jag hatar den bilen) och fick ett stort smil och kommentaren "Hoppas att den här bilen blir bra. Du är den andra som hyr den och den har bara gått 1300km, god tur och grattis i förskott på födelsedagen!" En fin svart S60. Passar utmärkt när man är i Volvos hemtrakter och detta blir en helg som får Miljöpartiet i Sverige att gråta ;)

    Helglycka för 580SEK
     

    Attached Files:

    Last edited: 15. mars 2014
    SASDC8, Trety and Cecilie like this.
  15. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Vanligt på hyrbilar i Sverige (och på många vanliga bilar). Här i öst sparar vi på pengarna ;)
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Verste jeg har sett. Stålfelger.. Hva f*** skjer.. Skandale!
     
  17. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Inser att det var samma på V40n jag hade för en månad sedan och som sagt. Vanligt på hyrbilar (i alla fall i Sverige) i vinterföre.
     
  18. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Avis Preferred (som teknisk sett ikke er en status...)
    Stasjon: Dallas/Fort Worth Airport
    Bilklasse bestilt: Full-Size (ble tilbydt en WV Passat)
    Bil levert: Premium (Chrysler 300)

    Pluss: Innebygd GPS, så slapp å betale leie for en stand-alone (evt. å kjøpe egen). Pen og trivelig inni. Bilen var helt ny modell, registrert første gang 3 måneder tidligere og nesten ikke kjørt.

    Minus: Fikk litt smerter etter hvert. Usikker på om det var bilen, det at jeg kjørte lenge om gangen, eller min egen kropp. Men ble fort stiv.


    Betalte 6000 kroner for 16 døgn. Det var inkludert "one-way return fee" på $300, da den ble levert på O'Hare Airport i Chicago.
    [​IMG]
     
    Last edited: 19. mars 2014
    Trety, Ruby, PCR and 2 others like this.
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    image.jpg Leiebilselskap: Hertz
    Status: Nope
    Stasjon: SXM
    Bilklasse bestilt: Jeep Wrangler eller lign
    Bil levert: Jeep Wrangler Sport 4.0 dørs cab.

    Fikk bil som må bestilt og må si at dette er en skikkelig gøyal møkkabil. Den er jo trossalt desginet til WW2, og nesten ikke endret siden så veiholdingen er som en bedre vits å regne :p Bilen passet fint til å loffe rundt på øya med, og vi klarte å legge ned cirka 200 miles på 3 dager og en halv tank besin :D
     
    Last edited: 05. april 2014
  20. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: FiveStar
    Stasjon: Oslo sentrum - Radisson Blu Scandinavia
    Bilklasse bestilt: A VW Up
    Bil levert: C VW Golf

    Rask og grei betjening denne søndags formiddagen. Fikk oppgradert 2 klasser til en kliss ny VW Golf. Nye Golfen ser bedre ut enn på lenge - nå er den like skarp i designen som den faceliftede første Golfen. Første bilen jeg kjører som ikke har CD-spiller ( men Hertz AR lagt ved en cd med leiebilinfo;-) Kjipt billig stoffinteriør - men du verden den er meget god å kjøre. Lite minus for lite bagasjerom.
     

Del denne siden