Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,067
    Bonuspoeng:
    293
    Du burde leid en porsche for €99 :)

Blaa liker dette
  2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,706
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke gammel nok for det :(

3. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir luke nummer 2 i årets adventskalender for min del.. :)

Upsaker liker dette
  4. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,437
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Hamburg Spaldingstrasse
    Bil bestilt: MB C 180 eller lignende
    Bil mottatt: MB E 200D

Plus: Splitter ny, 27 kilometer på telleren da jeg overtok den
    Minus: Egentlig ikke noe

Grunnen til at jeg ikke leide på flyplassen denne ganger er enkel, da hadde jeg kommet over 3 døgn + 4 timer, og da må man betale full pris for 4 døgn. Dette pluss flyplasstillegget utgjorde en merkostnad på nesten 2.000 kroner, da er det helt ok å ta taxi for 30 Euro x 2 og heller hente i sentrum. :)

5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: Toyota Auris aut eller liknande
    Bil mottatt: Volvo S90

Plus: Veldig trivelig betjening både ved henting og levering, kjapp service + akseptabel oppgradering :D
    Minus: Ingenting bortsett frå utetemperaturen.

Upsaker liker dette
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,257
    Bonuspoeng:
    293
    Leiebilselskap: Avis
    Stasjon: New Orleans, Canal street
    Bil bestilt: W, Ford Edge eller lignende
    Bil mottatt: Etter mye om og men, Dodge Journey

Plus: Gangavstand fra hotellet (norsk gangavstand, ikke amerikansk)
    Minus: Det meste. Vi hadde booket bil til kl 0900, var der 0915. En del kø, men det er greit. Kl 0925 var det vår tur. De hadde ikke bil til oss, og vi måtte vente litt. Hvor lenge? Det visste de ikke. Kanskje noen timer, sannsynligvis ca 4.(!!!)
    Da mistet den sindige nordmannen tålmodigheten, og de fikk høre det. Jeg sa også rimelig tydelig at dette er ikke det jeg forventer som President.
    Da var det plutselig en ledig bil likevel.. Den måtte bare vaskes først. Så ble vi stående og vente på utsiden.
    Til slutt kom det en relativt ren, ganske sliten Dodge ut til oss. Vi skulle kjøre langt, og gadd ikke vente mer, så vi sa ja takk.
    Bilen er helt grei, men har gått langt, er gammel, og har ikke den standard vi forventer til prisen. Vi fikk i alle fall ingen oppgradering!
    I tillegg må vi betale enveisgebyr på $300 fordi vi skal til Miami, og bilen har Florida-skilter.. Vi gjør dem altså en tjeneste, og må betale for det.
    I dag begynte det å regne, og vindusviskerne er helt uttørket. Så vi må kjøpe nye.

Avis kommer til å få en hyggelig mail fra meg når vi kommer hjem. Det gjør de alltid, så jeg nærmer meg slutten på vårt forhold.
    Hvis jeg ikke får riktig Trumf, så vet jeg ikke hva jeg gjør..

Note to self: Lei bil på flyplassen, ikke på mindre stasjoner i byen. Større utvalg av biler..

NoLimit, SAJblue, Roberto and 4 others like this.
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er F.. meg urettferdig.
    Når jeg leide auris auto fikk jeg golf.....

8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,545
    Bonuspoeng:
    183
    Status: President Club
    Stasjon: Perth city centre
    Bil bestilt: Toyota Camry
    Bil mottatt: Etter to og en halv time, herunder at jeg måtte bytte bil på flyplassen, en Camry

Lo godt når jeg leste Holmens note to self om å leie bil på flyplassen, ikke på mindre stasjoner inne i byen. Det gjelder i høyeste grad også Avis Perth.

Hadde bestilt en Camry. Etter lengre ventetid med kø i skranken fikk jeg papirene med beskjed om at det ville ta 15 min å vaske bilen. Papirene sa Kia Cerato. Den markedsføres som Australias best small car, og jeg tror det er samme bilen som Kia Cee i Norge, altså Golf størrelse, to kategorier under Camry. Ikke veldig happy, særlig ikke når de to ganger hevdet at det var samme klasse. Etterhvert tok de hintet og det endte med at jeg fikk 1/3 avslag på prisen og kjørte Cerato’en til flyplassen for å bytte til en Camry. På flyplassen stod det oppstilt masse biler i alle klasser.

Konklusjon: Husk å holde meg til flyplasser, forsøket med Avis (etter PC tilbudet i høst med statusmatch fra EB) blir med forsøket, og tilbake til Sixt og Hertz der det ikke er Sixt.

SAJblue and holmen like this.
  9. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    What can I say... :cool:

Leende guldbruna ögon,
    har dom förälskat sig i.
    Just mina guldbruna ögon...

(Av og til skal ein ha flaks. Det virka å vere ganske lite bilar inne, og eg kom seint på kvelden, fredag før jul. Nøklane låg klar på disken, så heilt ærleg hadde nok augefargen ikkje noko å bety.)

Roberto and tommy777 like this.
  10. Kalsnes

Kalsnes Medlem

Likes mottatt:
    687
    Bonuspoeng:
    93
    Status: PP
    Stasjon: Avis Collins Avenue Miami Beach
    Bil bestilt: Chevrolet Tahoe
    Bil mottatt: Lincoln Navigator

Veldig travelt, så glemte faktisk å sjekke bilen før jeg kjørte avgårde. Hadde en bulk i bakfangeren som ikke stod oppført noe sted. Ikke hørt noe etter innlevering. Ingen fordeler ved henting. Nektet å gi meg gratis ekstra sjåfør f eks

11. sday

sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Status: PC
    Stasjon: Arlanda
    Bil bestilt: Opel Astra stv
    Bil mottatt:VW Passat Alltrack

Weekendtur med 2 små og en høne. Kjapp utlevering av bil, og veldig fornøyd med oppgradering.

Travellingalf liker dette
  12. SilverSparrow

SilverSparrow Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Status: Gold
    Stasjon: Bodø Lufthavn
    Bil bestilt: SDMR - VW Passat, Mazda 6, el.l.
    Bil mottatt: MB C350e (etter betalt upgrade)

+ Sporty og morsom bil å kjøre, rimelig ny og velutstyrt m/ AMG-pakke
    - Ble forsøkt pushet på en Toyota Auris, endte med å betale kr 400/dag for upgrade

Ankom skranken og fikk vite jeg hadde fått en upgrade. Klovnen i skranken prøvde så å pushe på meg en Toyota Auris (og kalte det en upgrade), jeg lo og takket plent nei. Skulle kjøre Bodø-Salten-Bodø-Mo så var uaktuelt å kjøre en bestemorbil, men en Toyota hadde jeg uansett destinasjon blankt avvist. Fikk så valget om å oppgradere til en MB C350e for 400 kr/dag med fri km. Valgte å svelge en kamel og sa ja til det. Mener dog klovnen i skranken burde ha gitt meg den F.O.C. siden de ikke hadde andre biler og Toyota Auris er CDAR/CWAR.

MB C350e er en drøm å kjøre med fantastisk lydanlegg, sporty pådrag og utrolig behagelig kjøreegenskaper. Forøvrig så jeg Sixt hadde den nyeste A-klassen parkert når jeg leverte tilbake bilen, itilleg til en X5 en annen C-klasse. Bortsett fra det var bilene ganske standard; Et utvalg av Ford Mondeo, Focus, Skoda Fabia, Octavia, Mazda CX-3, BMW 2er, VW Golf og en Opel.

MB_350e_ext.JPG MB_350e_int.JPG

NoLimit and holmen like this.
  13. tommy777

tommy777 Founder

Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Send inn en klage. Helt klart en nedgradering, ikke dirt problem at de var utsolgt

14. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,404
    Bonuspoeng:
    93
    Status: Presidents Circle
    Stasjon: AGP/Malaga.
    Bilklasse bestilt: S6 Subaru Outback Automatic "or similar".
    Bil utlevert: Volvo XC90 Automat, gått 19k. (etter mailkorrespondanse).
    Pluss: Stor, komfortabel, trygg.
    Minus: Før avreise fra OSL tikket det inn Carfirmation på en Renault KADJAR 1.3 manuell. BÅDE nedgradering OG manual, ikkje bra!
    Lynrask mail til stasjonssjefen kl. 20 om kvelden som responderte innen 20 min, og mer standsmessig transport var umiddelbart sikret og bekreftet. Puh!

Travellingalf liker dette
  15. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,545
    Bonuspoeng:
    183
    Stasjon: SVG
    Bilklasse bestilt: Mercedes E-klasse "or similar
    Bil utlevert: Mercedes GLC
    Sixt fungerer stort sett ganske bra også i Norge. Ved forrige Sixt leie ved EVE hadde de satt på motoren for å ferdigvarme bilen til jeg kom, til tross for at flyet mitt var blitt litt og litt forsinket slik at de måtte ha fulgt med over tid. Det ga virkelig følelsen av å bli ivaretatt.

SVG er åpenbart et sted man bør unngå hos Sixt. PWAR er en klasse man må forespørre og stasjonen må bekrefte. Da fungerer det ikke å levere ut en dårligere bil. Spesielt ikke når de tok seg NOK 89,50 mer betalt enn reservasjonen.

16. KennethE

KennethE Nytt Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Status: PP
    Stasjon: GDN - Gdansk Airport
    Bilklasse bestilt: Gruppe C - VW Golf o.l.
    Bil utlevert: Gruppe D - Ford Mondeo 1.5 Tdi

Bilen var ganske så ny med sine 4000 km og greit utstyrt. Måtte diskutere med representanten vedrørende gratis tilleggssjåfør, men det gikk gjennom til slutt. Merkelig at dette ikke automatisk kommer opp all den tid det er en annonsert fordel for Preferred Plus samt at dette var en EB-leie. Ikke første gangen dette har vært en diskusjon, og sikkert ikke den siste heller.

Status: PC
    Stasjon: GDN - Gdansk Airport
    Bilklasse bestilt: Gruppe C - VW Golf o.l.
    Bil utlevert: Gruppe I - Hyundai I30 1.4 STW

Passet oss veldig godt med en STW på denne turen. Nesten ny bil som hadde gått 4000 km, men ganske så magert med tilleggsutstyr. Men når man tar prisen og EB-opptjeningen i betraktning er det en nobrainer om en uansett trenger leiebil.

17. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,545
    Bonuspoeng:
    183
    Stasjon: Berlin Tegel
    Bilklasse bestilt: Mercedes S-klasse/7-serie/A8 XDAR
    Bil utlevert: BMW 730xd
    Sixt på Tegel er vesentlig mindre enn Frankfurt og München, og har færre fine biler, men bra service. Tilbød en Maserati Levante til 30 euro ekstra per dag, som jeg takket nei til. Så i tillegg to I-pace, to i8 og en M4 på parkeringen hos dem.

Kalsnes and Travellingalf like this.
  18. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,437
    Bonuspoeng:
    183
    Stasjon: SVG
    Bilklasse bestilt: Mercedes C eller lignende
    Bil utlevert: Lexus 300 IS

Flott bil med 1500 kilometer på telleren. Min første hybrid, sliter litt med å finne ut av hvordan dette fungerer... :p

19. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,545
    Bonuspoeng:
    183
    Stasjon: Washington Dulles (IAD)
    Bilklasse bestilt: Luxury (I)
    Bil utlevert: Cadillac XTS
    Når jeg landet lå det en en e-post fra Hertz i innboksen om at det stod en Cadillac XTS å ventet på meg på plass 113. Bussen til Hertz stod klar når jeg kom ut av terminalen og kjørte bort til Hertz. Kunne gå rett til plass 113, legge inn bagasjen, kjøre til porten og vise førerkort og kjøre avgårde. Hertz på de store flyplassene i USA er veldig bra. Litt uklart om Cadillac XTS er en upgrade fra klasse I, men den er ihvertfall den beste bilen i den klassen.

Kalsnes and Sonictravel like this.
  20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,264
    Bonuspoeng:
    183
    Status: President’s Circle
    Stasjon: Brussels Airport (BRU)
    Bilklasse bestilt: Compact (C.)
    Bil utlevert: Toyota C-HR 1.2 (Intermediate, D)

Fikk carfirmation kvelden før med biltype, og senere separat e-post med full gjennomgang av skadeskjemaet, bilder av utside og innside. 3542 km på telleren, men skal undersøke om de har noe annet tilgjengelig enn en under middels sexy baby-SUV og prøve meg på et bytte.

Del denne siden