Leieselskap: Sixt
Status: Diamond
Lokasjon: Firenze downtown
Bilklasse bestilt: C.
Bil utlevert: B. Fikk en Fiat Panda. lol..
Min første Sixt leie siden jeg ble oppgradert til Diamond. Nå henger jo banannykkene fortsatt igjen i enkelte områder i Italia, en av disse er dessverre bilutleie. De har ikke så lyst til å gi bort noe som helst. Hertz og National var fullstendig utsolgt så jeg aktiverte linken jeg hadde mottatt av Sixt siden de hadde biler tilgjengelig på lokasjonen som var noen hundre meter unna hotellet.
Invitation only nivå og garantert oppgradering to klasser, så jeg fant ut at C burde holde. Venta i ett parkeringshus en time for å hente bilen, kjerringa som sjekket meg inn sa at jeg har ikke flere C ledig, her er en B. Etter litt diskusjon kom det raskt ett ultimatum på bordet: Godta bilen eller pell deg ut herfra
Rene ord for penga.
Tok selvsagt Puntoen og forlot området for å finne ut at tanken var på langt nær full. Ingen sjans at jeg kom til å snu i det kaoset jeg var i, så jeg tok bilde av speedometeret med tanken og vi fortsatte. Bilen var ett begredelig kapittel, så jeg ringte til Pisa Sixt og fortalte historien og spurte pent om de hadde biler. De hadde og jeg var velkommen innom. OK, ikke veldig mange kilometerne deviation. Dum som jeg var, fyllte jeg opp tanken på bilen slik at damen kunne putte den raskt inn i inventory siden det var veldig lite biler.
Fikk en Fiat 500L, som er levelig, det er klassen jeg hadde bestilt, intet mer eller mindre. Så noen beamer 3ere og de var også tilgjengelig for kjøp, men njet. Ikke tale om.
Kjørte ut og merket IGJEN at tanken under 7/8. Jeg trippelparkerte utenfor og sneik i køen for å finner manageren. Hun ble med ut og sa "det er slik Fiat 500 er, dersom du fyller den helt opp, er det kun dit du kommer". Jaggu sa jeg italiensk kvalitet
Avgårde gikk turen og etter noen herlige dager på rivirævaen, fyllte jeg opp tanken ett par kilometer unna Milano Central. Jaggu ble den ikke helt full, du. Jug og fanteri på høyt nivå.
Leverte tilbake bilen, fortalte historien og viste Milano manager bildene av begge dashbord. Han sa at han ikke kom til å close kontrakten og jeg kom til å bli kontaktet for en beklagelse. Akkurat. Fredag ble kontrakten closet og hele leiebeløpet belastet.
Så bedre oppgradering uten status for meg med Sixt så langt
Vis alt...