Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. OSL_traveller

    OSL_traveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Trondheim
    Bil bestilt: Toyota RAV4 Hybrid SUV (SFAR)
    Bil mottatt: Lexus NX450h+ (LFAR)

    Rask og enkel service. Fikk ikke en opplevelse av «Platinum» service, men hyggelig betjening. Fikk en ren og fin bil.
     

    Attached Files:

  2. RagWib

    RagWib Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Leieselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: Aker Brygge
    Bil bestilt: Polestar 2 (Gruppe K)
    Bil mottatt: BMW iX3 (Gruppe K)

    Flott bil (som en vanlig X3, men med elmotor), med mye utstyr og gode kjøreegenskaper.
    Ingen oppgradering denne gangen, men om man skal satse på oppgradering er OSL (og andre flyplasskontor) stedet å hente ut bil fra. Uansett mye bil for pengene (4 dager med fri km for 1350 NOK), så det virker som at Avis har fått fylt opp utleiepoolen sin for nå er de veldig konkurransedyktige på pris igjen.

    2 minus ved denne leien:
    1. Feil på frontsensor gjorde at adaptiv cruise control var utilgjengelig under turen (kjedelig mangel når man ligger på monoton motorvei).
    2. Bilen var ikke fulladet, selv om app og kontrakt sa dette. Ca. 70% på batteriet gjorde at man måtte legge inn en liten stopp for å komme helt fram.

    Totalt klarer ikke disse trekkpunktene å ødelegge følelsen av at man fikk mye bil for pengene denne helgen. Hadde batteriet vært fulladet hadde Avis fått en stjerne til i boka ;-)

    20230922_143046.jpg
     
  3. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    224
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Dusseldorf flyplass
    Bil bestilt: VW Polo eller lignende
    Bil mottatt: BMW 128ti (CPAR)

    Treg og men enkel service. Måtte syte og klage litt i skranken før jeg fikk utlevert en flett ny BMW 128ti kjørt 8km.Fikk først tilbud om en Mazda MX5, men jeg ville ha noe tysk, etter mye styr så fikk jeg utlevert helt ny bill, måtte poengtere "er dette alt jeg får som platinum kunde", og da hostet han plutselig opp en ny bil.

    Veldig fin bil å kjøre, ingenting å utsette på den.
     

    Attached Files:

    RagWib and Flymunda like this.
  4. SindreN

    SindreN Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Leieselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: AMS
    Bil bestilt: Lynk & Co 01 (G6)
    Bil mottatt: Volvo XC90 (L6)

    Har alltid ganske høye forventninger til Hertz på AMS, og blir ofte skuffet. Men, for en gangs skyld var bil klar på mandags morgen, service var god og oppgradering av det solide slaget.

    Liker Lynk 01 veldig godt, men takker absolutt ikke nei til en til en fullutstyrt XC90 T8. Ventilerte seter og Bowers & Wilkins stereo (som fint overdøvet litt vibrasjon fra en løs list fra en gammel parkerinsskade) gjorde sitt for en god start på uken.
     
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: PC
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: Toyota Yaris (B)
    Bil mottatt: TESLA MODEL Y 75KWH AWD (S55)

    Utleieagenten spurte om jeg hadde lyst til å kjøre noe elektrisk. Jeg sa at det kan jeg gjøre hvis du har noe bra. Da mente han Y var rette bilen for meg. Denne har visst også gratis lading hos Tesla!? Burde spurt mer om hvordan det foregår, kjenner jeg. Har aldri kjørt tesla før, og langt mindre brukt en tesla lader. Men bilen må jo leveres tilbake med minst 70%, så dette må jeg finne ut av på søndag.
     
    holmen, Flymunda and Maggie like this.
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis den faktisk har gratis lading koblet til bilen finner du deg bare en Tesla-lader, kobler i kabelen og så går alt av seg selv. Du kan stoppe ladingen på skjermen i bilen.
     
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Og hva skjer hvis den ikke har det? Da står jeg der og ser ut som en turist :rolleyes:
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig. Da laster du ned Tesla-appen, lager konto og legger inn kort. Så trykker du på profilikonet øverst til høyre, scroller bort til Charge your Non-Tesla og starter ladeprosessen derfra.
     
  9. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Nå ble det til at jeg var seint ute og ikke nådde lading i det hele tatt. Leverte inn bilen med kun 42% på batteriet. Får se hva det koster, forhåpentligvis mindre enn en ekstra dag med leie.

    Til gjengjeld nådde jeg bruke diamant fordelen og fikk siste plassen på en tidligere avgang. Spare meg noen timer venting på OSL
     
  10. RagWib

    RagWib Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Leieselskap: Avis
    Status: President's Club
    Stasjon: Aker Brygge
    Bil bestilt: Polestar 2 (Gruppe K)
    Bil mottatt: Volvo XC40 (Gruppe K)

    Rask og komfortabel bil, men veldig strømtørst så oppgitt WLTP på 420 km var ikke innenfor rekkevidde den uken jeg kjørte bilen. Langkjøring ble derfor ganske dyrt med denne da man måtte tilbringe en del tid på hurtiglader for å fylle batteriet.
    To store kofferter (130l) fikk akkurat plass under hattehyllen, så når vi gikk fra 2 til 3 stk på returen måtte resten av baksetet tas i bruk for bagasje. Nok et eksempel på at bilklassene varierer veldig når det kommer til hvilken plass man kan forvente. BMWen fra forrige leieforhold hadde slukt unna all bagasjen i bagasjerommet da den hadde mer anvendelige mål. 2.800 kr for en uke med ubegrenset kilometerstand var heller ikke en dårlig pris, spesielt med tanke på at det var høstferie i Oslo den uken.

    20231002_142723.jpg
     
    Kalsnes, Flymunda, Upsaker and 2 others like this.
  11. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    224
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Leieselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: MXP
    Bil bestilt: Kompakt
    Bil mottatt: VW T-Roc

    Ganske sliten bil med 52k på telleren, men siden jeg skulle stå parkert på mang merkelige steder medr risiko for bulking så var dette helt ok. Bilen hadde over 20 anmerkninger på skader, så risikoen min for å påføre noe nytt var lavere.

    Vanskelig å få oppgradering i forhold til Hertz, Avis og Sixt, og italienerne i skranken brukte veldig lang tid på å ekspedere meg.
     
    Flymunda liker dette
  12. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Leieselskap: Thrifty
    Status: ingen status
    Stasjon: DUS
    Bil bestilt: B, noe ala Ford Fiesta mener jeg det var
    Bil mottatt: B, men med automatgir. En hyundai i20

    Jeg lærte at Thrify er billigvarianten av Hertz, litt som Budget er det til Avis. Det var kun to personer foran i skranken, men du verden, de tok sin tid... da jeg kom frem lurte den trivelige mannen bak disken på diverse, inkludert om jeg var medlem hos Hertz, joda, president. Greit, da skaffer jeg deg en litt bedre bil var svaret. Litt vil kanskje si en litt nyere enn de pleier med Thrifty? Bilen hadde ca 8000km på klokka, skadefritt, og har automatgir.
    Jeg skjønner med ikke på grensegebyret deres, for det kom 45 euro på toppen av leien igjen. Gjør alle Tyske selskap det nå? Kan ikke huske det var en greie tidligere.
    Bilen funker som den skal, har god nok futt til å kjøre 170, fortere har jeg ikke fått testet enda. Synes egentlig det er imponerende hvor mye krefter de klarer å klemme inn i en 1 liter motor for tiden.
     
    OyvindN and Flymunda like this.
  13. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: President
    Stasjon: Fort Myers Flyplass
    Bil bestilt: Small Sedan (Ford Focus e.l) (Billigste kategori)
    Bil mottatt: Chevy Suburban

    Var ved leiebilsenteret før åpning, så satt å ventet litt. Gullskranken ute i hallen var ikke bemannet, så gikk til vanlig skranke inne i leiebilsenteret. Hun ga beskjed om at jeg bare kunne gå å velge en bil fra President området. Valget havnet da på en Dodge Challenger ettersom jeg bare skulle ned til Miami Flyplass, så tenkte sportsbil kunne være gøy. Da jeg kom til utkjøringsområdet sa mannen i porten at jeg egentlig ikke får lov å plukke fra president bilene når jeg har booket billigste bilkategori, da skal man egentlig plukke fra gull-området. Men det går fint, vi lar deg leie denne..

    Så etter litt styr viser det seg at bilen ikke kan leies ut av en eller annen grunn da det er noe feil med den som gjør at den stopper i systemet. Blir bedt om å kjøre den til en annen parkeringsplass, så gå å plukke meg en ny bil fra President-området. Vurderer en camaro, men bagasjerommet er så lite, og jeg hadde to kofferter med.

    Endte da med en suburban. Svær og lat sak, som å kjøre en båt. Men sitter godt og høyt, så ingenting å utsette på her.

    upload_2024-2-14_12-37-36.png
    [​IMG]
     
    Last edited: 14. febr 2024
    Flymunda, Kalsnes, Maggie and 3 others like this.
  14. markus

    markus Jetlag.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,231
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Hertz
    Status: President
    Stasjon: MIA
    Bil bestilt: Large Elite SUV (Infinity QX80 e.l)
    Bil mottatt: Jeep Grand Wagoner

    Hertz er en drøm å leie bil hos i Florida, som vanlig.
    Immigration tok 5 min, så var det bare å vente på bags og spasere rett ned til garasjen. Der var det satt av en Cadillac Escalade til oss. Lastet inn bagasjen og satt meg i førersetet da jeg så at bilen ikke var skikkelig rengjort. Gikk å klagde og fikk byttet til en Jeep Grand Wagoner.

    Flott og responsiv bil å kjøre, men noe dyr i drift da den bruker godt med bensin og i tillegg krever premium gas. Perfekt om man er 4 stk med bagasje. Uten bagasje kan 6-7 stk fint sitte komfortabelt med knallgod plass. Kjørte selv med 4 og 6 stk i bilen. God futt i bilen selv når den var fullastet, veldig fin motorlyd også.

    Dagen før hjemreise ser jeg at noen har slått døren i siden på bilen, slik at det har kommet en bulk og en bokstav er revet av på siden. Har ikke hørt noe fra Hertz ang. dette enda. Så gjenstår å se om det blir bruk av forsikringen der eller om det forbigår i stillhet.

    Pickup og levering på MIA flyplass er så smooth som det kan bli. Jeg kommer aldri til å leie fra noen andre enn Hertz her.

    Betalte under 5000kr for en uke leiebil. Bompenger på en tusenlapp kommer nok i tillegg.


    upload_2024-2-14_12-25-50.png
     
    Lillegutt, jgroneng, Cumulus and 5 others like this.
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Leieselskap: Hertz
    Status: President
    Stasjon: LAX
    Bil bestilt: (U) Ford Mustang Convertible eller lignende
    Bil mottatt: Ford Mustang

    Bestilte leiebil mens jeg satt på flyet til LA. Nettet var ubrukelig tregt og jeg mistenker at jeg ikke var logget inn da bestillingen til slutt gikk gjennom. Var hos Hertz før leien startet (fordi jeg måtte hente x antall timer etter bestilling), snakket norsk med ei svensk dame og fikk ut bilen. Hun fikk lagt inn medlemsnummeret, men tilbød oppgradering til Shelby GT500 til $50 per dag i stedet for $100 (sa hun, jeg tror hun prøvde seg på en luring). Synes ikke det var verdt å nesten doble prisen min og det var nok futt i mustangen til å kjøre opp og ned kysten.

    Sømløs utlevering, sømløs innlevering. Prisen som forventet, ingen kampanjer å ta hensyn til. Alt i alt anbefalt. Skulle kostet omtrent 700kr dagen, endte på ca 900kr dagen siden jeg bestilte senere enn Choice-kortet ville gi rabatt og jeg sa ja til $10 per dag for å slippe egenandel. Morsom bil, kjørt den før og vil kjøre den igjen.

    IMG_4496.jpeg
     
    Feqzz, jgroneng, Flymunda and 7 others like this.
  16. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Noen med erfaringer fra Geneve og leiebil?

    Dyrt? Problemer med å ta med bilen til Frankrike?
     
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    1,354
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske at du kan booke leiebil med pickup enten på Sveitsiske eller Franske side, og prisene kan være ganske så forskjellige(?) Dog lenge siden jeg leide der (Hertz).
     
  18. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du bare skal være i Frankrike, bør du i alle fall leie på den franske siden. Har gjort det en gang og da var det mye billigere enn fra den sveitsiske siden. Var først ikke klar over at man kom over til den franske siden på flyplassen og sjekket derfor leiepriser i Sveits først.
     
    Feqzz liker dette
  19. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: Avis Preferred
    Stasjon: MUC
    Bil bestilt: Seat Leon ST man. el. (gruppe H)
    Bil mottatt: Skoda Octavia Combi aut. nav. el. (gruppe M)

    Bestilt først 2 mnd i forveien, deretter 3 uker i forveien til 15% lavere pris. Grei utlevering, viste bare pass og førerkort. Første gang jeg har fått utlevert bil i MUC hos Avis eller Sixt uten noe spørsmål om ekstra forsikring eller oppgradering! Fikk anbefalt å bruke fysisk vignette for Østerrike når jeg nevnte at jeg vurderte å bruke nettløsning, det passet uansett fint å stoppe å kjøpe en is på bensinstasjon siden det var sol og 18 grader. Oppgradering ble ikke nevnt, men den var ganske fin. Ikke så mye futt i 1.4L motor, men 4x4 og fullspekket bil med automatgir, navigasjon og HUD etc. var kjekt å ha. Hadde uansett forventet å få automatgir da jeg har sjekket at 98% av alle Seat Leon ST bruktbiler i Tyskland har automatgir :)

    Få minutter etter bil var gjensatt med nøkkel på dashbord i innleveringskøen fikk jeg tilsendt faktura på epost. Den viser at jeg er skyldig € 0,77 (noe kommafeil i beregning av forhåndsbetaling?), men har foreløpig ikke blitt trukket noe mer på kredittkort. Får bare se om det noen gang skjer.

    Snapchat-131874344.jpg
     
    Last edited: 21. febr 2024
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Har du grunn til å forvente det?
     

Del denne siden