Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke annen grunn enn at Avis har skrevet det på faktura, og i andre tilfeller er de jo tilsynelatende snar å trekke fra kredittkort det de mener man er skyldig.
    upload_2024-2-21_13-10-24.png
     
    RoadKing liker dette
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,276
    Likes mottatt:
    4,607
    Bonuspoeng:
    113
    Etter at SAS tapte Bardufoss, så må man nå via Tromsø for å komme seg til barnebarna. Det har sine ulemper med to timer ekstra kjøring, men fordelen er at utvalget biler på Sixt TOS er noe bedre enn Sixt BDU. Jeg har stort sett bare fått skrapbiler på BDU, så det var interessant å prøve noe annet på TOS. Betalte for en middels el-SUV og ble lovet oppgradering til en Audi Q8, noe jeg uansett hadde lyst å prøve siden den er på listen til bilbytte nå. Da jeg kom dit hadde de dessverre ikke det, men om jeg kunne være tilfreds med en plugghybrid i stedet?
    Det viste seg at det var en Cayenne e-hybrid platinum edition de hadde stående. upload_2024-3-2_15-30-13.jpeg

    Dette er biltypen man blir hentet i Frankfurt når man skal sitte foran på langtur med Lufthansa.
    Stor stas hos barnebarna når man setter den i Sport+ og skrur på ekstra eksoslyd. Høres ut som noe fra Formel-1 når man tar løs fra Rema.
    upload_2024-3-2_15-31-35.jpeg

    Kunne godt tenkt meg en slik en, bortsett fra to ting:
    - at man må være slangemenneske for å komme seg inn i forsetene pga lavt tak og høye sidekanter på setene :(
    - og den lille prislappen på nærmere to millioner :confused:

    Uansett: Kudos til Sixt Tromsø lufthavn - han sa vel rett ut at det var Amex metallkortet sammen med mange års status som gjorde at de oppgraderte to trinn.
     
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Litt dårlig erfaring med Sixt i Malaga:

    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: AGP
    Bil bestilt: SVMR (Multivan eller Caddy)
    Bil mottatt: SVAR (VW CADDY MAXI MPV 7S DI AUT)

    I utgangspunkt var alt i orden og jeg er vanligvis godt fornøyd med Sixt. Men jeg blir ikke kvitt følelsen at den unge damen bak skranken prøvde å lure meg ved henting av bilen.
    Prisen for 7 dager var 542,- Euro med CDW/TP med 1 400,- Euro egenandel.
    Hun spurte: "Would you like minimum protection or maximum protection"? Jeg svarte minimum og regnet med at det var det som var inkludert. Da vi kom til betaling var prisen plutselig nesten 800,- Euro. Jeg påpekte at det ikke kunne være riktig men hun svarte: "No, it's correct. That is the final price.". Så jeg ba hun om å vente til jeg fant frem reservasjonsbeskreftelsen. Hun prøvde da presse meg til betaling: "Could you please hurry, we have others customers waiting". Sorry, men det er vel ikke mitt problem at bare en skranke er åpent (jeg sa selvsagt ikke det til hun).
    Da jeg hadde funnet bekreftelse og visste den til hun sa hun: "Yes, but that is without insurance, you do not want to drive without insurance? You said you wanted minimum protection?". Jeg påpekte at det selvsagt var CDW og TP med 1400 Euro egenandel inkludert. "Yes, but you will have to pay 1 400 Euro for every little scratch. If you have two scratches, you pay 2 800 Euro.". Nå betviler jeg at jeg må betale ny egenandel for hver skrape i lakken, samtidig som jeg selvsagt er forsikret gjennom kredittkort. Da reduserte hun prisen til avtalt pris og jeg fikk nøkkelen.
    Resten var da bra, gutten som leverer ut bilene og henter dem tilbake er greit og hyggelig. Jeg liker at dem går rundt bilen med deg ved tilbakeleveringering og at du får innleveringskvittering med en gang. Dem søker heller ikke med forstørrelsesglass etter småskader, så det er alt greit.
    Men Sixt må skjerpe seg med å lure folk inn i dyre tilleggsforsikringer. Det er en grunn at jeg bruker dem fremfor lureselskaper som leier ut same bil til en brøkdel av prisen.
     
    Cumulus, jgroneng, kiev and 2 others like this.
  4. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: LAX / retur SFO
    Bil bestilt: Standard SUV-5 Pass
    Bil mottatt: Intermediate SUV (JEEP GRAND CHEROKEE 4WD)

    Ikke noe særlig spesiell service på LAX. Bilen var klar i appen før henting med hvilken plass jeg kunne hente den. Gikk innom skranken i håp om å få en bedre bil, men fikk beskjed om at jeg allerede hadde fått en oppgradering. Bilen var dårlig vasket og sett i ettertid burde jeg ha gått tilbake og brukt dette som et argument for å få en annen bil. 434294829_3590605187919655_3001529510298828255_n.jpg
     
    tobeornot999, holmen, Maggie and 2 others like this.
  5. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: Melbourne City
    Bil bestilt: Compact
    Bil mottatt: Intermediate (COROLLA ASCENT SPORT HYBRID)

    Ingen oppgradering å juble for, men bedre enn Suzukien jeg hadde bestilt :DPrøvde å vise at jeg var President, men var ikke noe interesse av å se dette. Betjeningen var ikke så veldig imøtekommende heller:(
    434367924_776517291108321_7076139465100500640_n.jpg
     
    Kalsnes, holmen, Maggie and 2 others like this.
  6. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: Sydney Mascot / retur SYD
    Bil bestilt: Mellomstor
    Bil mottatt: Intermediate (RENAULT ARKANA ZEN)

    Før jeg kom til stasjonen fikk jeg bilder av bilen og da jeg ankom lå nøklene klare. Kjapp prosess og god service ved henting. Det var billigere å hente bilen på Mascot og valgte retur på SYD for der var det muligheter for å levere bilen sent på kvelden. Fikk dessverre en liten stein i ruta på denne leien og skademelding ble utfylt ved retur. Når man bestiller via AVIS SAS portalen så er egenandelen på ca. 4000 AUD som er ganske mye. På reiseforsikringen min dekkes ca. 7000DKK så håper at skaden ikke overstiger dette. Venter fortsatt på tilbakemelding... Noen med erfaring på dette? Skjermbilde 2024-04-01 161033.jpg
     
    Maggie, Upsaker and Flymunda like this.
  7. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: SFO / retur Berkley
    Bil bestilt: Full-size
    Bil mottatt: Cool Cars (Ford Mustang Mach-E)

    Beste servicen jeg har fått ved en leie noen gang. Vi leide bil fordi det kostet mindre å leie bil til Berkley enn å ta Uber. Gikk til preffered skranken og fortalte at jeg hadde president status selv om det ikke sto i bestillingen og viste medlemskortet. Han spurte hva slags bil jeg kunne tenke meg og vi som var en guttegjeng på 4 sa umiddelbart en sportsbil. Fikk nøklene til en ganske frisk bil, men den hadde kun 4 seter og vi skulle møte en venn dagen etterpå og måtte ha 5 seter. Fikk spørsmål om det gikk greit med EL og fikk nøklene til Ford Mustang Mach-E. Ganske fornøyd med denne :cool:
    434271474_948095560327035_2751322073689189855_n.jpg
     
    Spielhaug, Cumulus, Kalsnes and 2 others like this.
  8. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: Washington D.C. Penn Quarter / retur IAD
    Bil bestilt: Full-size
    Bil mottatt: Cool Cars (JEEP WRANGLER)

    Har leid fra Penn Quarter 5+ ganger i løpet av en 6 måneders periode og ble godt kjent med de som styrte denne lokasjonen. Selv om det står preffered på bestillingen visste de at jeg var president og fikk gjerne gode biler på bakgrunn av dette. Dette var en 24 timers leie hvor jeg skulle ha med et flyttelass til flyplassen og spurte om en bil med mye bagasjeplass. Kan anbefale å sjekke ut Penn Quarter lokasjonen på leier med nøyaktig 7 dager da jeg ofte fikk opp ganske gode pre-pay priser gjennom AVIS SAS portalen. Det er et bevisst grep fra denne stasjonen for å tiltrekke seg kunder fikk jeg vite en gang jeg var innom!
    432472878_3907508996161770_2863707780980845527_n.jpg
     
  9. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: Washington D.C. Penn Quarter / retur Washington D.C. Wisconsin Ave
    Bil bestilt: Full-size
    Bil mottatt: Cool Cars (JEEP WRANGLER)

    Ingen bilder på denne, men en ukesleie denne gangen. Pleide å hente på Penn Quarter på grunn av pris og returnere bilen til Wisconsin Ave siden jeg bodde nærere denne :D
     
    Flymunda liker dette
  10. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: Washington D.C. Wisconsin Ave
    Bil bestilt: Compact
    Bil mottatt: Standard SUV-7 Pass (FORD EXPLORER)

    24-timers leie for dagstur til Philadelphia. Her fikk jeg beskjed om at jeg hadde blitt oppgradert på grunn av presidentstatus, men litt usikker på om dette ble forvirret med at det står SAS EUROBONUS DIAMOND på AWD koden. Jeg var uansett fornøyd :)
     
    Flymunda liker dette
  11. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: Washington D.C. Penn Quarter / retur DCA
    Bil bestilt: Full-size
    Bil mottatt: Full-size (CHEVY MALIBU)

    Eneste gangen jeg har fått den bilen jeg faktisk har bestilt på Penn Quarter. Tror det var en kombinasjon av mangel på biler og en litt uerfaren agent :confused: På DCA må man ta shuttle fra Avis til flyplassen i motsetning til Hertz så vær obs på dette!
     
    Flymunda liker dette
  12. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: Pretoria (Menlo Park), Sør-Afrika
    Bil bestilt: A
    Bil mottatt: P (VW VIVO 1.4 COMFORTLINE MT)

    Selv om det virker som en stor oppgradering var det nok egentlig ikke det. En helt standard VW Vivo uten skjerm, men med bluetooth :D
     
    Spielhaug and Flymunda like this.
  13. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President i Norge (Preferred utenfor Europa?)
    Stasjon: Washington D.C. Penn Quarter / retur Washington D.C. Wisconsin Ave
    Bil bestilt: Mini-Van
    Bil mottatt: Mini-Van (CHRYSLER VOYAGER)

    Lite oppgraderinger å hente på denne ettersom at vi var nødt til å ha en 7-seter. Ikke noe spesielt morsom å kjøre, men vi kom oss frem ;) Skjermbilde 2024-04-01 165532.jpg
     
    Spielhaug liker dette
  14. btm

    btm Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    53
    Leieselskap: Avis
    Status: President Club (via Norwegian Rewards?) og EBG
    Stasjon: LAX (Los Angeles Airport)
    Bil bestilt: Stor - Full Size (Toyota Camry)
    Bil mottatt: Cadillac CTS (?)

    Hadde ikke booket bil når vi landet i LAX, da vi planla å bruke Uber for vårt to netters besøk. Vi tok shuttlebus til Avis Preferred for å prøve lykken der. I skranken ble vi forespeilet en pris på 360 USD for to døgn (ikke spesifisert om dette var med forsikringer, skatter eller biltype). Ba henne bruke SAS EBG sin AWD-kode, men da ble prisen bare høyere ifølge henne. Dette stod i stor kontrast til prisene på avis.com og SAS sin landingsside. SAS Eurobonus sin Avis-side tilbydde en bil i segmentet liten-stor for 1516 NOK for to døgn. Lik pris for en 5-6 biltyper. Ifølge nettsiden måtte man blant annet booke 24 timer før leiestart for å kunne benytte fordelene, men dette gjelder kanskje bare opptjening av Eurobonus? Prisen var i alle fall fordel nok for denne gang.

    Booket selvfølgelig bare en bil på mobilen når jeg stod der ved siden av skranken. Skrankedamen virket ikke sprudlende av å gå glipp av en blodprisutleie og informerte meg uten begeistring at jeg hadde blitt oppgradert et nivå.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg booket mens jeg satt på flyet sist. Tipper det var ca 6 timer før. Så vidt jeg husker så måtte jeg velge x antall timer frem i tid. Kanskje det går an å lure de med tidssoner.
     
    btm liker dette
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Leieselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Sofia Downtown (tilbakelevert SOF Airport)
    Bil bestilt: ECMR (Kia Rio)
    Bil mottatt: ILMR (Hyundai i30)

    Opplevelsen her var rundt om veldig bra. Et hyggelig lite Sixt kontor midt i byen med noen reserverte parkeringsplasser foran. Hyggelig og rask henting. Bilen var nesten ny med kun 300 km og ingen skader.
    Fra torsdag til søndag betalte jeg 56 Euro med vanlig egenandel på 600 Euro og ubegrenset kjørelengde. 750 poeng kom også automatisk og rask etter leien. Usikker om Hyundai i30 virkelige er i gruppen "intermediate", men det er i hvert fall betydelig mer enn jeg har forventet når jeg bestiller en såpass billig leie.
    Levering på flyplassen var også enkelt - mange ledige Sixt plasser i parkeringshus. Nøkkelen og bildokumenter ble kastet i en boks og kvitteringen kom et par timer senere uten overraskelser.

    Ellers hyggelig å kjøre rundt i Bulgaria. Veiene er langt bedre og kjøringen betydelig mer avslappet enn jeg hadde forventet basert på opplevelser i noen av nabolandene :D.

    1.jpg

    2.jpg 3.jpg 4.jpg
     
    KRS, Flymunda, holmen and 1 other person like this.
  17. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    1,354
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: AVIS
    Status: PC
    Stasjon: AGP (Malaga)
    Bil bestilt: Gruppe E, Ford Kuga eller liknende (Crossover, automat)
    Bil mottatt: Gruppe N, Renault Espace, gått 5k.

    Annet: AGP har nå blitt bedre på automatiske oppgraderinger slik at man slipper å "slåss" med agentene. Dog har skrankelogistikken en vei å gå. Til tross for eget område for Preferred-kunder roper de frem litt vilkårlig så ventetiden kan bli litt lenger enn du tror. Intet egentlig aktivt forsøk på forsikrings"upsell", tror han så ansiktsuttruykket mitt da han begynte på standardsetningen sin:rolleyes:.
    Behagelig og velfungerende PHEV i 5+2 konfiguerering, men det merkes på bagasjeplassen at siste versjon er 20cm kortere enn de tidligere utgavene. I tillegg er ikke overgangen fra el-drift til fossil helt sømløs.
     
    Maggie liker dette
  18. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,099
    Likes mottatt:
    7,308
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: AVIS
    Status: PC
    Stasjon: VBY (Visby)
    Bil bestilt: Gruppe C: Toyota corolla hatchback aut
    Bil mottatt: Gruppe H: Ford focus stasjonsvogn aut

    Positiv opplevelse med Avis på Gotland. E-post i forkant, hyggelig utlevering og OK oppgradering. Det virker som et Europcar er størst (ihvertfall flest biler på parkeringsplassen på flyplassen, og flest i øvre skala), Avis nest størst og Hertz mindre. Sixt er ikke på Gotland.
     
    Spielhaug and Maggie like this.
  19. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Leieselskap: Avis
    Status: President
    Stasjon: Faro / retur Lisboa
    Bil bestilt: C
    Bil mottatt: E - Renault Captur (energy) TCE 90

    God og rask service på flyplassen i Faro. Anerkjente presidentstatus tidlig og sa at han dette var den beste oppgraderingen han kunne tilby. Leien var på 6 dager med retur på flyplassen i Lisboa. Ganske problemfri leie
    IMG_0680.jpeg
     
  20. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    388
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Europcar
    Status: Ingen
    Stasjon: Alta lufthavn
    Bil bestilt: Kompakt (Toyota Yaris e.l.)
    Bil mottatt: Toyota Rav 4 Hybrid
    Lengde leie: 5 dager

    Booket et par dager før, endte på Europcar da jeg fikk 5 dager for 1900,- (!) der Avis/Hertz skulle ha 7-10k. Spurte kundeservice om statusmatch til Hertz PC/Avis, men måtte vise til to leier før de var villig. Fikk uansett en trivelig oppgradering ved ankomst til det som virker å være det beste de har, til prisen er jeg veldig fornøyd.
     

Del denne siden