Ride report, skriv om din leiebil her

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tommy777, 05. nov 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri hatt noe problemer med Hertz i Italia, har besøkt Italia to ganger i året siden jeg var liten. Bestiller C og mottok i september i fjor en E klasse, over bestilte jeg A og fikk en liten SUV.

    Og enden på visa ble at jeg fikk 100% av leien refundert fra Sixt Italia som er det lokale franchiseselskapet. I tillegg fikk jeg 2 gratisdager til neste gang.

    Snakk om sticking it to the man ;)
     
    TommyL liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Sted: Reno/Tahoe flyplass
    Bil bestilt: Cabriolet
    Kjørte: Sort Camaro RS som var mye bedre enn forventet, selv om Camaro er litt white trash ;)
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: President Circle
    Sted: Rotterdam flyplass
    Bil bestilt: A
    Kjørte: Ford Fiesta

    Var på toget på vei fra Amsterdam til Brussel da toget ble kansellert i Rotterdam pga brann ved sporet. Heiv oss opp til Rotterdam flyplass og hyra en enveis som ble plukket opp der. Fikk den eneste bilen de hadde ;)

    Bra lunch på terrassen på Rotterdam flyplass mens vi ventet på at bilen ble vasket. Anbefales!
     
  4. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Det har jeg definitivt gjort - men da kommer det ikke engang svar.... Men har funnet ut av at jeg har en gammel bekjent som jobber som regionssjef for Sixt i denne regionen, så jeg skal ta meg en prat med ham.
     
  5. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Hertz
    Status: Five Start
    Sted: TRD
    Bil bestilt: B
    Kjørte: Mini One (Cat C)

    Hur man kan kalla en Mini One CAT C övergår allt mitt förstånd men en riktigt kul bil att köra för en helg.
     
  6. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Sixt
    Status:
    Platinum
    Stasjon:
    Barcelona flyplass
    Bil bestilt:
    BMW Serie 5 Aut., Mercedes-Benz Clase E Aut., Audi A6 Aut. eller lignende (PDAR)
    Bil mottatt:
    BMW 520da sedan (valgte denne via appen, en MB E200cdi fristet lite)

    Pluss:
    Flott bil, ny, velutstyrt, og like god å kjøre som BMW 5-serie alltid har vært!
    Minus:
    Lite negativt om bilen, men hadde håpet på en oppgradert bil, da det stod flere ledige Audi A7'er ved siden av vår bil, som jeg siklet litt på :D


    Leiebilselskap:
    Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Oslo - Gardermoen
    Bil bestilt: Toyota Urban cruiser or similar (CFMR)
    Bil mottatt: Ford Kuga automat (SFMR)

    Pluss: Oppgradert til en vesentlig større bil
    Minus: Dårlige kjøreegenskaper, drakk diesel, automatgiret var ikke helt bra. I tillegg var ikke dette en "upgrade", da bilen jeg egentlig skulle ha ikke var klar, og etter litt diskusjon fikk jeg en større bil som var ledig. Sixt hadde scoret så mange ekstrapoeng ved å bare fremstilt det som en complimentary upgrade med en gang, i steden for å la det skinne gjennom at de ikke hadde gjort jobben på forhånd.


    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Oslo - Gardermoen
    Bil bestilt: Mercedes A-class or similar (IDMR)
    Bil mottatt: Mercedes A180 (splitter ny, hadde gått 400km)

    Pluss: Overraskende sprek (122hk turbo bensin), gode kjøreegenskaper, meget god plass (var kun meg :p )
    Minus: Ikke mye, artig liten bil, men ingen upgrade.


    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Oslo - Gardermoen
    Bil bestilt: Mercedes A-class or similar (IDMR)
    Bil mottatt: BMW 316d sedan

    Pluss: Etter litt godprat med den ansatte hos Sixt, fikk jeg lest opp de bilene han hadde tilgjengelig, og kunne velge fritt. Ble da en ny BMW 316d (skulle egentlig fått BMW 1-serie kunne han fortelle. Bilen var som alle BMW'er meget god å kjøre, hadde full M-pakke, og var romslig.
    Minus: 3-serie begynner å bli en stor bil, og med denne motoren var bilen undermotorisert.
     
    SASDC8 and SASlovah4evah like this.
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: Reagan / DCA
    Bilklasse bestilt: Midsize
    Bil plukket: Nissan Altima S 2014

    Pluss: Har blitt større, bruker ingen suppe. Passelig rask
    Minus: CVT er en vederstyggelighet. Ikke USB i 2014, det er rævva, det.
     
    Trety liker dette
  8. Trety

    Trety Aktivt Medlem

    Innlegg:
    287
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Enig, skjønner ikke helt hva Nissan tror de oppnår med det greiene der. Fikk tildelt en Nissan Qashqai 1.6 med CVT i Trondheim for noen mnd siden - det som ødela hele bilen var nettopp dette CVT-surret. Hver gang jeg tråkka på gasse endte den kun med å bråke mer og lite annet.
     
    tommy777 liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Audi hadde samme greiene en stund, hadde en A4 service lånebil som hadde CVT. Hørtes ut som en døende ku..

    Er borte fra det Amerikanske markedet, heldigvis
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en ML som var 2012 og leide også en 2014 E350 for litt siden. Begge to funket helt greit å spille via USB. Jeg foretrekker dog Bluetooth, mye enklere.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelige greier. Fruen kjørte MLn i to år før vi byttet den inn og hun hadde en original iPhone 5 kabel som kom ut av USBen og lå fast i midtkonsollen. Det må ha noe med innstillingen å gjøre.

    Da jeg henta ny Audien før jul, merka jeg at LED øyenbrynene ikke var på som kjørelys. Jeg lette fortvilet rundt i alle menyene og fant aldri ut av det. en kjapp telefon til Audiforhandeleren og han guidet meg igjennom hele prossessen som slett ikke var vanskelig når man først visste hvor man skulle lete ;)

    Tipper det er noe sånn.

    Det du kan gjøre er jo selvsagt å bruke Bluetooth Audio og lade via USB, for det vil garantert virke. Bare trykk hjemknappen for å fjerne whatever som er på skjermen.

    Og Mercer er noe ræl. Så var det sagt ;)
     
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Sixt
    Status:
    Platinum
    Stasjon: Nice
    flyplass
    Bil bestilt:
    BMW Serie 5 Aut., Mercedes-Benz Clase E Aut., Audi A6 Aut. eller lignende (PDAR)
    Bil mottatt: Audi A5 Sportback 2.0 TDI (er dette som en downgrade å regne?)

    Pluss: Flott bil i sort metallic, med noen nydelige 19 tommers felger.
    Minus: Audien var rett og slett for bred for en del av de Franske veien jeg kjørte på, og resultatet ble en liten skrape på høyre forskjerm i det en sving i en 2 meter bred gate skulle forseres :( Akkurat det kan jeg jo ikke kladre bilen for ;)

    Ellers var det første gangen jeg leide bil hos Sixt, og må si at jeg er meget fornøyd med dem. Sixt er det enste selskapet der du slipper shuttlebuss på NCE, og bare det er grunn god nok til at jeg blir å bruke dem igjen. MMI systemet (som jeg ikke var 100% fornøyd med) var innstilt på Russisk da vi tok over bilen, og det tok cirka 15 minutter å finne ut hvordan man kunne endre språket til Engelsk.

    Sidenote: Hvorfor kan ikke Satnav systemene i nye biler uttale stedsnavn på det språket til det landet man kjører i? Dersom jeg hadde valgt Fransk ville det blitt korrekt, men på Engelsk ble det bare tull med en mellomting mellom Engelsk og Fransk.
     
  13. Zzzindre

    Zzzindre Zzzzzzzzz...

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Tirana flyplass Nënë Tereza
    Bil bestilt: CDMR, VW Golf eller lignende
    Bil mottatt: VW Gjett'a med DSG og 1,9 TDI

    Pluss: Veldig profesjonelt og ordentlig ved utlevering av bilen. Bilen var grei nok, og det er fint med DSG, slik at man kan sette den i automat når man entrer den litt kaotiske, albanske bytrafikken. God drivstofføkonomi førte til at vi kun tanket en gang på de 60 milene vi kjørte, og leverte bilen tilbake med rikelig med drivstoff på tanken.

    Minus: Da vi skulle levere bilen inn igjen, prøvde mannen i skranken seg med at vi hadde påført denne doningen noen flere battle scars, noe vi ikke hadde gjort. Etter litt standhaftig argumentasjon fra min side, ble han og jeg enige om at bilen ikke var perfekt, og satte strek over den saken. Og en Jetta blir jo aldri kul.

    Ellers er albansk trafikk noe man kunne skrevet en bok om. I et land som hadde cirka 150 biler da kommunistdiktaturet ble oppløst i 1992, hvor det også har vært forbudt å kjøre privatbil i mange år, sier det seg selv at kjøreferdighetene er noe mangelfulle hos de aller fleste. Forvent biler som kommer i mot deg på påkjøringsramper på motorveien, biler som stopper motorveien, i 90-sona, for å kjøpe seg en vannmelon, en kanin eller noe annet man måtte ha behov for akkurat der og da. Esler og dårlig lastede lastebiler er også relativt vanlig, sammen med meget varierende veistandard. Garmin GPSen vi fikk utlevert hadde heller ikke oppdaterte kart, og manglet dermed noen av de nyeste veiene, noe som førte til at den gikk litt i frø til tider.
     
    Last edited: 08. juli 2014
    wilhelm and tommy777 like this.
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: OSL
    Bil bestilt: CDMR, VW Golf e.l.
    Bil mottatt: Toyota Auris stasjonsvogn med automat.

    Første gang jeg har brukt Sixt noensinne, signet up pga doble EB poeng og Plat status. Fin upgrade, og hybriden var smooth som bare det (første gang med hybrid også). Men det var litt kjipt at Sixt ikke har mottak på parkeringen som alle de andre store og man må tilbake til utleieskranken på ankomst for å bli kvitt nøkkelen.
     
  15. Joachim

    Joachim Medlem

    Innlegg:
    233
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Platinum
    Stasjon: Oslo - Gardermoen
    Bil bestilt: Mercedes A-class or similar (IDMR)
    Bil mottatt: Ford Kuga automat (SFMR)

    Pluss: Tja, "oppgradert".
    Minus: Dårlige kjøreegenskaper, drakk diesel(i 120 km/t på E6 bruker den nesten like mye diesel som min forrige bil, Ford Mustang GT med 4.6 V8 bensin...) automatgiret var ikke helt bra. Så selv om det på papiret er en upgrade, ville jeg heller hatt en bil i opprinnelig klasse, men det hadde de ikke inne (!), alternativet var en Ford Focus...
     
  16. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Budget
    Status: Ingen
    Stasjon: ORD Chicago O’Hare Int
    Bil bestilt: Minivan - Dodge Caravan or similar (Finner ikke ACRISS koden)
    Bil mottatt: Chrysler Town and Country

    Pluss: Var litt skeptisk til denne bilen, en skikkelig «Soccer Mom» bil. Ville bare ha en rimelig bil med litt god plass mens jeg var i Chicago, så jeg prøvde meg for første gang på en Minivan. Fikk en Chrysler Town and Country, og ble faktisk veldig positivt overrasket! Skikkelige gode seter i skinn, og ellers velutstyrt med bl a. DVD og ryggekamera. Utseende var ikke all verden å skryte av riktignok…men inni var den veldig bra, og god å kjøre var den også.
    Legger man ned de to bakerste setene får man god plass til bagasje, men da er det kun to stoler i stedet for baksete. Noe som passet oss perfekt egentlig, da vi hadde en liten pjokk i barnesete, og en voksen i tillegg til oss to foran.
    Minus: Budget! Ble ikke imponert av servicen til Budget på ORD. Vi ankom med et ganske forsinket Lufthansen fly, og da jeg kom inn i bygningen (off site, måtte ta buss) var vel klokka begynt å nærme seg 2300. Det var en ganske lang kø, og det jobbet kun to stykker bak skranken, mot AVIS sine 5-6 stykker ved siden av. Etter en time eller der omkring, var det endelig min tur. Mannen bak skranken tastet i vei sånn passelig sakte, og etter en stund fikk jeg beskjed om å gå ut for å vente på bilen min. Enda en halvtime gikk, før omsider bilen dukket opp etter at jeg purret på den. Halvannen time for å få utlevert en bil er rett og slett for dårlig, og det ble ikke noe bedre av å ha en utslitt 3 åring på slep midt på natten heller. Ellers var det vel ok, men det skal være bra prisforskjell om jeg gidder å leie herfra igjen.
     
    Last edited: 22. juli 2014
  17. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Leiebilselskap: Sixt
    Status: Ingen
    Stasjon: MCO Orlando Int Apt
    Bil bestilt: Chevrolet Suburban or similar (FFAR)
    Bil mottatt: Chevrolet Suburban

    Pluss: Selve bilen er det ikke så mye å skrive om…trenger du en bil med plass til familien med barnesete, altfor mye bagasje, bikkja samt kjøkkenvasken så er det kun Suburban som gjelder. Og å trille Mountain Buggy’en rett inn i bagasjerommet uten å legge den ned gjør du kun i denne. Overlegent! Bruker litt fuel, men hvem bryr seg når det er 5 kroner literen…
    Fikk et kampanjetilbud hos Sixt som ikke var til å tro, så jeg slo til på dette. Ellers bruker jeg som regel Hertz, som ligger i terminalbygningen, har gode erfaringer fra dem samt at det er lettvint å traske over gata til garasjen. Sixt er jo off site på MCO, så jeg var litt usikker på hva som ventet da jeg kom utenfor terminalbygningen. Etter ca 10 minutter dukket det opp en minibuss som kjørte oss til utleiestedet et lite stykke unna terminalen.. Det var ingen kø, og damen som ekspederte var rask og effektiv. Sa ja til en tank med fuel, som viste seg å bli 60 dollar da jeg leverte den. Ellers koster det vel rundt hundre å fylle denne, så det var en god deal! 10-15 minutter etter jeg ankom stod bilen klar utenfor! Leveringen var like smertefri. Jeg var endatil en time for sent ute med å levere den, men ble ikke charget en eneste cent for dette, veldig bra! Kommer absolutt til å leie her igjen, om de slår Hertz/AVIS på pris.
    Minus: Ikke stort. Bilen var ikke skikkelig rengjort, noe papir og bøss lå inni, samt at det var noen flekker her og der. Men ikke noe katastrofalt.
    Bare pass på en ting: Hvis du ikke er kjent i området rundt terminalen, så finn ut på forhånd hvor du skal kjøre for å levere bilen. Det er ikke ET ENESTE skilt som viser deg veien til utleiestedet, og jeg loket rundt på diverse veier i over en halvtime før jeg fant det. Husket ikke hvor det lå, og hadde ikke giddet å finne ut av det på forhånd, siden jeg antok at det var skiltet. Stikkord er North exit, og til venstre ved Fridays :)
     
    tommy777 liker dette
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, helt klart en downgrade.

    Leiebilselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: ORD
    Bil bestilt: Midsize aka Chrysler 200
    Bil mottatt: Trengte en stor bil i helgen, fant ikke noe som passet i Executive Aisle, spurte og kunne ta hva jeg ville. Endte opp med en GMC Acadia med 227 miles på klokka. Loaded.

    Så ORD er definitivt en bra stasjon for folk med status
     
  19. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskap: Avis
    Status: Presidents club
    Stasjon: MIA
    Bil bestilt: Chevrolet Suburban
    Bil mottatt: Ford Expedition, damen i skranken sa jeg kunne velge fritt mellom alle bilene de hadde, hadde en del Escalades og Lincoln Navigator, men vi trengte det største de hadde siden vi var 6 stk, så da ble det Ford Expedition.
    De har egen desk for Avis prefferd inne i parkeringshuset, ingen kø, hyggelig personalet, raskt og effekivt.
     
    Last edited: 29. juli 2014
    tommy777 liker dette
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Leiebilselskap: National
    Status: Executive Elite
    Stasjon: PHF
    Bil bestilt: Medium SUV
    Bil mottatt: Chrysler 300M. Helt skrapa for biler, så da hadde man ikke noe valg.
     

Del denne siden